یک قالیباف بسیجی در گفتگو با «بسیج»:

دولت از تولیدکنندگان قالی اصیل ایرانی حمایت نمی کند

دوخانی گفت: در سال‌های ۷۸ و ۷۹ به دلیل ورود چین در تولید فرش‌هایی همانند ایرانی، قالی بافی در ایران مانند مردابی ساکن شد و پویایی و جنبش خود را از دست داد.
کد خبر: ۸۹۱۵۵۴۱
|
۲۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۶:۳۳

فاطمه دوخانی فعال بسیجی باسابقه در زمینه قالی بافی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج درباره بحران‌های موجود در صنعت قالیبافی اظهار داشت: بیش از ۳۰ سال است که در ایران قالی بافی می‌کنم، اما به دلیل شرایط بحران زای اقتصادی و رکودی که بر کشور حاکم است، مجبور به فعالیت‌های دیگری در خصوص پرورش قارچ و بسته بندی سبزیجات شدم. از سال ۸۰ شروع به پرورش قارچ شد و در حال حاضر ۱۵ سال در این حوزه فعالیت و تجارب خوب اقتصادی را کسب کردیم.

وی افزود: در سال‌های ۷۸ و ۷۹ به دلیل ورود چین در تولید فرش‌هایی همانند ایران، قالی بافی در ایران مانند مردابی ساکن شد و پویایی و جنبش خود را از دست داد. پرورش قارچ هم از همان زمان بود که برای جلوگیری از ورشکستگی راه اندازی شد تا باعث ایجاد تنفس و استراحت برای بازسازی خود برای ادامه فعالیت‌های اقتصادی داشته باشیم.

دوخانی در مورد بی توجهی مسوولان نسبت به تولید ملی فرش ایرانی عنوان کرد: یکی از عواملی که باعث پیروزی بازار چین در امر فرش شد، بی توجهی مسوولان و عدم حمایت دولت از این بازار قدیمی بود. اما رفته رفته نگاه مشتری‌های خارجی نسبت به فرش ایرانی تغییر کرد و خوشبختانه به دلیل قدمت و جنسی که فرش اصیل ایرانی دارد دوباره بازار به سمت ایران آمد.
ارسال نظرات