خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: این انقلاب اسلام مجسم نه یک کلمه کم و نه یک کلمه زیاد است و آن را در اخلاق و منافع طلبی مان در سطح مکتب های مادی پایین نیاوریم و ارزان نفروشیم.
کد خبر: ۸۹۱۵۴۲۰
|
۱۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، آیت الله سید علیرضا عبادی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بیرجند صبح امروز در دیدار جمعی از کارکنان سپاه انصارالرضا(ع) ضمن تبریک عید غدیر اظهارداشت: اوصاف امیرالمومنین به گونه ای است که نیاز به بازگفتن ندارد . اوصاف علی(ع) برای دوست و دشمن مسلم است.

وی با بیان اینکه حق غیر قابل انکار است عنوان کرد: چه ابهامی در جامعه وجود دارد که راه علی تنهاست. رمز اصلی این است که در اینجا استتار وجود دارد.

عبادی با بیان اینکه استتار در تعبیرات نظامی مفید است اما استتار راه حق مضر است افزود:  چون مردم بر اساس فطرت اولیه شان می خواهند حق را بشناسند و پیروی کنند اگر حق استتار شود یعنی ده ها نمونه حق پیش چشم مردم قرار می گیرد که حیران می شوند.

وی ادامه داد: این استتار بسیار خطرناک و گناه بزرگی است چون مانع راه نوع بشر برای رسیدن به تکامل است. عامل استتار و راه برون رفت از این استتار که ایجاد تحیر می کند چیست؟

نماینده ولی فقیه در استان تصریح کرد: عامل این استتار خودمان هستیم. مجموعه ای هستیم به عنوان شیعه وقتی از دور به ما نگاه می کنند می بینند خیلی با دیگران فرقی نداریم و شباهتی به امام علی و امام صادق نداریم.

وی یادآور شد: طبعا افرادی هم هستند که به واقع شیعه علی(ع) هستند و قدم در جای قدم علی می گذارند و تمام کارشان حساب شده است اما در این مجموعه مستتر هستند  و مردم نمی توانند آنان را بشناسند و راه حق از باطل را تشخیص دهند.

عبادی خاطرنشان کرد: این مشکل گناهش به گردن من و امثال من است که استتار و تحیر در میان مردم ایجاد کردیم. همه علم تخصصی ندارند تا معنای درست بفهمند.

وی بیان داشت: راه برون رفت از این تحیر این است که ما آنچه که به عنوان مسلمان مطرح است را از جهت مبنای دینی ـ مذهبی شان شناسایی کنیم .

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه ما باید به صورت مبنایی این مکتب و مذهب را از هم جدا کنیم افزود: آنچه در مکتب اهل بیت وعلی ابن ابی طالب و حقیقت دین خدا، بر اساس عدل  به معنی وسیع است.

وی ادامه داد: آنچه در مکتب اهل بیت است که جایگاه انسان بر عدل قرار بگیرد و همه امور زیرپایش به طور طبیعی اصلاح شده است. بحث  مکتب و مبنا است.

وی با بیان اینکه امام علی به یارانش توصیه کرد افراد را بر حق تطبیق کن نه اینکه برای افراد بت بساز و حق را بر آنها تطبیق کنی افزود: از آنچه به عنوان شیعه که 500 میلیون جمعیت اند، به جمعیت کار نگیرید؛ آنهایی که دقیقا بر اساس مذهبشان  پایبند هستند  شیعه اند.

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه بعضی ها شیعه تسامحی هستند گفت: جز آنهایی که به تعبیر روایات که قدم در قدم امام معصوم می گذارد بقیه را باید از عنوان شیعه خارج کنیم و در حد دوستدار اهل بیت اند با درجه بندی مختلف .

وی با بیان اینکه در جامعه غیر شیعه بسیار داریم که از حق دفاع می کنند و در برابر ظلم پایمردی می کنند افزود: اینها به دلیل اینکه از مبنای مکتب شان فاصله گرفتند و از نظر وجدانی و اخلاقی از سرمایه های انسانی استفاده می کنند نه از سرمایه اسلامی شان.

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه کسانی که مسلمان اند اما حاکمیت ظلم را بر خود پذیرفتند در تاریخ بوده و هستند خاطرنشان کرد: امروز برخی از کشورهای مسلمان از ملهدان صعودی حمایت می کنند و خودشان را تسلیم حاکم ظالم می کنند.

وی اظهارداشت: دو طیف خارج می شوند و دوطیف می مانند از شیعیان جمعیت زیادی خارج می شوند که از نظر علمی خارج از تشیع هستند چون عدل را پیروی نمی کنند.   

عبادی اضافه کرد: شیعیان به حق وعدالت خواه می مانند  و در غیر شیعه کسانی می مانند که سیستم حکومتی ظالم پذیرفتند. استتار، ابهام و تحیر از بین می رود.

وی ادامه داد: اگر بنا بود ظلم و ظالم پذیرفته شود در دین خدا بعثت انبیاء چه ضرورتی داشت . انسان بر اساس وجدانش در تشخیص حق و باطل و ظلم و عدل به علم زیاد نیاز ندارد  استتار از بین برود همه می فهمند.

نماینده ولی فقیه در استان متذکر شد: این مسئله  برای ما گران تمام می شود که آنچه باعث تنهایی اهل بیت و علی(ع) شده خود ما هستیم و خود مسلمانان باعث پوشیده شدن اسلام ناب شدند. باید به خودمان بر گردیم . چون مشکل در این راه زیاد است حواسمان به آیات قرآن باشد.

وی یادآور شد: وقتی انقلاب آمد در ایران و در دنیا تاثیری گذاشت که ما شاهد بودیم و تمام افراد حق را به صاحبش می دادند. صداقت، فداکاری و از خود گذشتگی حقیقت انقلاب بود.

عبادی ادامه داد: اگر بعد از آنکه زمینه اصلاح در جهان پیش آمد این انقلاب را فاسد و خراب کنیم؛ گناه مضاعف است. آنچه فرصت عمر است که از دست می رود .

وی بیان داشت: تجدید نظر کنیم در انقلاب، که این انقلاب اسلام مجسم نه یک کلمه کم و نه یک کلمه زیاد  است و آن را در اخلاق و منافع طلبی مان در سطح مکتب های مادی پایین نیاوریم و ارزان نفروشیم.

 

 

 

 

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها