درختانی که در آتش اختلافات 10 ساله دو روستا می‌سوزد

میلیاردها ریال برای اجرای پروژه سد معیشتی روستای جمال‌آباد هزینه شده اما متاسفانه به علت اختلافاتی که بین دو روستا به وجود آمده بلااستفاده به حال خود رها شده است.
کد خبر: ۸۹۱۶۱۲۸
|
۲۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۸

به گزارش خبر گزاری بسیج از اردبیل،  جمال آباد یکی از روستاهای بخش قصابه است و در 2 کیلومتری شهر قصابه قرار گرفته که این روستا از سمت شمال با روستای عصرآباد از جنوب به روستاهای بلوس و بالیقیه و از شرق و غرب به مزارع این روستاها محدود شده است.

بالغ بر 200 خانوار در این روستا زندگی می‌کنند که عمده درآمد مردم آن کشاورزی و دامداری است.

این روستا دارای سد معیشتی است که بیش از 10 سال از احداث آن سپری شده اما متاسفانه به علت اختلافاتی که بین دو روستا به وجود آمده تاکنون بلااستفاده باقی مانده است و برخی از باغات به علت کمبود آب در آستانه خشک شدن قرار گرفته و برخی افراد نیز به حال خود رها کرده است.

این درحالی است که میلیاردها ریال برای اجرای این پروژه هزینه شده و در زیر خاک دفن شده و طی مراسمی در زمان تکمیل پروژه افتتاح نیز شده اما بدون اینکه استفاده‌ای از این سرمایه آبی شود در طی سال‌های گذشته به حال خود رها شده است لذا به نظر می‌رسد مسئولان نیز نتوانسته‌اند اختلافات بین دو روستا را حل کنند تا این سد به بهره برداری برسد.

آب مورد نیاز این سد از چشمه داخل سد و در بارندگی‌ها از ارتفاعات این سد تامین می‌شود اما به علت عدم استفاده دراز مدت از این سد چشمه این سد در حال خشک شدن قرار گرفته است.

این سد دارای طبیعت زیبایی است که همواره مورد استقبال مردم این شهرستان و گاهاً مسافران نیز قرار می‌گیرد.

جمال‌آباد روستایی است که در استان اردبیل، شهرستان مشگین‌شهر، بخش مرکزی، دهستان مشگین غربی قرار دارد.

 

منبع:سبلان ما

 

ارسال نظرات