مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی از اجرای طرح سرشماری زنان ایرانی دارای همسر غیرایرانی در استان مرکزی خبر داد و گفت: فرزندان حاصل ازدواج زنان ایرانی با همسر غیرایرانی‌ کارت هویت می‌گیرند.
کد خبر: ۸۹۱۶۲۶۲
|
۲۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۸

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ محمدتقی آبایی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی با بیان اینکه  شماری از زنان ایرانی در سال‌های ‌گذشته با مردان تبعه کشورهای دیگر ازدواج کرده‌اند و فرزندان آنان دارای اسناد هویتی معتبری نیستند، گفت: بر اساس ابلاغ وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، طرح سرشماری زنان ایرانی دارای همسر غیر ایرانی در کشور در حال اجرا است.

وی افزود: فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان غیر ایرانی فاقد هویت رسمی هستند و نمی‌توانند از حقوقی مشابه سایر همسالان خود بهره‌مند شوند؛ به منظور رفع این مشکل با پیگیری‌های انجام شده لایحه‌ای به دولت ارائه شده‌ که بر مبنای آن قرار است برای این کودکان‌ کارت هویت صادر شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی در ادامه با اشاره به نحوه ثبت نام در طرح سرشماری زنانی‌ که با مردان غیر ایرانی ازدواج کرده‌اند، گفت: مادران ایرانی‌ که دارای همسر غیرایرانی هستند ابتدا بایستی کدملی خود را به شماره سامانه پیامکی 2000195 ارسال‌ کنند.

آبایی  تصریح کرد: در مرحله دوم، کارشناسان وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی با این مادران و زنان تماس گرفته و درخصوص تعداد فرزندان و سال تولد آنها و سایر موارد از آنان سوال می‌کنند.

وی افزود: این زنان الزامی برای مراجعه به نهاد یا سازمانی ندارند و تنها باید به شماره اعلام شده برای این سرشماری پیامک بزنند .

وی اظهار کرد: مردان غیرایرانی‌ که همسر ایرانی دارند، تابع مقررات خود هستند و این طرح صرفا شامل فرزندان آنان‌ که مادر ایرانی دارند می‌شود .

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی گفت: در صورت صدور کارت هویتی، فرزندان این زنان می‌توانند از مزایای دفترچه بیمه درمانی و ثبت نام در مدرسه و غیره استفاده‌ کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات