در محکومیت کشتار علیه مسلمانان میانمار صورت گرفت:

بیانیه۱۲۰پایگاه علمی بسیج کشور،علیه کشتار مردم مظلوم میانمار

در بیانیه‌ای۱۲۰پایگاه علمی بسیج در کشور، کشتار مسلمانان روهینگیای میانمار را محکوم کردند.
کد خبر: ۸۹۱۵۵۳۴
|
۱۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج،طی بیانیه ای ۱۲۰پایگاه علمی بسیج کشور،کشتار و نسل کشی مردم مظلوم و‌ستم دیده روهینگیای میانمار را محکوم وخواستار ورود هیأت حقیقت‌یاب سازمان‌ملل برای بررسی اوضاع شد.

شرح این بیانیه بدین شرح است:

«بسم الله الرحمن الرحیم»

فَلاَ تَحْسَبَنَّ اللّهَ مُخْلِفَ وَعْدِهِ رُسُلَهُ إِنَّ اللّهَ عَزِيزٌ ذُو انْتِقَامٍ ﴿47/ابراهیم)

همزمان با ایام حج و عید سعید قربان موج جدید خشونت‌ها توسط ارتش و افراطیون بودایی آغاز و در رفتاری بی رحمانه با آتش کشیدن منازل، سر بریدن کودکان، زنده به آتش افکندن و نسل کُشی مردم ستمدیده و از طرفی مسدود کردن کمک‌های بشردوستانه بین‌المللی برای مسلمانان روهینگیا توسط دولت میانمار و همچنین سانسور رسانه‌ای فجایع صورت گرفته توسط رسانه‌های جهانی، نشان از اوج مظلومیت و بی پناهی آوارگان روهینگیایی دارد.

این روزها قلب امام زمان عجل‌الله‌فرجه و جد بزرگوارشان رسول‌الله صلی‌الله‌علیه‌وآله از مظلومیت و قتل‌عام امت رسول خدا در کشور میانمار سرشار از تألم و درد و رنج است.این همه خشونت، خونریزی و قتل عام پشت صحنه ای بنام تحریک رژیم صهیونیستی دارد که باید با فشارهای بین‌المللی از طرف دولت‌ها، ملت‌ها و سازمان‌های بین‌المللی متوقف شود.

رژیم صهیونیستی از حامیان اصلی رژیم میانمار به شمار می‌آید و در قالب قراردادهای نظامی، سلاح مورد نیاز نسل‌کشی مسلمانان را در اختیار جلادان بودایی قرار می‌دهد. جنایت های تروریستی در میانمار علیه مسلمانان، نماینگر تصاویر وحشیانه است که دستکمی از داعش و القاعده ندارد.

ماجرای قتل‌عام مسلمانان روهینگیا زمانی غم‌انگیزتر می‌شود که با سکوت و انفعال یا اقدام نمادین کشورهای اسلامی در قبال بربریت بودائیان مواجه می‌شویم. چشم امید مسلمانان میانمار به حمایت جوامع اسلامی است تا شاید تسکین‌دهنده بخشی از آلام آن‌ها باشد اما برخی کشورهای مرتجع،‌ آن‌چنان در فکر آتش‌افروزی‌های فرقه‌ای در عراق و سوریه غرق شده‌اند و در یمن و بحرین به برادر‌کشی روی‌ آورده‌اند که از وقایع خون‌بار میانمار غافل مانده و کوچک‌ترین توجهی به کشتار و آوارگی هزاران مسلمان ندارند.

از آنجا که دفاع از مسلمانان تحت ظلم بر اساس آیات و روایات متعدد، وظیفه همه مسلمانان است ما از جامعه جهانی می خواهیم تا در مقابله با نسل کشی در میانمار ، موضعی کاملا جدی و قاطع در پیش گیرد.سکوت نهادهای بین‌المللی چون سازمان‌ ملل متحد، شورای امنیت و شورای حقوق بشر سازمان ملل در قبال این نسل‌کشی بیانگر سیاست و رویکرد دوگانه نسبت به موضوع حقوق بشر در عرصه جهانی و مایه تأسف همگان است.

لازم است دستگاه دیپلماسی و شخص وزیر محترم امور خارجه آقای دکتر ظریف برای رساندن صدای این مسلمانان مظلوم به جهانیان اقدام کنند. اقدامات دیپلماتیک و رسانه ای مسئولان باید فراتر از یک اظهار نظر کوتاه و تماس تلفنی باشد.

ما ضمن محکومیت شدید این جنایت‌ها، از مسلمانان آزادیخواه جهان می‌خواهیم علاوه بر همراهی با مسلمانان مظلوم میانمار، فریاد خشم و اعتراض خود را به سازمان‌ملل برسانند تا دیگر شاهد قربانی شدن و ذبح مسلمانان نباشیم. بی شک وحدت مسلمانان در جهان اسلام عامل موثری در پیشگیری از چنین جنایات ددمنشانه ای در جهان خواهد بود.

 

انتهای پیام//

ارسال نظرات
آخرین اخبار