رئیس اداره حفاظت محیط زیست پارس آباد خبر داد؛
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان پارس آباد از تشکیل 74 فقره پرونده در حوزه آلودگی آب و خاک در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۸۹۱۶۰۷۳
|
۲۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۸

به گزارش خبر گزاری بسیج از اردبیل، هاشم میرزانژاد با اعلام این خبر گفت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان پارس آباد با حضور مستمر در مزارع غلات و کشت جالیزی زیرنایلونی ضمن اطلاع رسانی و آموزش چهره به چهره کشاورزان در خصوص مضرات آتش زدن بقایای کاه و کلش و برجای گذاشتن پسماندهای نایلونی در مزارع جالیز، آنها را از آتش زدن مزارع منع و ملزم به جمع آوری ضایعات و پسماندهای پلاستیکی مزارع پس از برداشت محصولات جالیزی (زیرنایلونی) کردند.

میرزانژاد در خصوص جمع آوری ضایعات و پسماندهای پلاستیکی مزارع کشت های زیرنایلونی پس از برداشت محصول، افزود: 5 مورد در حوزه بخش اصلاندوز بعد از صدور اخطاریه به دادگاه عمومی آن بخش، 16 مورد در حوزه بخش مرکزی و تازه کند اخطاریه جمع آوری را دریافت کرده اند که در صورت عدم تمکین به اخطاریه صادره، آن ها نیز به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان پارس آباد ادامه داد: موضوع 69 فقره پرونده مربوط به کاه و کلش اتمام و در حال رسیدگی به تخلفات در مراجع قضایی می باشد.

میرزانژاد تصریح کرد: پسماندهای پلاستیکی برجای مانده در مزارع پس از برداشت محصولات جالیزی زیرنایلونی به دلیل مدت زمان زیاد ماندگاری در روی خاک علاوه بر آلودگی شدید محیط زیست، اثرات جبران ناپذیری بر حاصلخیزی و از بین بردن بافت موثر خاک داشته است.

وی خاطرنشان کرد: به دلیل اهمیت موضوع، اداره حفاظت محیط زیست شهرستان پارس آباد زارعین مذکور را متعهد و ملزم به جمع آوری ضایعات پلاستیکی مزارع کشت جالیزی زیرنایلونی خود کرده است.

 

منبع:آران مغان

 

ارسال نظرات