خبرهای داغ:
نباید اجازه بدهیم که راه و آرمان شهیدان در گذر زمان و پیچ و خم مشکلات دنیوی به فراموشی سپرده شود.
کد خبر: ۸۹۱۵۹۳۵
|
۲۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از فلاورجان، یادواره شهید آبروی محله به عطر ۱۶شهید محله پاوا بخش پیربکران به یاد جانباز شهید سید رضا موسوی برگزار شد.

این مراسم که با حضور مردم بسیجیان ولایت مدار با هدف قدردانی از خانواده های محترم شهدا، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و معرفی رشادت های شهیدان به نوجوانان و جوانان با برنامه های متنوع فرهنگی اجرای سرود توسط گروه بچه های آسمانی، قرائت وصیت نامه توسط خواهر شهید و خاطره گویی توسط سه نفر از همرزمان شهید حاج قاسم محمدی، آقای مشتاقیان و آقای رضایی برگزار شد.

حاج قاسم محمدی، مسئول کنگره ملی ۱۳۰۰ شهید خط شکن شهرستان فلاورجان با بیان اینکه امنیت و عزت و اقتدار امروز ایران اسلامی مرهون خون پاک شهیدان و ایثارگری رزمندگان و خانواده آن­هاست با ذکر خاطره­ای نحوه مجروحیت شهید سید رضا موسوی در عملیات والفجر مقدماتی را بیان نمود و افزود: سید رضا موسوی در حین عملیات در میدان مین از ناحیه پا مجروح و منجر به قطع عضو شد.

سپس اشاره­ ای هم به خصوصیات و سیره معنوی و معرفتی این شهید داشت و این طور نقل کرد که در شب عملیات قادر در کنار هم بودیم و از اهمیت عملیات و منطقه عملیاتی صحبت می­کردیم اما او رو به آسمان داشت و با خدای خود نجوا می­کرد که این از نشانه  های عقل و دل نبستن به دنیا است.

در ادامه سردار مشتاقیان مسئول اطلاعات عملیات لشگر هشت نجف اشرف در دوران دفاع مقدس گفت: شهید سید رضا موسوی به مدت دو سال در اطلاعات عملیات انجام وظیفه می­نمود. جوانی خوش رو و خوش برخورد و در هر محیطی که قرار داشت با اطرافیان به خوبی ارتباط برقرار می­کرد. ایشان در ادامه بیان داشت: شهید سید رضا موسوی با توجه به جانبازی و قطع عضو از ناحیه پا، در مقرها به تهیه نقشه و کالک عملیات­ها مشغول بود و اصرار داشت که در گشت و شناسایی منطقه حضور داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه سید رضا موسوی پیروی و اطاعت از ولایت را واجب می­دانست، تصریح کرد: نباید اجازه بدهیم که راه و آرمان شهیدان در گذر زمان و پیچ و خم مشکلات دنیوی به فراموشی سپرده شود.

سردار مشتاقیان در پایان از سیره عملی شهدا گفت و افزود: پیام اصلی شهدا به همه ما شناخت واقعی ماهیت دشمن و جنایتکاران تاریخ است تا بدانیم که هرگز زیر بار ظلم نباید رفت.

در بخش پایانی حاج محسن رضایی یک دیگر از همرزمان شهید، گفت: من از بیان خاطرات و رشادت­ های شهید سید رضا موسوی عاجزم، اما این شهید بزرگوار با اتکا به سلاح ایمان در ماموریت­های اطلاعاتی به شناسایی می­رفت و برای پیروزی و سربلندی انقلاب اسلامی از هیچ تلاشی دریغ نمی­ کرد.

شهید سید رضا موسوی فرزند سید حسین در تاریخ ۱۰ اردیبهشت ۱۳۴۴ در محله پاوا به دنیا آمد و در تاریخ ۱۹ دیماه ۱۳۶۴ در عملیات قادر منطقه دشنویه بر اثر اصابت ترکش خمپاره به درجه رفیع شهادت نائل گردید.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها