مصطفی برزگر
اقتصاد یکی از مهمترین مباحث برای جوامع مطرح است و اهمیت این مقوله در تمامی دوران های مختلف بر کسی پوشیده نبوده و نیست، استقلال جامعه و قدرت مقاومت آن در مقابل حوادث طبیعی و اجتماعی، شکوه و عظمت یک جامعه در مقابل جوامع دیگر و ثبات سیاسی آن، بستگی به حل مشکلات و رفع کمبود های اقتصادی آن جامعه دارد.
کد خبر: ۸۹۱۵۹۰۱
|
۲۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۳

به گزارش خبر گزاری بسیج ،  اقتصاد یکی از مهمترین مباحث برای جوامع مطرح است و اهمیت این مقوله در تمامی دوران  های مختلف بر کسی پوشیده نبوده و نیست، استقلال جامعه و قدرت مقاومت آن در مقابل حوادث طبیعی و اجتماعی، شکوه و عظمت یک جامعه در مقابل جوامع دیگر و ثبات سیاسی آن، بستگی به حل مشکلات و رفع کمبود های اقتصادی آن جامعه دارد.

در واقع اقتصاد زیر بنای توسعه هر کشور محسوب می شود و باید هر جامعه برای ماندن در صف رقابت با دنیا این عرصه را برای خود تقویت کند، مدل برداری از نوع اقتصادها در دینا متفاوت است و کشوری به نحو و طریقی منابع اقتصادی خود و وضعیت فعلی آن را در جامعه تقویت می کند.

بدون شک کشورهایی که توانسته اند الگوهای بومی خود را به منصه ظهور برسانند اقتصادی قدرتمند تر داشته و به نوعی مبحث آسیب پذیری آن کمتر با چالش و تحت اما و اگرها قرار می گیرد، یکی از روش های نوین و حتی اسلامی در کشور ما موضوع اقتصاد مقاومتی است که جرقه این اقتصاد اسلامی و بومی توسط رهبر فرزانه انقلاب زده شد.

اهمیت این مقوله تا حدی بوده که رهبری در سال های گذشته تاکنون در بسیاری از نامگذاری سال خود بر روی اقتصاد مقاومتی توجه ویژه ای داشته اند که نشان از اجرای آن در جامعه از سوی دولت و ملت دارد، از طرف دیگر که دشمنان در حال ضربه زدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی به هر طریق ممکن به خصوص در عرصه اقتصاد هستند اجرایی کردن این مدل اسلامی می تواند بساط تمام تحریم ها را نیز در هم بشکند.

مردمی کردن اقتصاد در شرایطی که اقتصاد کشور با مشکلاتی رو به رو است می تواند بهترین راه حل ممکن نیز واقع گردد که البته این خود یکی از موارد اقتصاد مقاومتی را شامل می شود، مردم با ورود مناسب خود به این عرصه ثابت کرده اند که همیشه همچون حضور گرم در صحنه های انقلاب این بار نیز می توانند در تقویت اقتصاد کشور نقش آفرینی کنند.

در استان ایلام به واسطه ظرفیت های بکر و دست نخورده اش شرایطی مهیا است تا مردم منتظر دولت نباشند و خود بتوانند اقتصاد خانواده خود را تقویت کنند و این تنها از مجاری اقتصاد مقاومتی امکان پذیر خواهد بود، روشی که هر کدام از مجریان این طرح ها تاکنون به این طرح ها رجوع کرده اند توانسته اند در این عرصه خوش بدرخشند و هم اکنون در عرصه اقتصاد استان و حتی کشور حرفی برای گفتن داشته باشند.

 

مجری اقتصاد مقاومتی که ماهیانه 4.5 میلیون درآمد دارد

آقای "محراب آتش زبان" از همان مجریانی است که توانسته با اجرایی کردن طرح های اقتصاد مقاومتی و مردمی حرفی برای گفتن داشته باشد و با ورود به موقع و عملی خود در این عرصه شاهد اقتصادی بسیار عالی برای خود و خانواده اش باشد.

وی در طرح پرورش بلدرچین مشغول به فعالیت است و توانسته از این طرح حتی پیشرفت هایی نیز در سایر حوزه ها داشته باشد، این مجری برتر اقتصاد مقاومتی هم اکنون با تولید انواع ترشیجات و شوری جات به یکی از مراکز خرید اصلی مردم ایلام شده است.

قیمت محصولات تولید شده در این طرح حتی نسبت به سطح بازار بسیار مناسب تر است و با تخفیف های ویژه ای این محصولات به مشتریان ارائه می شود، کیفیت حاصل از این طرح نیز به گونه ای است که مردم از آن تعاریف ویژه ای دارند و وجود مشتریان پرشمار بر این نکته دلالت دارد.

جالب تر اینکه آقای آتش زبان این طرح را با کمترین هزینه ممکن و با حمایت های بسیج سازندگی سپاه استان ایلام شروع کرده است.

تبحر وی در این مدت فعالیت در عرصه اقتصاد مقاومتی تا حدی رسیده که حتی حاضر به پذیرش سفارش های مخصوص نیز شده است و با پذیرش این سفارش های با کیفیت های بسیار عالی روند اقتصادی خود را نیز بیشتر ترمیم کرده است.

این مجری برتر اقتصاد مقاومتی نه تنها برای خود بلکه برای سایر اعضای خانواده اش نیز فرصت های شغلی ایجاد کرده و آنان را نیز در این طرح سهیم کرده است به طوری که حتی بستگان دور و نزدیکش نیز در این طرح او را یاری کرده و سهم خاصی را نیز برای خود دریافت می کنند.

تمامی این اقدامات و ایجاد اشتغال برای سایر اعضای خانواده در حالی صورت گرفته که میزان دریافت تسهیلات از سازمان بسیج سازندگی ایلام به مبلغ 150 میلیون ریال بوده است و این نشان می دهد که با اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی و با کوچکترین تسهیلات می توان اقدامات بزرگی انجام داد و حتی برای دیگران نیز فرصت های شغلی ایجاد کرد.

 اشتغالزایی 21 ایلامی در یک طرح اقتصاد مقاومتی

آقای اتش زبان از میزان درآمد ماهیانه خود از فروش این محصولات نیز می گوید ماهیانه 5/4 میلیون تومان درآمد دارم که از این درآمد ماهیانه خود بسیار خرسند و راضی هستم، علاوه بر این برای 20 نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم اشتغالزایی ایجاد شده که برای شغل های مستقیم درگیر با این طرح برای هر نفر 5/1 میلیون تومان ماهیانه حقوق شامل می شود و از سایر مردم شهر ایلام وحتی کشور نیز می خواهم به این عرصه ورود کنند و زمینه اقتصاد فعال خانواده خود و اطرافیان را فراهم کنند.

وی تأکید دارد که اورده های لازم نیز برای ادامه کار هزینه های هنگفتی ندارد و مزد نتایج آن را در آینده ای نه چندان دور هم برای خود و هم برای خانواده را دید.

در حال حاضر و با گذشت سابقه خاص خانم باباخانی بسیاری از مردم شهر ایلام گوشت و تخم بلدرچین خود را از وی تهیه می کنند و حتی بسیاری از مغازه داران ضمن خرید محصولات وی اقدام به فروش آن در مغازه های خود می کنند و در این میان سودی را نیز برای سایر فروشندگان به ارمغان می آورد.

وی می گوید تا رسیدن به این مرحله اقتصادی از زندگی خود زحمت های فاوانی کشیده ام و برای این منظور شب و روز فعالیت جهادی دارم تا بتوانم به مردم شهرم نیز خدمتی کرده باشم؛ محصولات این مجری برتر حتی به شهرستان ها و نیز استان های دیگر نیز صادر می شود.

بنده در این کار تنها به پرورش بلدرچین بسنده نکردم و اقدام همزمان سه طرح اقتصاد مقاومتی در سه نقطه مختلف استان داشته ام.

وی در ادامه به جوانان تأکید می کند با توجه به وضعیت اشتغال در کشور و نبود کار دولتی به این سمت گرایش پیدا کنند و اقتصاد زندگی خود را در اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی تقویت کنند و با توجه به اینکه اجرای این طرح ها با کمترین هرینه و بیشترین سودهی انجام می گیرند می توان شاهد اشتغالی پایدار در این عرصه نیز بود.

وی در ادامه ضمن انتقاد از عملکرد دولت از بی توجهی به مجریان اقتصاد مقاومتی نیز گفت: دولت به کلی مقوله اقتصاد مقاومتی را رها کرده و کاری در این عرصه انجام نداده و تمامی اظهارات دوبت فقط در حد شعار است.

بدون شک توجه به زندگی مجریان اقتصاد مقاومتی نکته مهمی برای ادامه این فعالیت ها از سوی مردم است و رفع مشکلات انان از سوی دولت با توجه به نامگذاری امسال اولویتی اساسی است.

 

ارسال نظرات