نشست تربیت و تعالی در حوزه مقاومت بسیج خدیجه الکبری شهرستان میبد برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۱۶۳۳۶
|
۲۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۶
به گزارش خبرنگار خبرگزار ی بسیج از میبد، صبح امروز نشست تربیت و تعالی در حوزه مقاومت بسیج خدیجه الکبری شهرستان میبد با سخنرانی حجت الاسلام مصطفی زارعی، نماینده، ولی فقیه در سپاه میبد و با حضور بانوان بسیجی برگزار شد.

حجت الاسلام مصطفی زارعی، نماینده، ولی فقیه در سپاه میبد؛ در این مراسم در خصوص غده هیپوفیز و ترشح هورمون‌هایی که دارد به ویژه هورمون پرولاکتین یعنی هورمون مادرانه و تاپیری که این هورمون به عنوان سنگ بنای زندگی دارد، سخن گفت.

نماینده، ولی فقیه در سپاه میبد بیان کرد: یک غده کوچک فندقی شکلی در زیر مغز همه ما وجود دارد به نام غده هیپوفیز که بیش از ده هورمون تولید می‌کند، یکی از آن‌ها هورمون پرولاکتین است که به آن هورمون مادرانه می‌گویند.

وی با اشاره به اینکه هورمون مادرانه یک وظیفه دارد، گفت: حتی فروید هم نظریه خودش را از این آموزه دینی گرفته است که می‌گوید دوچیز جایگزین ندارد، یکی شیر مادر و دیگری مهر مادر که این‌ها هردو سنگ بنای زندگی هستند.

حجت الاسلام مصطفی زارعی در توصیه به بانوان از مادر علامه طباطبایی یاد کرد که همیشه با وضو به فرزندش شیر می‌داده است و دلیل رسیدن علامه طباطبایی به این درجه علمی را با وضو بودن مادرش به هنگام شیر دادن دانست و گفت: آنچه مادر به هنگام شیر دادن می‌خورد بسیار در شکل گرفتن زندگی افراد تأثیر گذار است.

نماینده، ولی فقیه در سپاه میبد در ادامه با اشاره به آیه وَ أَوْحَیْنا إِلی‏ أُمِّ مُوسی‏ أَنْ أَرْضِعیهِ فَإِذا خِفْتِ عَلَیْهِ فَأَلْقیهِ فِی الْیَمِّ وَ لا تَخافی‏ وَ لا تَحْزَنی‏ إِنَّا رَادُّوهُ إِلَیْکِ وَ جاعِلُوهُ مِنَ الْمُرْسَلینَ، گفت:: خدا به مادر موسی وحی کرد که فرزندت را در اب بینداز و بدان که ما او را نگهداری می‌کنیم، مادر موسی نیز با اطاعت آگاهانه و اعتماد به خدا، فرزندش را در آب انداخت.

وی گفت:: آنچه باعث برگشتن موسی به مادرش شد، هورمون پرولاکتین (مادرانه) و آن شیر و مهرمادری بود.


در ادامه این نشست نیز مهدی جعفری مسئول امربه معروف و نهی از منکر شهرستان میبد در ارتباط با مشکلات و معضلات فرهنگی که در شهر وجود دارد و راهکار‌های مقابله با آن صحبت نمود.
ارسال نظرات