خبرهای داغ:
مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان همدان با بیان اینکه کار فرهنگی در هر زمان ارزش و اثر خود را بر جای می‌گذارد، گفت: در شرایط کنونی اهمیت خاکریزهای فرهنگی، هنری و اعتقادی از خاکریزهای نظامی بیشتر شده است.
کد خبر: ۸۹۱۵۷۳۲
|
۱۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۳

امروز اهمیت خاکریزهای فرهنگی و هنری از نظامی بیشتر استبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سرهنگ رسول کرمی عصر امروز در آیین اختتامیه سومین جشنواره آواها و سرودهای حماسی بسیج با اشاره به اهمیت فرهنگ و هنر در گسترش تفکر و ایده  خاص اظهار داشت: اهمیت تلاش آهنگسازان، شاعران، خوانندگان و نوازندگان با خلق آثار در دوران دفاع مقدس  کمتر از رزمندگانی که در جبهه‌های جنگ در حال نبرد بودند، نیست.

وی با بیان اینکه کار فرهنگی در هر زمان ارزش و اثر خود را بر جای می‌گذارد، افزود: در شرایط کنونی اهمیت خاکریزهای فرهنگی، هنری و اعتقادی از خاکریزهای نظامی بیشتر شده است.

مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان همدان  بیان داشت: جنگی که در شبکه‌های اجتماعی شاهد هستیم  کمتر از عرصه نظامی نیست  و قبل از هر تهاجم نظامی عرصه فرهنگی و  هنری آن آماده و بعد در آن جامعه تاخته می‌شود.

وی با گرامیداشت فرا رسیدن هفته دفاع مقدس عنوان کرد: اگر امروز در جامعه در حال فعالیت‌های فرهنگی و هنری هستیم این حاصل خون پاک شهداست که با ایثارگی‌های خود امنیت و آسایش را برای ما به ارمغان آوردند.

کرمی در ادامه سخنان خود با اشاره به برگزاری سومین جشنواره آواها و سرودهای حماسی بسیج گفت: این جشنوراه به مدت سه روز از 16 تا 18 شهریور ماه در رشته‌های موسیقی سنتی، پاپ و سرود  برگزار شد.

وی  تصریح کرد: در این جشنوراه 60 گروه  حضور یافته و  پس از داواری‌های به عمل آمده  از این میزان  15 گروه به عنوان گروه منتخب معرفی شد.

مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان همدان  در تبیین اهداف برگزاری جشنواره با تاکید بر  شناسایی استعدادهای جدید، خلاق و متعهد در راستای معرفی به جامعه ابراز داشت: گشودن دریچه‌های تازه در رویکرد موسیقی ، سرود  و ترانه و همچنین ایجاد  بستر همکاری با دیگر هنرهای با پیگیری هدفمند از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره است.

وی ارتقاء و گسترش سطح علمی و فعالیت‌های هنری را از دیگر اهداف برگزاری دوره برشمرد و گفت: اثربخشی موسیقی و گروه سرود  و فعالیت‌های فرهنگ و هنر  در عرصه انقلاب و دفاع مقدس  بر کسی پوشیده نیست و همواره تاثیرگذار است.

کرمی  با بیان اینکه استان همدان در سال 94 و 95 در جشنواره آواها و سرودهای حماسی موفق به کسب رتبه برتر شد، یادآور شد: با توجه به اثربخشی فعالیت‌های هنری ضروری است  از گروه‌های سرود، تواشیح، پاپ و سنتی حمایت شود که در این جشنواره این مهم مد نظر قرار گرفت.

انتهای پیام/

ارسال نظرات