در آستانه برگزاری آیین نکوداشت محمدباقر تمدن در اردبیل مسئولین سپاه حضرت عباس(ع) استان، با پیرغلامی که عمر خود را وقف سیدالشهدا کرده، دیدار و از وی تجلیل کردند.
کد خبر: ۸۹۱۵۹۳۸
|
۲۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۳

 

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل در آستانه برگزاری آیین نکوداشت محمدباقر تمدن در اردبیل مسئولین سپاه حضرت عباس(ع) استان، با پیرغلامی که عمر خود را وقف سیدالشهدا کرده، دیدار و از وی تجلیل کردند.

در این دیدار سردار بابازاده قانع فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) استان با بیان اینکه حاج محمد باقر تمدن یکی از مفاخر عالم تشیع است گفت: سوابق درخشان این مداح اهل بیت(ع) باید بیش از پیش برای مردم و به ویژه جوانان معرفی شود.

وی اظهار کرد: وقت شناسی و موقعیت سنجی از ویژگی‌های بارز این چهره حسینی است.
در این دیدار حجت‌الاسلام فیاضی مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان نیز با اشاره به وجود برخی سرمایه‌ها که باعث استحکام و ماندگاری دین اسلام شده است گفت: مداحان اهل بیت (ع) از جمله این سرمایه های عظیم هستند که در وادی مکتب ائمه زندگی خود را وقف کرده اند.
وی با بیان اینکه براساس روایات امامان معصوم(ع) مداحان از اهالی بهشت هستند گفت: این‌ها نشان از قداست و ارزش و جایگاه ویژه مداحان اهل بیت(ع) است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان ، حاج محمد باقر تمدن را فخر عالم اسلام دانست که همواره در جهت ترویج ارزش‌ها گام برداشته است.

در این دیدار صمیمی حاج محمدباقر تمدن نیز با بیان اینکه نیروی سپاه، مجموعه ای از اخلاق و حرمت است گفت: در عمر خود چیزی غیر از درستی و صداقت از سپاه ندیده ام.

سلطان الذاکرین تصریح کرد : شهید حججی نمونه آشکاری از اخلاص و پاکی مجموعه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.

محمد باقر تمدن در ادامه به موضوع راه آهن اردبیل هم اشاره کرد و افزود: چه خوب بود که این پروژه  هم از ابتدا به مجموعه کاردان سپاه واگذار می‌شد تا ما قریب 20 سال در انتظار راه‌اندازی پروژه 80 کیلومتری نبودیم.

کفتنی است ،استاد محمد باقر تمدنی در سال 1325 در محله محمدیه اردبیل متولد شد، پدرش مرحوم استاد محمد تمدنی از نوحه‌خوانان مشهور اردبیل و بنیانگذار هیئت عباسی اردبیل بود؛ استاد محمد باقر تمدنی از کودکی به عزاداری علاقه داشته و از سال 1331 و سن 6 سالگی به نوحه‌خوانی اقدام کرده است.

استاد تمدن به ترتیب در محله‌های پیر زرگر، محمدیه و اوچدکان اردبیل و در ادامه در تهران نوحه‌سرایی کرده‌ است و بیش از 60 سال سابقه خدمت در آستان حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) دارد.

 

ارسال نظرات