تفاهم‌نامه مشترک بین اوقاف و امور خیریه استان و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی زنجان باهدف کمک به نیازمندان و محرومیت‌زدایی امضا شد.
کد خبر: ۸۹۱۵۵۶۸
|
۱۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به تفاهم‌نامه مشترک بین اوقاف و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی زنجان گفت: تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان و اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان در ۹ ماده به امضاء رسید.

حجت‌الاسلام جعفر جنتی با اشاره به اینکه این تفاهم‌نامه به امضای سجاد صنعتی منفرد مدیرکل بنیاد مسکن استان زنجان نیز رسیده است، افزود: تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین بنیاد مسکن و اداره اوقاف به منظور استفاده از ظرفیت‌های مختلف موقوفات در روستاهای استان زنجان برای اجرای نیات واقفان به منظور ایجاد وحدت رویه در صدور اسناد مالکیت اراضی موقوفه و اعیانی‌های احداثی توسط اشخاص با کاربری‌های تعریف شده و همچنین همکاری و مشارکت در تولید و عرضه مسکن برای اقشار کم‌درآمد به امضا رسیده است.

وی در ادامه اظهار داشت: این تفاهم‌نامه در اجرای سیاست‌های کلی قانون برنامه‌ ششم توسعه کشور و قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن و الحاقات بعدی و آئین‌‎نامه‌های اجرایی آن، امضا شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان تصریح کرد: در ماده یک معنی و مفهوم واژگان استفاده شده در این تفاهم‌نامه تشریح شده است و ماده ۲ در ۵ بند موضوع تفاهم‌نامه را که شامل هماهنگی و همکاری در صدور اسناد مالکیت املاک وقفی و اماکن دینی در روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر است.

حجت‌الاسلام جعفر جنتی با بیان اینکه هماهنگی در تهیه و اجرای طرح‌های هادی روستاهای دارای املاک وقفی، همکاری برای طراحی و ساخت ابنیه وقفی در روستاها و شهرهای استان از دیگر مفاد این تفاهم‌نامه است، اظهار داشت: همکاری در ساخت مساجد و فضاهای عمومی روستایی و همچنین همکاری، مشارکت و حمایت از تولید و عرضه مسکن برای اقشار کم درآمد نیز از دیگر مفاد این تفاهم‌نامه است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با بیان اینکه ماده ۳ این تفاهم‌نامه به نحوه و ترکیب همکاری اشاره دارد، اضافه کرد: ماده ۴ نیز همکاری در زمینه صدور اسناد مالکیت روستایی و شهری را تشریح کرده است.

جنتی در ادامه به مفاد 5 و 6 تفاهم‌نامه نیز اشاره کرد و گفت: هماهنگی در تهیه و اجرای طرح‌های هادی روستاهای دارای املاک وقفی و همکاری برای طراحی و ساخت ابنیه وقفی در روستاهای استان از دیگر مفاد این تفاهم‌نامه است.

وی با اشاره به اینکه ماده ۷ تفاهم‌نامه نیز در زمینه همکاری و مشارکت و حمایت از تولید و عرضه مسکن برای اقشار کم درآمد است، گفت: ماده ۸ و ۹ این تفاهم‌نامه به هماهنگی و نظارت در سطح ملی و هماهنگی در حال اجرا است.

 

ارسال نظرات