زائرسرای موقوفه امام رضا (ع) زاهدان که به موکب اصلی زائران اربعین معروف است برای میزبانی از زائران امام حسین (ع) لحظه شماری می‌کند و هر روز بیشتر از دیروز آماده پذیرایی از دلدادگان حسینی می‌شود
کد خبر: ۸۹۱۶۱۵۶
|
۲۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از سیستان و بلوچستان، بوی محرم می‌آید، خیلی‌ها در تکاپوی خرید پرچم و آماده کردن علم و پیراهن سیاه برای عزاداری ایام شهادت سیدالشهدا هستند و برخی هم کوله بارشان را بسته اند و عازم سفر به کربلا هستند، در این میان در کنار مردم، مساجد و بقاع متبرکه نیز برای پذیرایی از عزاداران حسینی آماده می‌شود، زائرسرای موقوفه امام رضا (ع) زاهدان که به موکب اصلی زائران اربعین معروف است هم برای میزبانی از زائران امام حسین (ع) لحظه شماری می‌کند، زائرسرایی که برای میزبانی از دلدادگان حسینی دست از پا نمی‌شناسد و هر روز بیشتر از دیروز آماده پذیرایی از آن‌ها می‌شود، زائرانی که به عشق حضور در ساحت مقدس امام حسین (ع) وارد زاهدان می‌شوند.

آری هر سال خیل عظیمی از مسلمانان کشور دوست و همسایه مان پاکستان به واسطه عرق مذهبی و علاقه زیادی که به انقلاب اسلامی و مقام معظم رهبری دارند از مرز‌های میرجاوه وارد کشور می‌شوند و در زاهدان برای مدت کوتاهی به منظور استراحت ساکن می‌شوند.

عشق آن‌ها ولایت فقیه، در سال ۱۳۶۴ زمان سفر به آیت الله خامنه‌ای مدظله العالی به پاکستان با استقبال چشمگیرشان مشهود بود. به گفته متولیان اوقاف و امور خیریه استان هر سال‌ها ده‌ها هزار زائر پاکستانی با توجه به همسایگی به ایران و علاقه و مودتی که با مردم سیستان وبلوچستان دارند به منظور زیارت عتبات عالیات، زیارت حرم مقدس امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س) وارد زاهدان می‌شوند و در زائرسرای امام رضا (ع) اسکان می‌یابند. از سال‌های خیلی دور مردم متدین و خونگرم سیستان و بلوچستان به رسم میزبانی برای پذیرایی از مسافران و زائران پاکستانی با مشارکت مسئولان، زوارخانه‌ای را در زاهدان احداث کردند که در خیابان آزادی برای اسکان زائران پاکستانی وجود داشت، اما بعد‌ها به دلیل فرسودگی ساختمان آن به میدان پاسداران منتقل شد و در چند سال اخیر نیز به دلیل بار ترافیکی شهر زاهدان، زائرسرای پاکستانی‌ها به ابتدای ورودی شهر با عنوان موکب امام رضا (ع) نقل مکان داده و به اداره کل اوقاف و امور خیریه تحویل شد و تحت مدیریت این سازمان اداره می‌شود.

رسم مهمان نوازی

این زائرسرا که در زمینی به مساحت ۱۰ هزار متر مربع احداث شده است امکانات بسیار خوبی در سه سال اخیر به منظور پذیرایی و میزبانی از مهمانان پاکستانی به ویژه در ایام محرم و اربعین فراهم کرده است، امکاناتی که از سال ۹۳ جانمایی آن آغاز شده و با عزمی جدی امسال توسعه پیدا کرده است، امکاناتی که خشت خشت آن را با عشق به حسین (ع) و دلدادگان سالار شهیدان گذاشته اند.

به راستی کمتر جایی از کشور برای مهمانان خارجی مکانی اختصاصی احداث شده است و چنین مهمان نوازی در دیگر استان‌ها کمتر دیده می‌شود. این زائرسرا امسال هم آماده است که بیشتر از سال گذشته پذیرای زائران اربعین باشد زائرانی که از ابتدای محرم وارد ایران می‌شوند. لازم است خیران هم باتوجه به سرآمد بودن رسم مهمان نوازی همچون گذشته آماده ارائه کمک‌های نقدی و غیرنقدی برای استقبال از زائران اربعین باشند و با حضور برجسته شان همچون سال گذشته سهم بسزایی در این کار خیر داشته باشند.
ارسال نظرات