اولین شب از شب های هشتگانه مراسم یادواره شهدا با عنوان مشق عشق، شب گذشته همزمان با میلاد امام موسی کاظم(ع) به همت پایگاه شهدای آذر حوزه چهار شهید ورزنده در بوستان شهدای آذر قم برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۱۵۹۱۳
|
۲۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۱:۵۵

اولین شب مراسم یادواره «مشق عشق» در قم برگزار شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خبرگزاری بسیج از قم، آیت الله «سید مهدی میرباقری» عضو مجلس خبرگان رهبری طی سخنانی در نخستین شب یادواره شهدای مشق عشق، اظهار داشت: ملت ما از ابتدای انقلاب تا به امروز مسائل بسیاری را از قبیل جنگ، اسارت، جانبازی، شهادت و تحریم به خود دیده که همه اینها موجب رسیدن به مقامات معنوی شده که انبیاء الهی به آن دعوت می کرده اند.

وی افزود: جوانان ما از عزیزترین سرمایه خود که جانشان است گذشتند و ره صدساله را یک شبه طی کردند و در مسیر زمینه سازی و تحقق ظهور گام برداشتند.

استاد حوزه علمیه قم در ادامه با باشاره به اینکه اولین ثمره انقلاب اسلامی از بین رفتن قدرتهای مادی بشری است، افزود: دومین ثمره، موازنه قدرت بین قدرتهای دنیا و تمدن اسلامی است؛ متاسفانه بسیاری از کسانی که به واسطه جریان انقلاب اسلامی  مسلمان شدند، توسط داعش جذب شدند.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: در جهان، دو نوع اسلام را می بینیم یکی اسلام سازشکار ترکیه ای و اخوان المسلمین و دیگری اسلام ناب محمدی(ص) است که در مقابل اسلام دیگر پیروز است.

میرباقری تاکید کرد: امروز ما شاهد گرایش به سمت اسلام ناب محمدی(ص) هستیم و حرکت در داخل اسلام تغییر پیدا کرد و موازنه ایجاد شده است. این در حالی است که در جنگ جهانی اول برای تغییر موازنه، حدود 9 میلیون نفر از جمعیت ایران را با شیوع قحطی از بین بردند.

در این مراسم، مسئولانی همچون سرهنگ «اسدی» فرمانده پایگاه پدافند هوایی حضرت معصومه(س) و مسئولانی از سپاه، شهرداری، ناحیه بسیج امام حسین(ع) حضور داشتند و طی آن از پنج نفر از جانبازان دفاع مقدس با اهداء هدایایی تجلیل شد.

اجرای سرود توسط «حسام زالی» از گروه سرود میثاق حوزه چهار شهید ورزنده و مداحی حاج جعفری و پخش کلیپ دیدار رهبری از جانبازان از دیگر برنامه های این مراسم بود

همچنین اعضای گروه تواشیح قمر بنی هاشم (جانبازان) به مدیحه سرایی و خاطره گویی از نحوه اسارت و جانبازی خود پرداختند.

این مراسم تا 26 شهریور هر شب در بوستان شهدای آذر قم برگزار می شود.

 

ارسال نظرات