یک جهادگر بسیجی اهداف و دستاوردهای اردوهای جهادی را در گام نخست خودسازی و پس از آن سازندگی دانست و گفت: در این اردوها روحیه همکاری، همدلی، گذشت و ایثار به اوج می‌رسد.
کد خبر: ۸۹۱۵۶۷۰
|
۱۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۱

رحیم رضایی مسئول اردوی 10 روزه جهادی دانش‌آموزی ناحیه مقاومت تفرش درگفت‌وگو با خبرنگار بسیج استان مرکزی؛ با اشاره به پذیرش این مسئولیت گفت: برای نخستین بار مسئولیت یک اردوی جهادی را عهده‌دار شده‌ام.

وی ادامه داد: مسئول نیروی انسانی حوزه مقاومت بسیج شهید فهمیده بودم که امسال برای اولین بار مسئولیت گروه 10 نفره برادران بسیجی بر عهده من نهاده شد.

مسئول اردوی 10 روزه جهادی دانش‌آموزی ناحیه مقاومت تفرش تصریح کرد: مجموعه فعالیت‌های این اردو شامل رنگ‌آمیزی، زیباسازی و اجرای طرح «حیاط پویا» می‌شود. این گروه جهادی دانش‌آموزی در مدارس حضرت فاطمه زهرا(س)، شهید چمران و غفوری تفرش در مدت 10 روز فعالیت‌های زیباسازی و مرمت را بر عهده داشتند.

رضایی با اشاره به بحث خودسازی در اردوهای جهادی گفت: برنامه‌های متنوع فرهنگی و ورزشی برای دانش‌آموزان حاضر در اردوها تدارک و اجرایی می‌شود که این امر خود باعث می‌شود همانگونه که این جهادگران به بحث سازندگی توجه دارند در وهله اول به بحث خودسازی دست پیدا کنند.

این مسئول گروه جهادی دانش‌آموزان تفرشی با بیان اینکه دانش‌آموزان حاضر در این اردوها از حضور در طرح‌های جهادی ابراز خرسندی می‌کنند، گفت: دانش‌آموزان بارها ابراز خرسندی کرده‌اند که در این اردوها حضور دارند و به غیر از کمک به محرومان خود تجربه و مهارتی را برای آینده کسب می‌کنند.

وی با یادآوری این موضوع که وضعیت مدارس از نظر زیباسازی خیلی مطلوب نبود، گفت: زمانی که وارد مدرسه می‌شدیم و وضعیت را می‌دیدیم تمام تلاش این بود که بتوانیم آن وضعیت را تغییر دهیم؛ دست کم دو روز اول کار به سختی پیش می‌رفت ولی بعد از آن بود که جهادگران تغییرات را مشاهده می‌کردند و نیروی تازه‌ای می‌گرفتند و مصمم‌تر از قبل کار را ادامه می‌دادند.

این سرگروه اردوی 10 روزه دانش‌آموزان تفرشی تصریح کرد: باتوجه به اینکه دانش‌آموزان بسیجیِ از اقشار مختلف و از طبقات مختلف اجتماعی در این اردوهای جهادی حضور پیدا می‌کنند، می‌توان گفت این اردوها دست کم برای دانش‌آموزانی که موقعیت اجتماعی بهتری دارند تاثیرگذاری بیشتری دارد چراکه با تجربه حس دوری از خانواده و حضور در جمع همسالان ضمن کسب تجربیات جدید، قدردان داشته‌های خود می‌شوند.

رضایی اهداف و دستاوردهای اردوهای جهادی را در گام نخست خودسازی و پس از آن سازندگی دانست و گفت: در این اردوها روحیه همکاری، همدلی، گذشت و ایثار به اوج می‌رسد و در حقیقت تمرینی برای مسئولیت‌پذیری در آینده است.

وی خاطرنشان کرد: مسئولان شهرستان تفرش از جهادگران حمایت لازم را دارند و بیشتر از همه مسئولان آموزش و پرورش همکاری لازم را با بسیج و سپاه در این بخش داشته‌اند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات