بخشدار لطف‌آباد گفت: جوانان جویای کار به دنبال شغل کارمندی، آسان و درآمد بالا هستند؛ که این مسئله، یک آفت فرهنگی است که باید سازمان‌های آموزش‌وپرورش و فنی و حرفه‌ای به آن توجه ویژه‌ای داشته باشند.
کد خبر: ۸۹۱۶۳۴۶
|
۲۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۳
علی فراهی بخشدار لطف‌آباد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج  در خراسان رضوی، با موضوع اشتغال و کشاورزی گفت: یکی از مهم‌ترین مشکلاتی که در بخش لطف‌آباد وجود دارد؛ اشتغال است و تحقق آن یکی از ملزوماتی است که برای سکونت شهروندان حیاتی است.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین اهداف هر مسئولی در طول خدمت خود، ایجاد اشتغال و رفاه اجتماعی برای ساکنین منطقه است تا علاوه بر رضایت شهروندان از مهاجرت منفی نیز جلوگیری کند.

بخشدار لطف‌آباد خاطرنشان کرد: افت جمعیت در لطف‌آباد نگران‌کننده است و متأسفانه در هر سرشماری شاهد افت جمعیت در این بخش هستیم.

وی ادامه داد: کاهش جمعیت دارای تبعات اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و امنیتی است و باید به هر طریق ممکن، روند کاهش جمعیت را متوقف و حتی سبب افزایش جمعیت شویم.

فراهی با تأکید به اینکه نعمات الهی که در منطقه لطف‌آباد وجود دارد برای مردم عادی شده است؛ گفت: بخش لطف‌آباد پتانسیل خوبی برای کشاورزی، باغداری و دامداری دارد و این بخش باید بتواند در درجه اول نیاز خود را تأمین کند.

وی افزود: متأسفانه بخش لطف‌آباد با وجود داشتن آب‌وخاک مناسب، خود واردکننده سبزیجات از شهرستان‌های بسیار دوردست است.

بخشدار لطف‌آباد با اشاره به اینکه زمین کشاورزی با آبیاری نوین در لطف‌آباد وجود ندارد؛ اذعان داشت: کشاورزی باید متحول شود و ما باید در عمل از عصر کشاورزی سنتی به عصر کشاورزی صنعتی حرکت کنیم و در این راه می‌توانیم از تسهیلات ویژه و بلاعوض دولتی استفاده کنیم.

وی ادامه داد: باید شهروندان جویای کار با هر مدرک تحصیلی این دغدغه را در خود داشته باشند و با فعالیت تولیدی و کارآفرینی و بهره‌گیری از تسهیلات موجود، اشتغال‌زایی کنند و از سود سرشار آن بهره‌مند شوند.

فراهی درباره وضعیت پرورش آبزیان در این بخش خاطرنشان کرد: متاسفانه در بخش لطف‌آباد تنها یک مجموعه پرورش ماهی داریم که آن هم توسط فرد غیربومی تأسیس شده است.

وی بابیان اینکه ما نباید داشته‌های خود را دسته کم بگیریم؛ افزود: با وجود آب فراوان چرا ما باید واردکننده ماهی باشیم؛ یکی از مهم‌ترین ویژگی پرورش ماهی عدم مصرف آب بالاست و آب آن را بعد از استفاده می‌توان در کشاورزی مورد بهره‌برداری قرارداد.

بخشدار لطف‌آباد درباره یکی از برنامه‌های خود گفت: یکی از برنامه‌های در حال پیگیری این بخشداری، برگزاری یک اردوی بازدیدی برای دهیاران و شورای روستا‌های این بخش است تا از مناطق کم آب شهرستان‌های جنوبی خراسان بازدید کنند.

وی ادامه داد: در این بازدید، مدیریت مصرف آب و کشاورزی این شهرستان‌های کم آب، اهداف این بازدید را تشکیل می‌دهند؛ تا شاهد تغییراتی در نگرش اهالی لطف‌آباد به موضوع کشاورزی و آب باشیم.

فراهی با تأکید به اینکه دیگر نمی‌توان روش کشاورزی اجدادمان را دنبال کنیم؛ اذعان داشت: کشت محصولات کشاورزی که دارای مصرف بالای آب است توجیه ندارد و کشاورزی دیم نیز با توجه به تغییرات آب و هوایی ممکن نیست.

بخش لطف‌آباد واردکننده شیر و لبنیات است

بخشدار لطف‌آباد از واردات شیر و لبنیات به لطف آباد خبر داد و گفت: دامداری و تولید محصولات لبنی نیز باید متحول شود؛ چراکه در حال حاضر بخش لطف‌آباد با وجود پتانسیل‌های مناسب دامداری، واردکننده شیر و لبنیات است.

فراهی به یکی از آفت‌های اشتغال اشاره کرد و گفت: جوانان جویای کار به دنبال شغل کارمندی، آسان و درآمد بالا هستند؛ که این مسئله، یک آفت فرهنگی است که باید اداره آموزش‌وپرورش و فنی حرفه‌ای به آن توجه کنند.

وی افزود: تن به کار دادن یک شاخصه مهم یک فرد جوان است و جوانان با ورود در هر شغل باید به دنبال پیشرفت در آن شغل باشند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها