خبرهای داغ:
مسئول دبیرخانه کنگره شهدای خراسان جنوبی گفت: برای اولین بار کنگره 2 هزار شهید استان خراسان جنوبی مهرماه سال 97 برگزار می شود.
کد خبر: ۸۹۱۶۴۸۸
|
۲۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۸

زهرایی مسئول دبیرخانه کنگره شهدای استان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی اظهارداشت: برای اولین بار کنگره 2 هزار شهید استان خراسان جنوبی مهرماه سال 97 برگزار می شود.

وی با بیان اینکه مدت برگزاری این مراسم 5 روز است افزود:  هر روز ویژه (ایثارگران، بانوان)، (دانشجویان، اساتید و طلاب)، (اصناف، بازاریان، کارگری و کارمندی) ، (دانش آموزان و فرهنگیان) و یک روز آخر کلی است.  و چنانچه نیروهای مسلح هم اعلام آمادگی کنند این برنامه 6 روزه می شود.

مسئول حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس در سپاه استان عنوان کرد: شورای سیاستگذاری کنگره شهدای استان به ریاست آیت الله عبادی نماینده ولی فقیه در استان برگزار شده است.

وی ادامه داد: ستاد اجرایی کنگره به ریاست استاندار تشکیل شده است. فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) استان، دبیرکل و دبیر جانشین فرمانده سپاه استان هستند.

زهرایی بیان داشت: طی جلساتی که تا کنون در ستاد اجرایی تشکیل شده پنج  کارگروه اقشار، پشتیبانی و مالی ، حفظ آثار ، فرهنگی و رسانه تشکیل شده که 23 کمیته زیرمجموعه این کارگروه ها در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه بعضی از کمیته ها مانند رسانه، ادبیات و بانوان کارشان را شروع کرده اند افزود: غیر از ستاد اجرایی، شورای سیاستگذاری در شهرستان ها تشکیل شده  که مسئولین آن امام جمعه، فرماندار و فرمانده سپاه هر شهرستان است.

مسئول دبیرخانه کنگره شهدای استان گفت: برای اولین بار کنگره شهدا در خراسان جنوبی برگزار می شود که این مراسم را هر 10 سال یکبار در هر استان داریم.

وی اضافه کرد: نمایشگاهی در حاشیه کنگره شهدای با عنوان « از حبوط تا عروج» در حسینیه جماران برگزار خواهد شد.

زهرایی خاطرنشان کرد: هنوز میزان اعتبارات اختصاص یافته به این برنامه مشخص نشده است و بعد از جمع بندی به تصمیم نهایی رسیده و عمده اعتبارات باید در استان تامین شود.

وی عنوان کرد: از مسئولین استان خواهشمندیم به دلیل ضیق وقت همکاری های لازم را داشته باشند تا کنگره ای در شان شهدای استان برگزار کنیم.

 

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها