حجت الاسلام امینی در مراسم جشن عید غدیر خم، دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود گفت: مسئله وصایت و خلافت مسئله نبوی نبود مسئله الهی بود و درنتیجه امر الهی را پیامبر اسلام ابلاغ کرد.
کد خبر: ۸۹۱۵۸۹۹
|
۲۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباس امینی امام‌جمعه شاهرود در این مراسم ضمن تبریک عید غدیر به دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود و با اشاره به اینکه همچنان فضای کشور و شهرمان معطر است بنام عید سعید غدیر و دهه ولایت و امامت گفت: این اعیاد را خدمت جمع حاضر و فرهیختگان دانشگاه آزاد اسلامی، مدیریت محترم و سایر عزیزان تبریک و تهنیت می‌گویم.
وی گفت: مبنی بر اینکه اگر حادثه غدیر نبود؟ اگر روایات مفصلی که اهل سنت نقل کرده‌اند از بزرگانشان مبنی بر وصایت و خلافت امیرالمؤمنین (ص) نبود؟ خب همه این سؤالات به این سؤال اصلی می‌رسید، آیا در مسئله وصایت و خلافت باید به یک سامانی رسید یا نه؟ اگر ما دلیل نقلی بر مسئله غدیر نداشتیم عقل می‌گفت: باید وصایت سامان بگیرد یا نه؟، ما میگوییم قرآن را کار نداریم، روایات اهل شیعه و سنت را کار نداریم، ما باشیم و عقل. یک انسان کامل آمده ۲۳ سال زحمت‌کشیده یک راهی را ترسیم کرده یک تمدن نوینی را ایجاد نموده بعد مسئله را واگذار کند به مردم؟! آیا عقل این را می‌پذیرد؟
وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: حضرت ابراهیم (ع) اوصیایی داشتند، حضرت عیسی بن مریم (ع) هم اوصیایی داشتند بنابراین مسئله وصایت و جانشینی ابداعی حوزه اسلام نیست. در ادیان قبلی هم بوده است. به همان دلیل که نبوت به دست مردم نیست وصایت هم به دست مردم نیست، مستندترین، محکم‌ترین، بی‌قیدترین نقل ما قرآن است و مسئله وصایت و خلافت مسئله نبوی نبود مسئله الهی بود و درنتیجه امر الهی را باید ابلاغ کرد.
امینی با اشاره به اینکه امروز جمهوری اسلامی جرعه‌ای بسیار اندک از اقیانوس بی‌کران غدیر است که خدا خواسته جاری و ساری باشد تاکید کرد: امام (ره) فرمودند: ما ادعا نمی‌کنیم همه آنچه که اسلام است را عمل کردیم. ما به دنبالش هستیم با همه نقصی که بشر دارد، ولی ما اصرارمان این است خون‌بهای شهیدان و خون‌بهای بزرگان شمه‌ای از غدیر را به بشریت عرضه کند و همه دشمنی‌ها هم به علت همین است و چه بخواهند و چه نخواهند غدیر سرد شدنی نیست و روزی خواهد آمد که غدیر تحقق جهانی پیدا کند و آن روز دیر نیست.
در این مراسم دکتر علی رضوانی معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود هم سخنانی را در مورد واقعه غدیر ایراد کرد و برگزاری این مراسم را اقدامی هرچند کوچک در جهت تکریم سادات دانشگاه دانست و گفت: پیامبر (ص) می‌فرماید که روز غدیرخم برترین عید‌های امت من است و آن روزی است که خداوند دستور داد آن روز برادرم علی ابن ابیطالب را به‌عنوان پرچم‌دار و فرمانده امتم منصوب کنم تا بعد از من مردم توسط او هدایت شوند و آن روزی است که خداوند دین را تکمیل و نعمت را بر امت من تمام کرد و اسلام را به‌عنوان دین برای آنان پسندید.
وی افزود: یکی از اعیاد امت اسلام عید غدیر و بزرگ‌ترین عید است و امیدوارم که این سنت حسنه دیدوبازدید هر چه بیشتر و باشکوه‌تر اجرا شود.
رضوانی اظهار کرد: درهرحال امیدواریم به‌عنوان یک خانواده بزرگ در دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود با حدود ۷۰۰ نفر کارکنان این همدلی و این صفا و صمیمیتی که حاکم هست در واحد روزبه‌روز تقویت شود و در جهت عظمت و بزرگی این واحد دانشگاهی همه ما تلاش کنیم و همدیگر را در جهت ارتقاء مجموعه که ارتقاء خودمان است تقویت کنیم.
در این مراسم که به همت معاونت دانشجویی فرهنگی برپا شده بود از تعدادی از فرزندان کارکنان نیز که به سن تکلیف رسیده بود با اهدای کلام‌الله مجید تقدیر شد.
مسئله وصایت و خلافت مسئله ای الهی بوده است
ارسال نظرات
پر بیننده ها