گزارشی از اردوی جهادی دانشجویان آتش به اختیار اردکانی؛

شورونشاطی که جهادگران بسیجی با خود به روستای بهادران مهریز آوردند

فعالیت‌های متنوع دانشجویان بسیجی دانشگاه اردکان در دهستان کمتر برخوردار بهادران شهرستان مهریز مورد استقبال مردم این منطقه قرار گرفت.
کد خبر: ۸۹۱۵۷۷۴
|
۲۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۷:۲۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد، تابستان فصل بهار اردو‌های جهادی است و گروه‌های جهادی با اعزام نقاط محروم و کمتر توسعه‌یافته کشور برای محرومیت‌زدایی از آن‌ها تلاش می‌کنند.
دانشجویان دانشگاه اردکان نیز چند سالی است با حضور در مناطق محروم و کمتر برخوردار استان خدمات متنوعی را به مردم ارائه می‌دهند.

دانشجویان دختر این دانشگاه که در قالب گروه جهادی فاطمه الزهرا (س) در راستای محرومت زدایی تلاش می‌کنند، دهستان بهادران از توابع بخش مرکزی شهرستان مهریز را برای فعالیت‌های جهادی امسال خود انتخاب کرده‌اند.

حمیده زارع مسئول این گروه جهادی با اشاره به اینکه اردو‌های جهادی فرصتی برای خودسازی دانشجویان و مصداق بارز عمل به‌فرمان آتش به اختیار مقام معظم رهبری است به فعالیت‌های متنوع این گروه از دانشجویان بسیجی در دهستان بهادران اشاره کرد و افزود: با توجه به نیازسنجی‌های صورت گرفته و معضلات منطقه عمده تمرکز جهادگران در این مدت بر روی برنامه‌های فرهنگی و آموزشی بوده و در کنار آن خدمات بهداشتی و درمانی نیز به مردم روستایی ارائه شد.
این دانشجوی جهادگر از برگزاری کلاس‌های متنوع آموزشی و مهارتی به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین برنامه‌های جهادگران نام برد که با استقبال جوان و نوجوان همراه بود و اظهار داشت: در کنار این کلاس‌های مهارتی جلسات آموزش سبک زندگی اسلامی ایرانی و نشست‌ها اخلاقی و بصیرتی نیز در این روستا برگزار شد.
زارع تصریح کرد: همچنین کلاس‌های ویژه تقویتی در دروس مختلف برای دانش آموزان پایه‌های مختلف تحصیلی در این منطقه برپا شد که به‌طور چشمگیری مورد استقبال قرار گرفته است.

وی با اشاره به برنامه‌های متنوعی که در راستای تقویت شورونشاط روستائیان برگزار شد افزود: برگزاری جشنواره آشپزی، برگزاری مسابقات ورزشی و همایش پیاده‌روی ویژه بانوان ازجمله این فعالیت‌های بود.

مسئول گروه جهادی فاطمه الزهرا (س) بسیج دانشجویی دانشگاه اردکان بابیان اینکه در کنار فعالیت‌های فرهنگی خدمات بهداشتی و درمانی رایگان نیز به مردم شریف دهستان بهادران مهریز ارائه شد اذعان کرد: حضور پزشکان متخصص در روستا و ویزیت رایگان مردم روستایی، پایش سلامت روستائیان توسط دانشجویان و برگزاری کارگاه‌های طب سنتی فعالیت‌هایی بود که در این راستا صورت گرفت.
سنایی از فعالان فرهنگی این گروه جهادی نیز با تأکید بر اینکه تکریم خانواده‌های معظم شهدای روستا و زنده نگه‌داشتن یاد شهدا از دیگر موضوعاتی بود که در دستور کار این گروه جهادی قرار داشت افزود: به این منظور برگزاری یادواره شهدا، دیدار و سرکشی از خانواده‌های گران‌قدر شهدا و برگزاری برنامه‌های متنوع مذهبی در جوار قبور شهدای این روستا ازجمله فعالیت‌هایی بود که مورد استقبال مردم دهستان بهادران قرار گرفت.
این دانشجویی بسیج از برگزاری جلسات مختلف مذهبی، کلاس‌های آموزش احکام، برپایی نمایشگاه کتاب و ارائه مشاوره به روستائیان به‌عنوان دیگر فعالیت‌های فرهنگی این گروه جهادی نام برد و خاطرنشان کرد: با پایان این اردو ده‌روزه ارتباط دانشجویان جهادگر با روستائیان قطع نخواهد شد و فعالیت‌های این گروه در قالب اردو‌های تداوم جهادی در طول سال ادامه خواهد داشت.
گفتنی است در کنار این خدمات متنوع کارگروهی متشکل از دانشجویان دانشگاه اردکان، به‌منظور بررسی معضلات روستا و شناسایی آسیب‌ها و نیاز‌های موجود به فعالیت‌های پژوهشی و تحقیقی در روستا مشغول بود که نتایج این پژوهش‌ها علاوه بر انعکاس به مسئولین ذی‌ربط در اردو‌های جهادی آینده قرارگاه شهید محمدخانی یزد در این منطقه مورداستفاده قرار خواهد گرفت.
در طول برگزاری این اردو جهادی مسئولین شهرستان، سپاه مهریز و بسیج دانشجویی نیز با حضور در جمع جهادگران از ضمن قدردانی از این جهادگران بسیجی از نزدیک در جریان روند اجرای برنامه‌های این گروه جهادی قرار گرفتند و پیرامون معضلات موجود و راه‌حل‌های آن با دانشجویان به بحث و تبادل‌نظر پرداختند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار