معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری هرمزگان گفت: طرح «مصلحین خانواده» در هرمزگان با همکاری سپاه اجرا می شود.
کد خبر: ۸۹۱۶۵۱۸
|
۲۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۶
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج هرمزگان، علیرضا احمدی منش ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران از انعقاد تفاهمنامه همکاری با معاونت فرهنگی سپاه امام سجاد (ع) به منظور کاهش نرخ آسیب طلاق، آموزش عمومی خانواده ها، بسط و گسترش فرهنگ صلح و سازش و.... در قالب طرح مصلحین خانواده خبرداد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان هرمزگان اظهارداشت: آسیب طلاق درمیان چهار آسیب مبتلابه کشور قرار داشته که در چند سال اخیر با رشد فزاینده ای روبرو بوده و دغدغه عمده مسئولین اجتماعی کشور می باشد.

وی همچنین افزود: علیرغم تلاشهای گسترده مسئولین  مختلف استانی در سالیان اخیر این آسیب مهم در استان هرمزگان نیز جولان می دهد، بصورتی که تعداد بسیاری از پرونده های محاکم حقوقی و خانواده را به خود اختصاص داده است.

وی در ادامه بیان داشت: هرچند نرخ طلاق در هرمزگان نسبت به نرخ کشوری در وضعیت مطلوب تری قرار دارد، لکن حتی این میزان طلاق نیز برای مردم هرمزگان که عموما دارای اعتقادات مذهبی قوی می باشند زیبنده نیست.

وی از اقدامات مناسب معاونت پیشگیری دادگستری هرمزگان را تاسیس و راه اندازی شش مرکز خصوصی مشاوره خانواده در بندر عباس عنوان کرد و گفت: با تشریک مساعی و انعقاد تفاهمنامه با معاونت فرهنگی سپاه امام سجاد(ع) استان هرمزگان و استفاده از ظرفیت بومی و سنتی استان، طرح مصلحین خانواده در کلیه شهرستانهای استان به منظور گسترش سازش بین متقاضیان طلاق، آموزش خانواده های در معرض آسیب و کاهش نرخ پرونده های طلاق در دادگستری اجرایی خواهد شد.

وی همچنین اضافه کرد: با تشکیل هسته های سه نفره از روحانیون ، ریش سفیدان و معتمدین در محله های مختلف شهرهای استان، متقاضیان طلاق جهت صلح و سازش به این هسته ها ارجاع و سپس در صورت سازش یا عدم سازش به مشاورین روان شناس، مددکاران اجتماعی و همچنین کلاسهای آموزش مهارتهای زندگی (طرح امید) ارجاع می گردند.
وی از چهار شهر میناب ، رودان ، حاجی آباد و بندر خمیر به عنوان چهار شهر مبنا در استان جهت اجرای آزمایشی طرح نام برد و اظهار داشت در صورت توفیق در اجرا ، این طرح در تمامی شهرستانهای استان اجرا خواهد شد.

این مقام قضایی همچنین ابراز امیدواری کرد با اجرای دقیق این طرح که در راستای برنامه های اداره کل فرهنگی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه و مورد تاکید رئیس کل محترم دادگستری استان هرمزگان می باشد تا حدود زیادی از ورودی پرونده های طلاق به محاکم قضایی استان جلوگیری گردد.

ارسال نظرات