سعیدی:

ضرورت هشدار به خانواده‌ها درخصوص ورود "بازی نهنگ آبی" به ایران

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ورود "بازی نهنگ آبی" به ایران را هشداری برای مسئولان دانست و از جدی نگرفتن تولید بازی‌های داخلی و عدم اولویت این مهم برای مسئولان انتقاد کرد.
کد خبر: ۸۹۱۵۸۸۷
|
۲۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، فاطمه سعیدی در رابطه با ضرورت هشدار بیشتر نهادهای آموزشی، فرهنگی و رسانه‌ای به خانواده‌ها درخصوص ورود "بازی نهنگ آبی" به ایران، گفت: وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های متعددی در زمینه مدیریت فضای مجازی و بازی‌های موبایلی مسئولیت و تعهد دارند، به‌عنوان مثال وزارت آموزش و پرورش باید با افزایش اعتماد به نفس و بالا بردن شناخت کودکان و نوجوانان نسبت به هویت خود، مانع از تاثیرپذیری آن‌ها از فضاهای مجازی و بازی‌های شوم و مخرب شود البته این مهم با پیاده کردن برنامه‌ها و ایده‌های جذاب مختلف محقق خواهد شد.  

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه انتظار می‌رود مرکز ملی بازی‌های رایانه‌ای و آموزش و پرورش از طریق مدارس و معلمان تربیتی  و رسانه‌ها برای آگاهی‌رسانی به والدین و نوجوانان وارد عمل شوند، ادامه داد: متاسفانه هیچ کدام از دستگاه‌های مرتبط جایگزینی برای سرگرمی‌های مخرب آوارشده بر سر کودکان و نوجوانان و جوانان ندارد.

وی همچنین بر نقش وزارت ورزش نیز برای پرکردن اوقات فراغت جوانان، نوجوانان و کودکان تاکید کرد و گفت: علاوه بر آموزش و پرورش و وزارت ورزش، وزارت فرهنگ نیز باید با بهاء دادن به تولید بازی‌های داخلی و رسانه ملی با تولید برنامه و آگاه‌سازی به جنگ این آسیب‌های خانه‌مان‌سوز برود.

سعیدی با انتقاد از عدم هشدار از سوی رسانه ملی درخصوص "بازی نهنگ آبی"، گفت: متاسفانه امروز فیلم و بازی‌های مناسب نوجوانان و کودکان که بتوانند پاسخگوی هیجانات آن‌ها باشد در کشور تولید نمی‌شود به همین دلیل شاهد گرایش آن‌ها به بازی‌های مخرب غربی هستیم.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ادامه داد: اگرچه دسترسی به این بازی در کشور محدود شده است اما هنوز راه‌های بسیاری برای رسیدن به آن وجود دارد به همین دلیل مسئولان نباید از فرهنگسازی و هشدار غافل شوند.

 بازی نهنگ آبی یک بازی اینترنتی، متشکل از یک سری از وظایف واگذار شده به بازیکنان توسط مدیران در طول ۵۰ روز است که در مرحله نهایی بازیکن باید خودکشی کند البته فضای روانی خودکشی در مراحل دیگر به کاربر القاء می‌شود. این بازی تاکنون قربانیانی در  برخی از کشورها داشته است.

 

منبع: خبرگزاری خانه ملت 

ارسال نظرات