مشاور نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران گفت : این قدرت دفاع موجب شده هر متجاوز احتمالی حمله نظامی به ایران را مقرون به صرفه نبیند و وقتی هزینه فایده می کند این حمله را برای خود خسارت بار ارزیابی کند؛ یکی از دلایلی که امروز جمهوری اسلامی ایران در موقعیت برخورداری از قدرت بازدارندگی نظامی قرار دارد، توجهی است که مقام معظم رهبری از ابتدای انقلاب به ویژه بعد از جنگ، به نیروی انسانی در مجموعه نیروهای مسلح داشته اند.
کد خبر: ۸۹۱۵۸۳۲
|
۲۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۳
 

 

به گزارش خبرگزاری بسیج در کرمان ، سردار یدالله جوانی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار فرماندهان و مسئولان قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء (ص) گفت: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی که این نظام نوپا استقرار پیدا کرد، تا به امروز همواره تاکید بر نیروی انسانی به شکل خاص بوده، چرا که اساس کارها در نظام های دینی و توحیدی توجه به انسان و انسانیت است.

 

مشاور نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران ابراز کرد: این امر در نیروهای مسلح جایگاه ویژه و خاصی دارد؛ هم در زمان حضرت امام خمینی (ره) و هم در سه دهه گذشته از سوی مقام معظم رهبری، توجه به نیروی انسانی همواره مورد تاکید بوده و در دیدارهای مختلفی که رهبر انقلاب با فرماندهان عالی رتبه نظامی داشتند، به موضوع نیروی انسانی عنایت ویژه ای داشته اند.

 

حضور رهبر در جمع نیروهای مسلح نشان دهنده توجه خاص ایشان به منابع انسانی است

وی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب همواره بر شناسایی نیروهای زبده، ورزیده، با قابلیت و توانمند تاکید داشته اند و حضور معظم له در دانشکده های افسری امام حسین(ع) سپاه، و دانشکده افسری امام علی (ع) ارتش و همچنین نیروی انتظامی نشان دهنده توجه خاص ایشان به منابع انسانی است.

 

سردار جوانی با اشاره به اینکه نیروهای مسلح به طور مستقیم تحت امر فرماندهی کل قوا هستند، اظهار داشت: امروز کشور ما در موقعیتی قرار دارد که دنیا هم اعتراف می کند جمهوری اسلامی از قدرت بازدارندگی نظامی برخوردار است؛ به این معنا که جمهوری اسلامی در برابر هر تجاوزی قادر است از خود دفاع کند.

 

قدرت بازدارندگی نظامی کشور مدیون توجه رهبری به نیروی انسانی در نیروهای مسلح است

وی افزود: این قدرت دفاع موجب شده هر متجاوز احتمالی حمله نظامی به ایران را مقرون به صرفه نبیند و وقتی هزینه فایده می کند این حمله را برای خود خسارت بار ارزیابی کند؛ یکی از دلایلی که امروز جمهوری اسلامی ایران در موقعیت برخورداری از قدرت بازدارندگی نظامی قرار دارد، توجهی است که مقام معظم رهبری از ابتدای انقلاب به ویژه بعد از جنگ، به نیروی انسانی در مجموعه نیروهای مسلح داشته اند.

 

مشاور نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران عنوان کرد: معظم له بر این اعتقاد هستند که اگر ما نیروهای مومن، مخلص، فداکار، سلحشور و با روحیه ابداع و خلاقیت داشته باشیم، مجموعه ای توانمند خواهیم داشت؛ در واقع از منظر رهبری در نیروهای مسلح جمهوری اسلامی نیروی انسانی اولویت اول را دارد و تجهیزات و تکنولوژی در مراحل بعد قرار دارد.

 

ایمان قوی، روحیه انقلابی و بصیرت مهم ترین مولفه های نیروهای مسلح است

سردار جوانی ادامه داد: ایشان معتقدند اگر ما بتوانیم نیروهای انسانی جوان و خلاق را شناسایی کرده و از حیث آموزش روی آنها سرمایه گذاری کنیم، می توانند به سرعت توانمندی های علمی و فنی را افزایش دهند و در صحنه های نبرد از این توانایی به خوبی استفاده کنند.

 

وی تاکید کرد: اساس نیروهای مسلح بر جهاد با دشمنان است و نیروهایی می توانند با دشمن جهاد کنند که از ایمان قوی و معنویت بالا برخوردار باشند، دارای روحیه و تفکر انقلابی بوده و نیروهای مردمی و با بصیرت باشند و تاکید رهبر انقلاب نیز همواره بر توجه به این مولفه ها در نیروهای مسلح بوده است.

 

امنیت امروز کشور نتیجه ایثارگری و فعالیت های نیروهای مسلح است

این مقام مسئول با بیان اینکه در دهه های گذشته در مجموعه نیروهای مسلح به این موارد توجه خاصی شده است، تصریح کرد: امروزه ما از مجموعه ای از نیروهای مسلح برخورداریم که دارای نیروی انسانی کارشناس، زبده، سلحشور و شجاع هستند و امنیتی که امروز در کشور ما به شکل مطلوب و قابل قبول برقرار است، نتیجه ایثارگری ها، حضور و فعالیت های نیروهای مسلح است.

 

وی با اشاره منطقه بحرانی خاورمیانه اذعان داشت: کشور ما در منطقه ای متلاطم با تهدیدات فراوان و سرمایه گذاری های دشمن برای برهم زدن امنیت ما قراردارد و اگر در چنین شرایطی از امنیت، ثبات  و آرامش قابل قبولی برخوردار هستیم، به دلیل توجهاتی است که طی سال های گذشته در نیروهای مسلح به تدابیر و رهنمودهای رهبری به ویژه تربیت نیروهای مومن، شجاع و توانمند شده است.

 

نقطه تمرکز پشتوانه دفاعی خوب نیروی انسانی متخصص و متعهد است/ وظیفه مسئولین در شناسایی و جذب نیروهای متخصص

سردار جوانی با تاکید بر اینکه این توجه باید روز به روز بیشتر شود، گفت: ایران کشوری با آرمان تمدن سازی است که به مجموعه نیروی دفاعی قوی نیاز دارد؛ آنچه که مقام معظم رهبری در دیدار با فرماندهان پدافند هوایی مورد توجه قرار دادند و پدافند هوایی را در خط مقدم دفاع از حیثیت و موجودیت کشور یاد کردند، به این برمیگردد که این حرکت تمدن ساز باید از پشتوانه دفاعی خوبی برخوردار باشد.

 

مشاور نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران خاطرنشان کرد: نقطه تمرکز یک پشتوانه دفاعی خوب در بخش منابع و نیروی انسانی متخصص و متعهد است و وظیفه مسئولین این است که چنین نیروهایی را شناسایی و جذب کرده و ضمن آموزش و ارتقا، به کارگیری کنند تا قدرت بازدارندگی ما حفظ شود و ارتقا موقعیت پیدا کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات