خبرهای داغ:
دبیر ستاد اربعین استان قم گفت: هم اکنون پنج موکب استان آماده استقرار در مرز مهران هستند و این موکب‌ها توانایی توزیع بیش از 20 هزار پرس غذا را در روز در ایام اربعین دارند.
کد خبر: ۸۹۱۵۶۴۸
|
۱۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، وحید گلیکانی ظهر امروز در جلسه ستاد اربعین حسینی استان قم که در ستاد بازسازی عتبات عالیات استان برگزار شد، با اشاره به برگزاری جلسات استان‌های معین مرز مهران اظهار کرد: این جلسه هفته گذشته با حضور نمایندگان استان‌های مختلف در پایانه مرزی مهران برگزار شد.

وی ادامه داد: ظرفیت تعیین شده برای استان قم در مرز مهران در ایام اربعین پذیرایی از حدود 20 هزار نفر است. این استان طی سال‌های گذشته رتبه نخست را بین استان‌های مختلف در ایجاد موکب کسب کرد و مدیران کشور توقعات زیادی را از موکب‌های استان قم دارند.

دبیر ستاد اربعین استان قم افزود: هفت نقطه در مرز مهران برای استقرار موکب‌ها طراحی شده است و این نقاط در اختیار موکب‌ها قرار خواهد گرفت، باید شهرداری‌ ها و دستگاه‌های درمانی استان‌های معین باید برای خدمت رسانی به زائرین در مراسم اربعین حضور داشته باشند و شهرداری‌های شهرهای مختلف باید برای جمع آوری زباله‌ها و رفت و روب اطراف موکب‌ها تلاش کنند.

گلیکانی با اشاره به وضعیت موکب‌های استان قم در عراق اظهار کرد: سال گذشته یکی از موکب‌های استان برای نخستین بار در کاظمین مستقر شد که این موکب جزو بهترین موکب‌های کشورمان بود.

وی ادامه داد: علائم رانندگی در مسیر زائرین اربعین کم است و باید استان قم به دنبال نصب علائم در این محور به خصوص محور ایلام به مهران باشد.

دبیر ستاد اربعین استان قم در پایان خاطرنشان کرد: در برخی از استان‌های کشور، تمام دستگاه‌های اجرایی برای برپایی موکب‌ها تلاش می‌کنند.

علی اکبر عطایی مسؤول ستاد اربعین ستاد بازسازی عتبات استان قم با اشاره به ظرفیت ایجاد موکب در مرز مهران در ایام اربعین اظهار کرد: هم اکنون پنج موکب استان آماده استقرار در مرز مهران هستند و این موکب‌ها توانایی توزیع بیش از 20 هزار پرس غذا را در روز در  ایام اربعین دارند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: موکب‌های استان قم نیاز به 100 تن آرد دارند و این موکب‌ها به دنبال پخت غذاها با نان هستند، همچنین باید امکانات حمل و نقل برای جابه جایی نیروهای موکب‌های استان قم در نظر گرفته شود.

ارسال نظرات