خبرهای داغ:
امام جمعه قم گفت: هر چند رعایت چارچوب اسلامی و شرعی لازم است و باید از ولنگاری‌های فرهنگی نیز جلوگیری کنیم اما برخی از سبک‌ها و روش‌ها نیز باید تغییر کند.
کد خبر: ۸۹۱۶۳۸۰
|
۲۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۱
 

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت‌الله سید محمد سعیدی در مراسم رونمایی و آغاز بهره‌برداری از 106 پروژه فنی، عمرانی و برنامه‌سازی صدا و سیمای مرکز قم که ظهر امروز در تالار همایش‌های این اداره‌کل برگزار شد، اظهار کرد: امام کاظم(ع) حق بزرگی بر گردن ملت ایران دارند چرا که حضرت احمد ابن موسی(ع)، امام رضا(ع)، حضرت معصومه(س) و برخی دیگر از امامزادگان ایران از فرزندان ایشان هستند که در نقاط مختلف کشور سبب برکت شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه خطبه پیامبر اسلام(ص) در غدیر خم تکلیف رسانه‌ای بر عهده همگان گذاشته است، اضافه کرد: همانطور که حضرت محمد(ص) دستور دادند، هر فرد حاضری باید به افراد غائب موضوع غدیر را اطلاع‌رسانی کند این موضوع تا روز قیامت ادامه دارد.

امام جمعه قم خاطرنشان کرد: افراد فقط از 15 درصد استعداد خود استفاده می‌کنند در حالی که ‌ اگر فردی از ظرفیت‌ها و استعدادهای خدادادی خود استفاده نکند مورد نفرین قرار می‌گیرد.

وی با تاکید بر اینکه رسانه ملی طی دهه‌های اخیر تلاش کرده است تا مورد لعن قرار نگیرد، گفت: این مجموعه به میزان توان خود از ظرفیت‌ها استفاده کرده و به همین علت اکنون به جایگاه‌های مطلوبی رسیده است.

سعیدی با اشاره به افتتاح 106 پروژه در صدا و سیمای مرکز قم ادامه داد: بر اساس روایات دینی علم و دانش اسلامی باید از قم به سراسر جهان منتشر شود اما تحقق این هدف که یکی از دغدغه‌های مهم مسؤولان استان و شخصیت‌های برجسته حوزه علمیه است به تامین امکانات و تجهیزات نیاز دارد.

وی از تلاش دشمنان برای نفوذ در میان افکار ایرانی‌ها یاد کرد و افزود: دشمن با استفاده از ابزارهای مختلف از جمله تولیدات رسانه‌ای و فضاهای مجازی بنیان خانواده‌های ایرانی را هدف گرفته است.

تولیت آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) با بیان اینکه دشمن با ساختن سریال‌هایی علیه ژاپن و چین به دنبال تخریب این کشورهاست، اظهار کرد: این فیلم‌ها در کشور ایران به صورت دوبله و زیرنویس مورد استفاده قرار می‌گیرد در حالی که این دو کشور در عرصه اقتصاد جهان نقش مهمی دارند.

وی با تاکید بر اینکه باید با استفاده از شعارها و راهبردهای رهبر انقلاب اسلامی خطوط حرکت خود را مشخص کنیم، مطرح کرد: دشمن برای تبلیغات خود هزینه‌های سنگینی می‌کند تا بتواند به بنیان خانواده‌های ایرانی خدشه وارد کند به همین علت باید به صورت مقابله برنامه‌های عملی در سطح کشور اجرایی شود که این کارهای عملی بر عهده مسؤولان اجرایی در دستگاه‌ها و نهادهای مختلف است.

سعیدی با بیان اینکه باید از هنر و ابعاد مختلف آن در راستای تحقق اهداف مورد نظر اسلام استفاده کنیم، عنوان کرد: در شرایط کنونی باید با برخی از مباحث کنار بیاییم چرا که عناوین اولیه و ثانویه مشخصی داریم که اگر دستمان در عناوین اولیه بسته است، در عناوین ثانویه می‌توانیم تغییراتی داشته باشیم اما با این وجود هنوز هم برخی درگیر پخش کردن یا نکردن فلان آهنگ و موسیقی هستند.

وی با اشاره به اینکه باید در عناوین ثانویه تغییراتی را دنبال کنیم، تصریح کرد: برای حفظ اقتصاد و کشور این مهم لازم است و بنده به عنوان یک طلبه این مطلب را مطرح کرده و روی آن پافشاری دارم؛ هر چند رعایت چارچوب اسلامی و شرعی لازم است و باید از ولنگاری‌های فرهنگی نیز جلوگیری کنیم اما برخی از سبک‌ها و روش‌ها و عناوین ثانویه باید تغییر کنند.

وی از حضور افراد فرهیخته در صدا و سیمای مرکز قم یاد کرد و گفت: امیدواریم این افراد با تعامل با بزرگان بتوانند کار ارزشمند خود را به صورت گسترده‌تری دنبال کنند.

 
 
 
 
ارسال نظرات
پر بیننده ها