خبرهای داغ:
۴۰۰ خانواده نیازمند زندانی جرائم غیر عمد تحت حمایت کمیته امداد استان سمنان از ۱۲۰ میلیون تومان کمک های نقدی و غیر نقدی خیران طی چهار ماهه نخست امسال بهره مند شدند.
کد خبر: ۸۹۱۵۷۵۲
|
۱۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۸

به گزارش خبرنگار  خبرگزاری بسیج درسمنان،  معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان سمنان، گزارشی از روند حمایتی این نهاد در زمینه کمک به خانواده زندانیان جرائم غیر عمد ارائه کرد.

به گزارش سایت خبری کمیته امداد؛ علی عرب، معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان سمنان با بیان اینکه ۴۰۰ خانواده نیازمند زندانی جرائم غیر عمد از کمیته امداد خدمت می گیرند، از مساعدت ۱۲۰ میلیون تومانی خیران به خانواده زندانیان تحت حمایت استان سمنان طی چهار ماهه نخست امسال خبر داد.

وی با اشاره به رشد سه درصدی کمک خیران به خانواده های زندانی نیازمند در چهار ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال گفت: طی چهار ماهه نخست پارسال، ۱۱۶ میلیون تومان و طی سال گذشته، ۳۵۰ میلیون تومان به خانواده زندانیان جرائم غیر عمد، کمک های نقدی و غیر نقدی پرداخت شده است.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان سمنان با اشاره به اینکه ۴۵ میلیون تومان وام کارگشایی به ۱۵ خانواده زندانی تحت حمایت این نهاد در چهار ماهه نخست امسال پرداخت شد، گفت: همچنین در این مدت، به ۳ خانواده زندانی، ۶۰ میلیون تومان در قالب تسهیلات اشتغال و معادل ۳۶ میلیون تومان خدمات آموزشی و مشاوره به ۱۴۵ خانوار ارائه شده است.

وی هدف اصلی حمایت کمیته امداد از خانواده زندانیان جرائم غیرعمد را حفظ و تحکیم بنیان خانواده عنوان کرد و گفت: زندانیان جرائم غیر عمدی که سابقه ارتکاب جرم و محکومیت کیفری نداشته باشند و توانایی پرداخت دیه یا جریمه نقدی را ندارند از حمایت های این نهاد بهره مند می شوند.

علی عرب با بیان اینکه خانواده زندانیان از تمامی خدمات کمیته امداد مانند مستمری، بیمه اجتماعی و درمانی، وام اشتغال و کارگشایی و ارائه خدمات به دانش‌آموزان و دانشجویان برخوردار می شوند، افزود: اولویت اصلی کمیته امداد برای خانواده های زندانیان جرائم غیر عمد نیازمند، کاهش آسیب در این خانواده ها از طریق برنامه های آموزشی و ارائه خدمات فرهنگی و مشاوره است.

وی بیشترین علت زندانی بودن همسران خانواده های زندانی تحت حمایت کمیته امداد استان را اعتیاد سرپرست دانست و گفت: ۸۴ درصد خانواده های زندانی تحت حمایت این نهاد در استان را افراد غیر بومی تشکیل می دهند.

وی با بیان اینکه با پیگیری حقوقی کمیته امداد، شرایطی را فراهم می کنیم تا به آزادی زندانیان کمک شود، افزود: علاوه بر مشکلات مالی شدید، مشکلات حقوقی، بدهکاری و تبعات رفتار نا به هنجار فرد زندانی خانواده نیز دغدغه بزرگی برای این قشر از خانواده ها ایجاد کرده است.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها