امام جمعه گرمی گفت: احیای غدیر، احیای عدالت و انسانیت است و این واقعه به عنوان ارزشمند ترين خاستگاه جامعه اسلامي است.
کد خبر: ۸۹۱۵۴۱۲
|
۱۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، حجت الاسلام و المسلمین صفری با بيان اين‌که غدير روزي بود که دين اسلام کامل و خداوند نعمتش را بر جهان اسلام ارزاني داد، گفت:  دين اسلام يک دين جامع جهان شمول و کامل است و مي تواند انسان ها را به سرمنزل مقصود و نجات برساند.

 

وی با بيان اين که غديرگلستان عترت نبوي ومحفل مدعيان حريم قدس الهي ومبداء ظهور ولايت علوي است، اظهار داشت: غدير عيد الله اكبر و عيد آل محمد و ارزشمندترين و والاترين عيد اسلامى‏ است.

 

حجت الاسلام و المسلمین صفری، دهه ولايت و امامت را تبلور ايمان و تبعيت كامل انسان از پروردگار    جهانيان خواند و گفت: ايمان و تبعيت در قربان و غدير به ظهور رسيد.

 

وی با بيان اين‌که غدير تجلي گاه ولايت و امامت و قلعه اي محکم براي پناه شيعيان در مواجه با انحرافات است، افزود: به واسطه غدير مي توان هر شبهه اي را در راستاي تهاجم به اين قلعه زدود وبه واسطه آن از حريم اسلام وقرآن واز عمود اسلام که پرچم ولايت است دفاع کرد.

 

خطیب جمعه گرمیگفت:  غدير خاستگاه و سرچشمه نگاه مبتني بر رشد و تعالي بشريت بوده و جمهوري اسلامي جريان زلال غدير و پرچمدار حرکت به سوي اهداف متعالي غدير است.

 

حجت الاسلام صفری، احياي غدير را احياي تدين، وجدان و انسانيت دانست و بر تلاش مردم در راستاي تبيين اين مهم تأكيد كرد و گفت: عيد غدير از بزرگ‏ترين اعياد مسلمانان است، ضرورت دارد براي آشنايي اقشار مختلف با جايگاه ولايت، مراسم اين ايام هر چه باشكوه‏تر برگزار شود.

 

وی افزود: غدير روز تعيين پرچم توحيد در ميدان تاريخ انسان است و روز آسايش مؤمنان است که در اين روز اميرالمؤمنين علي(ع) به امامت و جانشيني پيامبر اکرم (ص) برگزيده شد.

 

امام جمعه گرمی در بخش دیگر از سخنان خود با انتقاد از نحوه انتخاب اعضای هیأت مدیره سهام عدالت شهرستان گرمی و نقشه منطقه آزاد و سوء‌ استفاده عده ای از امتیازات کارت مرز نشینی از مسئولین شهرستان خواست تا این موضوع را مورد توجه قرار دهند.

 

منبع:سیفار

 

ارسال نظرات