به دور از حضور اصحاب رسانه،شورای اسلامی شهر قدس به منظور تعیین شهردار آینده این شهرستان امروز عصر، تشکیل جلسه داد.
کد خبر: ۸۹۱۶۳۸۵
|
۲۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۱:۵۸

گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از غرب استان تهران-پس از گذشت تحلیف شورای پنجم شهرستان قدس،در هفته گذشته در جلسه ای شوراهای جدید،بهزاد هرمزی را به عنوان سرپرست موقت تصدی شهرداری معرفی کردند.

بهزاد هرمزی،رئیس شورای شهر دوره چهارم بود و اکنون به عنوان شهردار موقت شهرستان قدس ایفای تقش میکند.

قبل از انتخاب موقت شهرداری قدس توسط شورا های پنجم،بحث ها و نظرهای زیادی میان عموم مردم و برخی از مسئولان در مورد انتخاب شهردار مطرح بود و حتی بعضی گمان میکردند،که محمد صادق کولیوند،شهردار اسبق این شهرستان،به علت کارنامه ای مطلبوب و به دور ماندن از حزب و‌جریان گرایی، مجددا شهردار کنونی این شهرستان شود.

اما بر خلاف نظرها و‌بنا به تصمیم شوراهای پنجم،پس از یک روز از مراسم تحلیف منتخبین پنجم شهر قدس،محمد صادق کولیوند،برکنار و بهزاد هرمزی برکرسی شهردار شهر قدس به صورت موقت تکیه زد.

 

خبر های واصله نیز، از جلسه امروز عصر شورای اسلامی شهرقدس که بصورت غیر علنی و پشت درب های بسته و‌بدون حضور خبرنگاران برگزار گردید، حاکی از انتخاب ۶ گزینه ی نهایی احراز کرسی شهرداری قدس دارد.

شایان ذکر است، روز گذشته هم پس از ناتمام ماندن جلسه انتخاب شهردار ، اعضای شورای اسلامی شهرقدس با تشکیل جلسه در محل شورا ۶ نفر را به عنوان نامزد نهایی کسب کرسی شهرداری قدس معرفی کردند.

این شش نفر،محسن چیبایی، علی نعیمی، بهزاد هرمزی ، اسماعیل نعمت زاده ، عباس شوندی و یک فرد دیگر ، ۶ منتخب این شورا برای احراز کرسی شهرداری شهرقدس هستند.

تنها سوالی که در ذهن عموم مردم و بعضی از مسئولان شهرستان قدس، مطرح است این است که، آیا شوراهای پنجم شهر قدس،به دور از سیاسی گری و‌جریان گرایی شهردار آینده را انتخاب میکنند؟و آیا شهردار منتخب توانایی حل و فصل و‌معضلات و الاخصوص پروژهای نیمه کاره(پل ورودی،بیمارستان۱۷۰تختخوابی) و دیگر پروژه های شهرقدس را که سالهااست به علت و‌معلولهایی بازمانده و مردم این شهرستان با این معضلات کنونی دست و‌پنجه نرم میکنند را در خود میبیند؟

این در حالی است که مسئولان شهر قدس،از جمله امام جمعه و رئیس شورای نظارت بر انتخابات شوراهای کشور،هشدارهایی را به شوراهای شهر،مبنی بر به دور ماندن احساسات حزبی و سیاسی کاری در نهاد شهرداری داده بودند.

هفته پیش حجت الاسلام و المسلین،سید ابوالقاسم میر احمدی،امام جمعه شهرستان قدس،در جمع نماز گزارن اظهار داشت:«شورای شهر قدس در انتخاب شهردا دقت کافی و انتخاب صحیح را داشته باشند و همانگونه که خود منتخب مردم هستند،کسی را انتخاب کنند ،که محبوب مردم باشد و از دست داشتن سابقه و سیاسی کاری به دور باشد.

همچنین محمد محمودی شاه نشین،رئیس هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای کشور،قبل از انتخابات شوراهای پنجم،در جمع خبرنگاران،به ورود افرادی که قصد سیاسی کردن شوراها را دارند هشدار داده بود تاکید کرد:ورود افرادی را که قصد سیاسی کردن شوراها را دارند قطعا برخورد و‌جلو‌گیری خواهیم کرد.

وی بعداز انتخابات شوراهای هم، نسبت به انتخاب شهردار آینده توسط منتخبین پنجم هشدار دادو ‌گفت:شوراهای آینده از حزبگرایی وسیاسی کاری را کنار بگذارند و‌کسی را به عنوان شهردار انتخاب کنند،که لیاقت و‌توانایی را در این مسئولیت داشته باشد.

این مقام مسئول،شهرداری ها را پاکترین نهاد دانست و‌گفت: این نهاد شهری نباید آلوده جناح گرایی شود.

 

اکنون مردم و مسئولان شهرستان قدس،چشم به تصمیم روزهای آینده شوراهای این شهرستان ،در خصوص شهردار اصلح دوخته اند.

لازم به ذکر است:شوراهای شهر،مدنی ترین عضو جامعه محسوب میشوند و در انتخابات چند ماه گذشته نیز،علارغم نادیده گرفتن  تخلفات و اعتراض جمعی از مردم نسبت به انتخابات شوراها، اصلاح طلبان توانستند اکثر کرسیهای این نهاد مدنی را بدست بگیرند.

انتهای پیام//

ارسال نظرات