گزارشی از یک خانواده قرآنی؛

مادر حافظ قرآن بود، فرزندان هم حافظ قرآن شدند

قرآن را همه در خانه داریم، عده‌ای هر چند وقت یک بار به آن رجوع می‌کنند و عده‌ای مانند خانواده زرندی بیشتر وقت خود را با قرآن می‌گذرانند، موفقیت‌های خود را مدیون این کلام الهی می‌دانند و با قرآن راه درست زندگی خود را طی می‌کنند.
کد خبر: ۸۹۱۵۷۱۶
|
۱۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۴
قرآن را همه در خانه داریم، عده‌ای هر چند وقت یک بار به آن رجوع می‌کنند و عده‌ای مانند خانواده زرندی بیشتر وقت خود را با قرآن می‌گذرانند، موفقیت‌های خود را مدیون این کلام الهی می‌دانند و با قرآن راه درست زندگی خود را طی می‌کنند. در این گزارش با خانم فاطمه زرندی، حافظ کل قرآن کریم به گفتگو نشستیم که آن را تقدیم شما خوانندگان عزیز می‌کنیم.

در ابتدا خودتان را معرفی بفرمایید؟

فاطمه زرندی ۳۸ ساله و متولد نیشابور هستم، دارای مدرک تحصیلی دیپلم، خانه دار و سه فرزند پسر دارم.

از چند سالگی و چگونه شروع به حفظ قرآن کردید؟

از ۳۳ سالگی شروع به حفظ قرآن کردم و ضمن حفظ قرآن در کلاس‌های صوت و لحن نیز شرکت کردم، در مدت ۳ سال کل قرآن را حفظ کردم.

تمام فرزندان شما حافظ قرآن هستند؟

پسر اول و دومم حافظ قرآن هستند و فرزند سوم بنده با وجود سن کم، قاری بسیار خوش صدایی قرآن است که در حال حفظ قرآن نیز می‌باشد.

چرا در زندگی خود به سمت قرآن رفتید؟

در زندگی شخصی خودم دوبار برای کار‌های زندگی به قرآن تفقد زدم و یک بار بر خلاف جهت آیه‌های قرآن عمل کردم که نتیجه بسیار بدی دیدم، این اتفاق ایمان من را به قرآن زیاد کرد و فهمیدم قرآن کلامی است که باید به دنبالش رفت تا در زندگی موفق شد.

چه شد که شروع به حفظ قرآن کردید؟

پسر دوم من برای حفظ قرآن توسط مدرسه انتخاب شد و شروع به حفظ قرآن کرد، چون عقیده داشتم اگر می‌خواهیم فرزندانمان کاری را انجام دهند باید اول خودمان آن کار را به نحو احسنت انجام دهیم، همزمان با پسرم شروع به حفظ قرآن کردم و به مرور زمان سایرفرزندانم نیز به حفظ قرآن مشغول شدند.

تصور می‌کردید روزی خود و فرزندانتان حافظ قرآن بشوید؟

به هیچ وجه تصور نمی‌کردم همه فرزندانم حافظ قرآن بشوند، فرزندان اولین الگو را از پدر و مادر خود می‌گیرند، اگر پدر و مادر، خود به سمت قرآن نروند و در خانواده ارزشی برای قرآن قائل نشوند از فرزندان نباید انتظار داشت که در زندگی خود به سمت قرآن بروند.

از بودن قرآن در خانواده خود راضی هستید؟

یکی از توفیقات ما ورود قرآن به خانواده است، به خاطره وجود قرآن هیچ گاه از لحاظ اقتصادی و تربیتی در زندگی کمبود نداشته ایم، فرزندانم در رفتار و درس‌های خود بسیار موفق هستند و این موفقیت‌ها را فقط مدیون قرآن هستیم.

با اینکه خانه دار و دارای ۳ فرزند هستید چطور توانستید با وجود این مشکلات قرآن را حفظ کنید؟

حرف اول و آخر را در هر کاری علاقه می‌زند، به شدت به حفظ قرآن علاقه داشتم و اگر روزی به دلیل مشغله نمی‌توانستم قرآن را حفظ کنم از خواب شب خودم می‌زدم و به حفظ قرآن می‌پرداختم تا از برنامه زمانی خود برای حفظ قرآن عقب نمانم.

نقش همسر خود در آماده کردن فضا برای حافظ قرآن شدن خانواده را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

حفظ قرآن را مدیون لطف خدا و حمایت‌های همسرم هستم که این فضای مناسب را برای خانواده ایجاد کردند تا در آرامش کامل به حفظ قرآن بپردازیم، اگر زحمات بی دریغ همسرم نبود بی شک خانواده در راه حفظ قرآن شکست می‌خورد.

از موفقیت‌هایی که به خاطره قرآن کسب کرده اید بگوئید؟

تمام موفقیت‌های خود و فرزندانم را مدیون قرآن هستیم، پسر بزرگم بدون اینکه در کلاس کنکور شرکت کند رتبه ۱۲۸۰ کنکور در رشته ریاضی و فیزیک را کسب کرد، فرزندان کوچکتر من بدون رفتن به کلاس اضافه در درس‌های خود بسیار موفق هستند، تمام این موفقیت‌های درسی به خاطره حفظ قرآن است، زیرا حفظ قرآن استعداد را بالا می‌برد و ذهن را درگیر می‌کند تا آمادگی پذیرش بهتر مطالب را داشته باشد.

آرزوی شما چیست؟

آرزو دارم زندگی نسل من در راه قرآن باشد و بر روی مردم تأثیرگزار باشند به نحوی که اگر در جایی تلاوت می‌کنند با تلاوت زیبای آن‌ها مردم جذب کلام خدا شوند.

صحبت پایانی شما با مردم چیست؟

باید بهترین الگو برای فرزندان خود باشیم، در هر کاری برنامه ریزی درستی داشته باشیم تا فرزندان ما در کنار تفریح و سرگرمی با قرآن نیز مأنوس شوند و با سخت گیری زیاد باعث دوری فرزندان خود از قرآن نشویم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار