خبرهای داغ:
به بهانه جام زهر بررسی می کنیم:

عراق از ادامه جنگ با ایران ترسید

تيلمن استاد دانشگاه جرج تاون مي گويد: من در ماه مه به عراق سفر كردم و اغلب عراقي ها خواهان متوقف شدن جنگ هستند و از ظولاني شدن جنگ نوميد و كلافه شده اند. عراقي ها به اين نتيجه رسيده اند با بودن آيت الله خميني نبايد اميدي به پايان جنگ داشت.
کد خبر: ۸۹۱۶۱۵۴
|
۲۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۳

به گزاترش خبرگزاری بسیج در قزوین، تيلمن استاد دانشگاه جرج تاون مي گويد: من در ماه مه به عراق سفر كردم و اغلب عراقي ها خواهان متوقف شدن جنگ هستند و از ظولاني شدن جنگ نوميد و كلافه شده اند. عراقي ها به اين نتيجه رسيده اند با بودن آيت الله خميني نبايد اميدي به پايان جنگ داشت.
عراقي ها مكرر به من مي گفتند كه اگر ابر قدرتها بخواهند مي توانند خيلي زود به اين جنگ خاتمه دهند.(سقوط 84 ص 164)
نگراني ديگر اين است كه اگر هر طرف از طرفين درگير پيروز شوند خطرات بالقوه خاص خود را خواهد داشت. اگرعراق فاتح اين نبرد طولاني مدت شود بي شك تنها راه در آمد ايران كه از طريق فروش نفت است را قطع كند به يك پيروزي نسبي دست يافته اما عراق در موقعيتي نيست كه به پيروزي كامل برسد زيرا جمعيت و نيروي رزمي اين كشور كمتر است و شور و احساسات سياسي مذهبي و حرارتي كه در بين ايرانيان براي جنگ به چشم مي خورد در عراق وجود ندارد.
بنابراين اگر پيروزي قاطعي نصيب شود آن ايران خواهد بود: چرا سياسيون در ايران در نامه اي كه به امام مستضعفان نوشتند به طور قاطع عنوان كرده بودند كه تا 5 سال ديگر هيچ پيروزي به دست نخواهيم آورد بلكه با تجهيزاتي كه بدست مي آوريم تنها مي توانيم عمليات مقابله به مثل و انهدامي انجام دهيم.
در ايران برخي از سياسيون و فرماندهان سياسي جنگ در نامه اي به امام مستضعفان مي گويند: كه شوق رفتن مردم به جبهه ها كم شده است اما در عمليات مرصاد خلاف اين ادعاها ثابت شد و آمريكايي ها و غربي به شور و حرارت ايرانيان در دفاع از انقلاب اذعان دارند اما در داخل اين امر تكذيب مي شد تا روحيه خستگي خود را به نام ملت تفهيم نمايند.
پايان جنگ يك بركاتي داشت و حمله صدام به کویت نيز باعث اجماع جهاني براي متجاوز خواندن عراق شد و مستاق واقعي مكرو و مكروالله ان الله خيرالماكرين گرديد.
امام امت يك سال پس از قبول قطعنامه به ملكوت پيوستند و كشور را پس از خود با تعيين تكليف بحران جنگ براي نسل هاي بعد باقي گذاشتند.
به راستي اگر جنگ ادامه پيدا مي كرد و امام مستضعفان هم درهمان روز هاي جنگ به ملكوت اعلي مي پيوستند چه اتفاقي مي افتاد؟ روحيه مردم براي دفاع چگونه مي شد؟ كشور و رزمندگان،فرماندهان با بحراني روحي كه پيدا مي كردند امكان اختلافات شديد و ضربه خوردن در جنگ را داشت؟
بايد در تحليل مطالب فوق گفت: ملت ايران برتر از ملت حجاز و كوفه در عهد رسول الله و علي ابن ابيطالب هستندو هرگز چنين اتفاقي نمي افتاد. زيرا در تمام صحنه ها ثابت كردند هرمديري دچار لغزش شود با سيلي مردم بيدار مي شود.
امروز درعراق و سوريه مدافعان حرم كاري فراتر ازهنر نمايي رزمندگان هشت سال دفاع مقدس انجام مي دهندو اعتقاد و ايمان استوارهزاران كيلومتر دورتر گلوي اسراييل و حاميانش را در بلندي هاي جولان مي فشارند و در نبود امام مستضعفان با رهبري فرزانه انقلاب به 50 كيلومتري حيفا و قدس رسيده اند.
همه نگران بودند كه جوانان امروز با حملات فرهنگي و جنگ نرم نمي توانند همانند رزمندگان دفاع مقدس لباس رزم و دفاع بپوشند و هنر نمايي كنند. تنها رهبر انقلاب بودند كه فرمودند اگر حادثه اي كشور را تهديد كند اين جوانان را بنده بسيار ايمان دارم و بهتر از 8 سال دفاع مقدس عمل خواهند كرد.
تمام منطقه و خطوط ممنوعه علم توسط كساني شكسته شد كه هرگز جنگ و دهه شصت را تجربه نكرده بودند و موشك هاي امروز ايران تا كيلومترها دورتر حريم امني را براي ايران درست كرده است كه ايران ماندگارتر و استوارتر از گذشته به پيش رود.
امت اگر بيدار بماند و سكانداران قدرشناس باشند هيچ خطري نمي تواند كشور را تهديد كند.

1002/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار