مراسم دومین شب از شب های هشتگانه یادواره شهدای «مشق عشق»، شامگاه دوشنبه 20 شهریور به پاس بزرگداشت «سادات شهید» استان قم برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۱۶۵۰۷
|
۲۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۱:۵۳

برگزاری دومین شب یادواره مشق عشق به یاد «سادات شهید» استان قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، حجت الاسلام والمسلمین «حسین جوشقانیان» استاد حوزه علمیه قم و عضو موسسه روایت سیره شهدا طی سخنانی در دومین شب از شب های هشتگانه یادواره شهدای مشق عشق اظهار داشت: هیچ عملی از دید خدا پنهان نمی ماند و همه ایثارگری های رزمندگان اسلام در جبهه ها ثبت و ضبط شده است.

وی با اشاره به زندگی و شهادت شهید حججی و بیان خاطراتی از احترام شهیدان به پدر و مادر خاطرنشان ساخت: شهید بزرگوار حججی برای دریافت رضایت والدین خود آنها را به مشهد برد؛ احترام به والدین از سیره عملی شهدای اسلام است و برای کسب رضایت خدا و اهل بیت(ع) باید به پدر و مادر احترام گذاشت.

عضو موسسه روایت سیره شهدا ادامه داد: کراماتی از شهدا دیده ایم که نشان می دهد این مقام حقیقتا از جانب خدا به آن ها اعطا شده است و باید بدانیم امروز سر سفره چه کسانی نشسته ایم.

وی تصریح کرد: بعضی از شهیدان در حین نماز و قرائت قرآن به شهادت رسیده اند؛ ما در هشت شب سیره زندگی شهدا را تمرین می‌کنیم و مشق عشق می کنیم و می آموزیم که شهدا از در خانه اهل بیت(ع) با دوری از گناه و بدی، آبرو گرفته اند.

جوشقانیان ادامه داد: رئیس شبکه ماهواره ای فارسی وان که یک شخص اسرائیلی است، گفته کاری می کنیم از هر ۵ ازدواج ۴ ازدواج به طلاق منجر شود؛ لذا خانواده ها به شهدا و امامان معصوم متوسل و در گلزارهای شهدا حاضر شوند و سیره زندگی شهدا را برای فرزندان خود مرور نمایند.

وی با یادآوری این جمله از پوتین رئیس جمهوری روسیه که «من در چهره رهبر ایران مسیح را دیدم» خاطرنشان ساخت: اگر امروز شهدا از قبر سر بلند کنند و بگویند ما نگذاشتیم حرف امام روی زمین بماند، ولی شما کدام حرف رهبری را از روی زمین برداشتی چه باید جواب داد؟

استاد حوزه علمیه قم افزود: مسبب جنگ در عراق و سوریه و دیگر نقاط جهان آمریکا است و اینها گروه های تروریستی را آموزش می دهند.

وی یادآور شد: آنها می خواستند ظرف چند روز کل سوریه را بگیرند ولی نتوانستند و این وضعیت امروز در سوریه به برکت ولایت است؛  در ۸ سال جنگ تحمیلی کشورهای زیادی در حمله به ما نقش داشتند ولی نتوانستند کاری از پیش ببرند ولی در دوران گذشته با یک تشر سرزمینی از ایران جدا می شد.

مراسم یادواره شهدای مشق عشق، پنجمین سال است که به همت پایگاه شهدای آذر حوزه چهار شهید ورزنده در محل بوستان شهدای آذر برگزار می شود.

در مراسم شب گذشته، از خانواده های شهدای سادات به نام های شهیدان سید حسین میر قیصری، سید جعفر جوینده و سید محمد جعفری تنها و همچنین از خانواده شهید امرالله قربانی تجلیل به عمل آمد.

اجرای شعر و ترانه توسط هنرمند کیان، مداحی سید علی حسینی نژاد در شام میلاد امام موسی کاظم(ع)، نور افشانی، پخش کلیپ، گرداندن پرچم حرم حضرت معصومه(س) و قرعه کشی و اهدا جوایز از دیگر برنامه های مراسم بود.

 

ارسال نظرات