مسئول هیئت بازرسی وزارت کشور در طرح ساماندهی سواحل با اشاره به اینکه باید از ظرفیت تشکل‌ها در سواحل بیشتر استفاده شود گفت: شرایط امروز سواحل زیبنده جمهوری اسلامی نیست.
کد خبر: ۸۹۱۵۹۰۲
|
۲۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، یونس نوبخت مسئول هیئت بازرسی وزارت کشور در طرح ساماندهی سواحل در جلسه ارزیابی ستاد ساماندهی طرح‌های دریا شهرستان فریدونکنار اظهار کرد: با توجه به بررسی‌ها و گزارش‌های رسیده به وزارت کشور و با وجود محرومیت‌ها و افزایش حجم گردشگران در سواحل به ویژه در این شهرستان شرایط بهره برداری از سواحل نسبت به گذشته بهتر است.

وی با اشاره به اینکه وزارت کشور برای پشتیبانی، هماهنگی و انسجام میان دستگاه‌های مختلف در سواحل تلاش می‌کند خاطرنشان کرد: وظیفه هماهنگی و نظارت به عهده وزارت کشور است و سایر نهادها نیز به تناسب وظایف خود در ساحل نیز همان فعالیت‌ها را باید انجام دهند.

مسئول هیئت بازرسی وزارت کشور در طرح ساماندهی سواحل تصریح کرد: در طول سال و در ایام تعطیلات نوروزی عملکرد استان‌ها و شهرستان‌ها مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و هدف از ارزیابی تقویت نقاط قوت و کاهش و پیگیری نقص‌ها است.

نوبخت با بیان اینکه به دنبال افزایش رضایت مردم با حفظ ارزش‌های دینی و اسلامی در سواحل هستیم، یادآور شد: پیشگیری از تلفات انسانی و امنیت جانی شناگران، برگزاری برنامه‌های فرهنگی و دینی با نشاط و جذاب، ترویج و گسترش عفاف و حجاب و کاهش ناهنجاری‌های اخلاقی از مهمترین اهدافی است که در سواحل کشور پیگیری می‌شود.

وی اظهار کرد: وضعیت خدمات رسانی رفاهی، بهداشتی و زیرساختی در دستور کار قرار دارد که به شهرستان‌ها ابلاغ شده است.

این مسئول با تاکید بر اینکه باید از ظرفیت تشکل‌ها در زمینه‌های مختلف به ویژه سواحل بیشتر استفاده شود، افزود:  تمامی افرادی که در ساحل فعالیت می‌کنند باید از جنبه‌های تخصصی، بهداشتی و سوءپیشینه تائید صلاحیت شوند و اگر لازم است باید آموزش ببینند.

نوبخت خاطرنشان کرد: حضور تمام وقت در سواحل از دیگر آیتم‌هایی است که باید از سوی مسئولان رعایت شود و باید حضور مردم در ساحل فرهنگ‌سازی شود.

وی با تاکید بر اینکه تا زمانی که مردم در ساحل حضور پیدا می‌کنند مسئولان باید حضور داشته باشند گفت: اگر مردم اوقات پایانی شب یا در اوایل صبح در ساحل حضور دارند نمی‌توانند بدون متولی آنها را رها کرد.

مسئول هیئت بازرسی وزارت کشور در طرح ساماندهی سواحل با اشاره به اینکه استفاده از ظرفیت‌های مختلف در ساحل ضروری است، تصریح کرد:  از ظرفیت شورای تامین، دادستانی و غیره برای افرادی که به تذکرات توجه نمی‌کنند برای برخورد استفاده شود.

نوبخت با بیان اینکه امروز در سواحل شرایطی مشاهده می‌شود که زیبنده نظام جمهوری اسلامی نیست، ادامه داد: اقدامات فرهنگی بانشاط و متناسب باید در ساحل انجام شود و تاثیرگذار باشد چراکه نمی توان نظاره گر زیرپا گذاشتن ارزش‌های نظام اسلامی باشیم.

وی خاطرنشان کرد:  اداره ارشاد، سپاه، سازمان تبلیغات، اوقاف، آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها و شخصیت‌های فرهنگی باید در این زمینه که مورد هجوم دشمن است به مسئولان اجرایی کمک کنند.

این مسئول ادامه داد: نقاط حادثه‌خیز باید با اطلاع رسانی مناسب مشخص شود و از بسیاری از حوادث جلوگیری کرد تا انگیزه کافی برای سرمایه‌گذاران به منظور تکمیل بخش خصوصی ایجاد شود.

نوبخت اظهار کرد: با در اختیار گذاشتن تسهیلات مناسب و برطرف کردن مشکلات قانونی باید شرایط ورود بخش خصوصی فراهم شود.

مسئول هیئت بازرسی وزارت کشور در طرح ساماندهی سواحل گفت: در ساماندهی سواحل ۲۵ دستگاه می‌توانند در ایجاد زیرساخت‌ها ورود پیدا کنند.

وی خاطرنشان کرد: در تخصیص اعتبار نیازهای اجرای برنامه‌ها باید توسط کمیته برنامه‌ریزی شهرستان پیگیری شود.

نوبخت در پایان با اشاره به اینکه یک یا دو دستگاه به تنهایی نمی تواند نیاز تمامی مردم را پاسخگو باشد گفت: برخی از دستگاه‌ها با توجه به داشتن ظرفیت مناسب اما ورود جدی به ساحل نداشتند که باید به آنها تذکر داد و آنها را مدیریت کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها