با تقدیراز تلاش‌های هنری نیم قرن استاد سید ابوالقاسم بهشتی
کتاب "‌یادگار ایام" اثرسید ابوالقاسم بهشتی موسس و بنیانگذار انجمن خوشنویسان یزد به مناسبت عید غدیرخم در یزد رونمایی شد.
کد خبر: ۸۹۱۵۷۹۶
|
۲۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۳
به گزارش خبرگزاری بسیج یزد به نقل از روابط عمومی ارشاد؛ در کتاب یادگار ایام ۱۸۵ اثر خوشنویسی استاد بهشتی توسط انتشارات "یساولی" و به همت موسسه فرهنگی و هنری نواندیشان آریا کهن به زیور طبع آراسته شده است.

در این مراسم که با حضور جمعی از مسئولان استانی و کشوری برگزار شد، پوستر مربوط به اثر استاد بهشتی رونمایی شد.

سید حمید کلانتری معاون وزیر تعاون در این مراسم با تشکر از برگزاری این مراسم توسط خانواده استاد بهشتی اظهار داشت: خوشنویسی ایران معاصر با نام استاد بهشتی گره خورده است.

وی با بیان اینکه استاد بهشتی از هنرمندان با سابقه کشور است از تلاش‌های نیم قرن وی تشکر و قدردانی کرد و گفت: استاد بهشتی در حوزه هنر خوشنویسی سر منشاء فعالیت‌های موثر هنری بوده است.

سید خلف حوتی معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد هم در این مراسم اظهار داشت: با تلاش استاد بهشتی، آموزش هنر خوشنویسی در استان یزد رونق خاصی گرفت.

این مسئول با تاکید بر ضرورت حمایت از هنرمندان در عرصه‌های مختلف گفت: آموزش‌های تخصصی استاد بهشتی جریان تازه‌ای را به هنر استان یزد منتقل کرد که این جریان تاثیرگذار و ارزشمند بود.

همچنین همزمان با عید سعید غدیر خم و در زمان رونمایی از این کتاب، نمایشگاه آثار خوشنویسی "سید ابوالقاسم بهشتی" موسس و بنیانگذار انجمن خوشنویسان استان یزد افتتاح شد.

در این نمایشگاه ٦� اثر خوشنویسی این استاد خوشنویسی به نمایش گذاشته شده و علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید از این نمایشگاه، تا پایان هفته جاری به محل خیابان امام خمینی، کوچه خواجه خضر، بازارچه سوهانکار، کوچه هشتم مراجعه کنند.
ارسال نظرات