استاندار هرمزگان گفت: سپاه امام سجاد(ع) استان ساخت موکب هرمزگان را در مرز شلمچه آغاز کرده و براساس برآوردهاي صورت گرفته كار ساخت آن تا نيمه اول مهر ماه به پايان مي رسد.
کد خبر: ۸۹۱۶۴۳۷
|
۲۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج هرمزگان ؛به نقل از روابط عمومی استانداری، دکتر جاسم جادری در نشست ستاد اربعین حسینی استان هرمزگان كه با حضور مسئولان موکب‌هاي خدمت‌رساني به زائران اربعين برگزار شد، با قدرداني از کمک‌های مردمي جهت احداث موکب هرمزگان در مرز شلمچه، بيان داشت: سپاه امام سجاد(ع) استان ساخت اين موکب را آغاز کرده است و براساس برآوردهاي صورت گرفته كار ساخت آن تا نيمه اول مهر ماه به پايان مي رسد.

 

وي ادامه داد: تا اربعین حسینی 62 روز باقی مانده است و حركت زائران نيز پیش از اربعین به سمت کربلا آغاز مي شود و بايد تمامي تمهيدات لازم جهت ارائه خدمات مطلوب درنظر گرفته شود.

 

استاندار هرمزگان با تاكيد بر تسريع در تامين منابع مالي مورد نياز، افزود: دستگاه هاي مسئول تا پایان شهریور تعهدات پذیرفته شده را انجام دهند.

 

جادري خاطرنشان كرد:  ظرفیت مردمی بسیار خوبی نيز وجود دارد و نياز است به طور مرتب در خصوص جمع آوری کمک‌های مردمی اطلاع‌رسانی شود تا از اين ظرفيت نيز بهره ببريم.

 

وي بر لزوم اطلاع‌رساني نحوه ثبت نام زائران در سامانه سماح نيز تاكيد كرد و اظهار داشت: ثبت نام زائران اربعين از اول شهریور در سامانه سماح آغاز شده و تا هشتم آبان هم ادامه دارد و حج و زیارت استان مراکز معتبر و مورد تایید سازمان حج و زيارت را به متقاضيان حضور در راهپيمايي اربعين معرفی کند.

 

استاندار هرمزگان خواستار ارائه آموزش‌های لازم به زائران از سوي کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعين استان شد و اضافه كرد: اتوبوس‌های مجهز و سالم برای اعزام زائران شناسایی و مورد استفاده قرار گیرند و با کمك فرماندهی انتظامی نيز آموزش‌های لازم به رانندگان ارائه شود.

 

جادري با بيان اينكه استان هرمزگان از سوی ستاد مرکزی اربعین مکلف شده در شهر سامرا در كشور عراق موکب راه‌اندازی کند، افزود: همه کمک کنند تا موکب سامرا نيز تجهیز و تکمیل و کمک‌های مردمی به آن سرازیر و هلال احمر نيز در سامرا مستقر شود.

 

وي گفت: نمایندگی وزارت خارجه در زمینه صدور روادید برنامه‌ریزی کند تا متقاضیان بدون مشکل ویزا را دریافت کنند.

 

استاندار هرمزگان راهپیمایی اربعین را یک رستاخیز عظیم دانست و عنوان كرد: مردم شریف و ولایتمدار ما نشان داده اند در همه دوران‌ها و مناسبت‌ها به امام حسین(ع) عشق می ورزند و خاندان عصمت و طهارت را دوست دارند.

 

جادري بيان داشت: راهپیمایی عظیم اربعين تبدیل به یک حرکت بی‌بدیل شده که در حال تبدیل شدن به یک حرکت جهانی برای بزرگداشت نام و یاد سالار شهیدان حضرت امام حسین است و قدرت معنوی دين اسلام را در همه زمینه‌ها به رخ جهانیان می کشد.

ارسال نظرات