خبرهای داغ:
مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه عاشورا در آیین گرامیداشت دهه امامت و ولایت در مسجدخاتم الانبیاء (ص) عجب شیر با بیان اینکه واقعه غدیر یک حقیقت و واقعیت غیر قابل انکار است گفت: عید بزرگ غدیر خم عیدالله اکبر، روز اکمال دین، نعمت، هویت و شناسنامه جهان تشیع است.
کد خبر: ۸۹۱۵۶۵۱
|
۱۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام حسن کاملی فر،  با بیان  اینکه غدیر یک تاریخ است به وسعت تاریخ بشر افزود: خطبه غدیر و تمام آیات و سوره های متعدد ولایت در قرآن  کریم نه تنها ولایت و امامت حضرت علی(ع) را تبیین و تشریح می کند بلکه به دوازده امام و فرزندان حضرت تصریح کامل دارد.

وی عید غدیر خم را بزرگترین عید مسلمانان بویژه شیعیان عنوان و بیان کرد: عید غدیر عید امامت و ولایت، روز کامل شدن دین و اتمام نعمت است و این روز مختص امام علی(ع) نیست بلکه به امامت ائمه معصومین اشاره شده  و به جهان اسلام تعلق دارد.

حجت الاسلام کاملی فر تاکید کرد: حدود 200 آیه قرآن کریم به کمک اسناد قطعی شیعه و سنی در مورد حضرت علی (ع) و مقامات و اوصاف آن حضرت از جمله ولایتش و گاهی نیز در شأن علی، فاطمه، حسن و حسین(علیهم السلام) نازل شده است .

وی با اشاره به آیات ولایت ،تفسیر و شان نزول این آیات گفت:90آیه‌ قرآن کریم در اثبات ولایت و امامت حضرت علی (ع)، وجود دارد

کاملی فر مهم ترین و ضروری ترین نیاز بشر را اهدنا صراط المستقیم عنوان و بیان کرد: پیامبر بزرگوار اسلام در روز عید غدیر مسیر را روشن کرد و فرمود صراط مستقیم خداوند منم که شما را به پیروی آن امر فرموده و پس از من علی است و آن گاه فرزندانم از نسل او، پیشوایان راه راستند.

وی با بیان اینکه سیاست ما عین دیانت و دیانت ما عین سیاست ماست افزود: نخستین خیانت و ظلم در حق پیامبر و خطبه غدیر با شعار جدایی دین از سیاست آغاز شد و امروز کسانی که قائل به جدایی دین از سیاست هستند پیرور فکر سقیفه هستند.

وی با اشاره به قدرت سیاسی جهان تشیع تاکید کرد: به برکت اعتقاد به ولایت وامامت پیروان مکتب اهل بیت (ع) در سراسر جهان از قدرت و نفوذ در جهان ومنطقه و امنیت ملی برخوردار است و این امنیت وثبات سیاسی پایدار است .

ارسال نظرات