خبرهای داغ:
امام جمعه موقت کرمانشاه، امام کاظم(ع) را یکی از بهترین الگوهای صبر و بی اعتنا به مناصب دنیوی برشمرد و گفت: جوانان می‌توانند از این امام همام الگو بگیرند.
کد خبر: ۸۹۱۵۸۸۳
|
۲۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، آیت الله محمد حجتی ضمن تبریک ولادت با سعادت امام موسی کاظم(ع) به بیان اندیشه های سیاسی این امام همام پرداخت و گفت: امام موسی کاظم(ع) حافظ و تقویت کننده مکتبی بود که پدر بزرگوارش آن را پایه گذاری کرده بود.

 

وی در ادامه به خصوصیات اخلاقی آن حضرت اشاره کرد و افزود: امام موسی کاظم(ع) در برابر ناملایمات و فشارهایی که حاکم آن زمان بر وی وارد می کرد، کظم غیظ داشت و با صبر و متانت با آنها برخورد می کرد.

 

امام جمعه موقت کرمانشاه با تاکید بر لزوم شناخت ائمه اطهار(ع) ادامه داد: امام موسی کاظم(ع)  یکی از بهترین الگوهای صبر و ایستادگی است و جوانان با تاسی از این امام همام می توانند بر خشم خود غلبه کرده و حس همدلی در جامعه را افزایش دهند.

 

وی همچنین به فعالیت های فرهنگی امام کاظم(ع) اشاره و خاطر نشان کرد: در این شرایط که دشمنان اسلام با تهاجمات فرهنگی قصد دارند جوانان را گمراه کنند، جهاد فرهنگی و روشنگری که از بارزترین خصوصیات اخلاقی ائمه بوده است می‌تواند بسیار تاثیر گذار باشد.

 

  آیت الله حجتی یکی از سجایای اخلاقی امام کاظم(ع) را بی رغبتی نسبت به مناصب دنیوی بیان کرد و یادآور شد: ایشان با تحمل سختی‌ها و مصیبت‌ها همواره از ارزش های اسلامی دفاع می کرد.

 

وی مهم ترین پیام ۱۴ سال حبس امام را ایستادگی و مقاومت در برابر ظلم ظالمان دانست و گفت: با این کار به پیروان خود نشان داد در مقابل استکبار باید ایستاد و اجازه نداد فتنه گران اساس اسلام و قرآن را نشانه بگیرند.

 
ارسال نظرات