علمای اهل سنت هرمزگان در واکنش به کشتار بی رحمانه مسلمانان مظلوم و بی دفاع میانمار اظهار کردند: قتل و عام مسلمانان در میانمار حقیقتا یک نوع نسل کشی و جنایت علیه بشریت است از این رو بزرگان جهان اسلام باید به در قبال این گونه حوادث تلخ و دردناک عکس العمل نشان دهند.
کد خبر: ۸۹۱۶۵۴۱
|
۲۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۹
 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج هرمزگان به نقل از خبرگزاری هرمز؛علمای اهل سنت هرمزگان در واکنش به کشتار بی رحمانه مسلمانان مظلوم و بی دفاع میانمار اظهار کردند: قتل و عام مسلمانان در میانمار حقیقتا یک نوع نسل کشی و جنایت علیه بشریت است لذا بزرگان جهان اسلام باید به در قبال این گونه حوادث تلخ و دردناک که موجب به خاک و خون کشیده شدن هزاران مسلمان می شوند عکس العمل نشان دهند.

حکام جهان اسلام فکری به حال مسلمانان میانمار کنند

شیخ احمد عالی زاده،عضو شورای روحانیت این شهرستان بندرعباس با اشاره به وضعیت تلخ و اسف بار مسلمانان میانمار ضمن محکومیت سیاست های نادرست سران و رهبران ممالک اسلامی و عربی گفت:دشمن در میانمار جری شده و بدون محابا به خود اجازه می دهدمسلمانان بی دفاع را به آتش بکشاند و یا آواره از وطن کند.

وی اظهار کرد:رهبران کشورهای استعمارگر و در راس همه آنها استکبار جهانی به زعامت و رهبری ترامپ به منافع مادی خود و سیاست های سلطه گرانه شان می اندیشند.

شیخ بهجت امام جمعه اهل سنت بندرلنگه با اشاره به حوادث تلخ و غم انگیر در میانمار و آواره شدن مسلمانان گفت: حرکت ننگین بودایی ها در به شهادت رساندن فجیع مسلمانان محکوم است و همه باید در برابر ظلم بایستند.

وی با بیان اینکه حکام جهان اسلام باید فکری به حال مسلمانان در میانمار کنند،افزود: از مجامع بین المللی می خواهیم که مظلومان را دریابند.

امام‌جمعه اهل سنت بندرلنگه اظهار کرد:آنچه در میانمار اتفاق می افتد نسل کشی است لذا همه باید برای متوقف کردن این حرکت شرورانه به پا خیزند و نگذارند مسلمانان بیشتری کشته شوند.

وی گفت: قطعا پشت پرده این حرکات پلید استکبار جهانی به سردمداری اسرائیل غاصب است و سکوت مسلمانان میتواند آنها را برای رسیدن به هدف پلیدشان امیدوار تر کند.

قتل و عام مسلمانان در میانمار جنایت علیه بشریت است 

شیخ حسین بازماندگان امام‌جمعه اهل‌سنت بندرپل با بیان اینکه جنایت دولت ددمنشانه دولت میانمار علیه مسلمانان دل هر انسان آزاده ای را به درد می‌آورد ،گفت: رییس حکومت میانمار خصلت شیطانی وحیوانی دارد و ظلم بسیار بزرگی را علیه مسلمانان بی دفاع روا داشته که به ارتش خود دستور قتل عام مسلمانان مظلوم و بی دفاع این کشور زده است.

عضو شورای روحانیت شهرستان بندرخمیر افزود : قتل مسلمانان در میانمار حقیقتا یک نوع نسل کشی و جنایت علیه بشریت است و فکرش هم قلب انسان را به درد می آورد.

وی با بیان اینکه دنیا شاهد یکنوع وحشیگری است تصریح کرد: اینکه یک دولت فقط بخاطر اعتقاد و تفاوت دینی دست به قتل عام گروهی از ملتش بزند و  سه هزار نفر انسان در طول سه شبانه روز قتل عام بشوند  جای بسی تعجب است

بازماندگان با بیان اینکه مسلمانان دنیا باید از خواب غفلت و بی تفاوتی بیدار بشوند و دولت میانمار را تحریم نموده وعلیه این دولت نسل کش صف آرایی بنمایند گفت: تمامی کشورهای اسلامی باید در اعتراض به نسل کشی مسلمانان در میانمار تمامی نمایندگی خود را در میانمار تعطیل و سفرای خودشان را فرا بخوانند.

وی تصریح کرد: سازمان ملل و شورای امنیت و سازمان حقوق بشر باید علیه دولت میانمار اقدامات عملی انجام دهند تا این ظالمان از خدا بی‌خبر از ظلم و جنایت علیه مسلمانان دست بکشند.

امام‌جمعه اهل‌سنت بندرپل با بیان اینکه همه مسلمانان باید از این عمل زشت و پلید بودایی ها برائت بجویند و محکوم کنند،گفت: پشت پرده این اقدامات نابخردانه و ددمنشانه استکبار جهانی به سردمداری اسرائیل و آمریکای خبیث است.

دستگاه های دیپلماسی دولت جنایتکار میانمار را سرجایش بنشانند

شیخ محمد عقیل رضوانی، عضو شورای روحانیت بندرلنگه با اشاره به حوادث تلخ میانمار تصریح کرد: کشتار بی رحمانه مسلمانان میانمار موجب به درد آمدن قلب جهان اسلام شده است.

وی با بیان اینکه بودایی ها به بدترین شکل ممکن در حال به قتل رساندن مسلمانان هستند،گفت: جایگاه حاکمیتی همه حاکمان و مجامع بین المللی و خصوصا مجامع اسلامی مشخص است و با ورود به این قضیه،موضوع  را تمام کنند.

رضوانی با بیان اینکه مسلمان باید حق زیستن داشته باشد گفت:مسلمانان باید به خود بیای و یک دولت اسلامی میتواند آنها را سر جایشان بنشاند.

امام جمعه اهل سنت بندرکنگ با تاکید بر اینکه دستگاه های دیپلماسی کشورهای اسلامی خصوصا کشور ما ایران باید دست به کار شوند اظهار کرد: همه ما نگران وضعیت مسلمانان در میانمار هستیم چراکه گرفتار دشمنانی سنگدل و بی رحم شده اند و برایشان دعا میکنیم.

وی گفت: امروز مجمع اسلامی و جهانی و دستگاه های دیپلماسی کشورها در راس اثرگذاری قرار دارند و باید قویا این اقدامات را محکوم کنند و دولت جنایتکار میانمار را سرجایشان بنشانند.

رضوانی آنچه در میانمار اتفاق می‌افتد را نوعی نسل کشی علیه مسلمانان دانست و افزود: بودایی ها با کشتن صدها و یا بلکه هزاران مسلمان اوج ذلت و خاری خود را نشان دادند.

حکومت ظالم میانمار منتظر خشم امت اسلامی باشد

شیخ ابراهیم ابراهیمی امام‌جمعه اهل سنت کنارسیاه قشم با بیان اینکه اگر مسلمانان همه ید واحدگردند قطعا نه تنها میانمار و این زن شیطان صفت بلکه هیچ کشوری جرات ظلم و تعدی به مسلمانان پیدا نخواهند کرد گفت: با ابراز همدردی و همبستگی با مسلمانان میانمار اعلام میدارم این حرکت وحشیانه و بدور از انسانیت را با پیروی از مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای حفظه الله شدیدا محکوم می نمایم.

وی اظهار کرد: حکومت ظالم میانمار منتظر خشم امت اسلامی باشند همچنین ما ملت ایران گوش به فرمان مقام معظم رهبری هستیم اگر ایشان حکم جهاد دهند ما آماده هر نوع جانفشانی هستیم.

امام‌جمعه اهل سنت کنارسیاه قشم با بیان اینکه آنچه در میانمار اتفاق می افتد یک نسل کشی اشکار است گفت: ملت های مسلمان نباید نسبت به این اتفاقات سکوت کنند چرا که برای دشمنان اسلام ملیت فرق چندانی ندارد و اگر ماه هم در دسترسشان بودیم به ما هم رحم نمی کردند.

وی با بیان اینکه دشمنان اسلام به سردمداری اسرائیل و آمریکا به دنبال حذف اسلام در جهان هستند گفت: دشمنان ما تا به امروز تبلیغات رسانه های و غیر مستقیم می کردند و اکنون با به قتل رساندن مسلمانان تصمیم به حذف فیزیکی می کنند و این یک خطر بزرگ برای جهان اسلام است.

شیخ ابراهیمی با فرا خواندن بزرگان جهان اسلام برای محکوم کردن این وقایع تلخ گفت: امروز باید همه سازمان ها، مراکز و مجامع بین المللی و اسلامی دست به کار شوند و در عکس العمل های قاطع و بازدارنده در قبال اینگونه حوادث در نظر بگیرند.

اختلاف در دین موجب تضعیف اسلام و قدرت استکبار می شود 

شیخ سید احمد پوازی، امام‌جمعه اهل سنت لافت قشم با اشاره به وقایع تلخ در میانمار و کشته شدن مسلمانان در این کشور اظهار کرد: بدون شک دوری از خداوند و قرآن مجید موجب شده تا مسلمانان در کشورهایی مثل میانمار که در اقلیت هستند غریب باشند و غریبانه به شهادت برسند و متاسفانه هیچکدام از مجامع بین المللی هم به فریادشان نمی رسد.

وی با بیان اینکه اختلاف و تفرقه سم مهلکی برای هر جامعه ای است گفت: امروز دشمن از تفرقه های میان مسلمانان سو استفاده کرده و بهترین بهره را برای خود برده است از این رو تلاش می کند تا ریشه اسلام و مسلمانان را با همین اختلاف ها بزند.

شیخ پوازی با بیان اینکه اختلاف موجب تضعیف اسلام و قدرت استکبار می شود،گفت: یکی از علت هایی که بودایی ها به خود جرات داده اند تا مسلمانان را به خاک و خون بکشند تفرقه است و جهان اسلام باید به جد از این تفرقه ها دوری کند و نگذارد دشمن به چنین حدی از جرات برسد.

 وی با بیان اینکه امروز دنیای اسلام در فشار است گفت: دشمن در همه زمینه ها پیشروی می کند و سعی دارد تا هویت اسلام را از زمین بردارد و اینکار را با کشتار مسلمانان در کشورهای غیر اسلامی شروع کرده است.

امام جمعه اهل سنت بندرلافت با بیان اینکه تنها راه مقابله با چنین وقایع خونین و تاسف باری وحدت و یکدلی است گفت: امروز اگر وحدت به بهترین شکل در میان مسلمان می بود دیگر شاهد چنین وضعی نبودیم که در کشور میانمار دولت بیاید و هزاران مسلمان را در روز روشن به قتل برساند و مسلمانان بشینند و دست روی دست بگذارند.

وی با بیان اینکه امروز هر وقت دیگری بیشتر به وحدت و اتحاد نیاز داریم گفت: همه ما باید به سنت طیبه پیامبر اسلام(ص) و قرآن کریم برگردیم و اتحاد خود را هرچه بیشتر در برابر دشمنان حفظ کنیم و تنها راه رسیدن به شکوه اسلام و معنویت و موفقیت در همه امور دنیا و آخرت همین است.

حقوق بشر در راستای حفظ منافع آمریکا و هم پیمانانش است

شیخ علی صالحی، امام‌جمعه اهل سنت منصور آباد قشم ضمن محکوم کردن حوادث تلخی که به مسلمانان مظلوم میانمار گذشت اظهار کرد: امروز جهان اسلام باید بیش از هر روزی به اهمیت اتحاد و وحدت پی ببرد.

وی با اشاره به صحنه های دلخراش از کشته شدن زن و بچه های مسلمان در میانمار گفت: قلب انسان با دیدن این صحنه ها به درد می آید و همه ما مسلمانان باید در هر اندازه و درجه ای که هستیم این اقدام ددمنشانه را محکوم کند.

صالحی  با تشبیه کشتار بودایی ها با کشتار کفار در زمان جاهلیت بیان کرد: کفار پیش از اسلام فرزندان بی گناه را زنده به گور می کردند و امروز متاسفانه مسلمانان فقط نظاره گر هستند و عکس العمل در حد و اندازه نشان نمی دهند.

وی با بیان اینکه متاسفانه مجامع بین المللی توجهی به کشتار هزاران انسان بی گناه ندارد گفت: متاسفانه حقوق بشر تا زمانی مهم است که به نفع آمریکا و هم پیمانانش باشد و کشته شدن هزاران مسلمان بی گناه اصلا برای استکبار جهانی مهم نیست.

سازمان‌های اسلامی و مسلمانان جهان به داد مسلمانان فراموش شده میانمار برسند

شیخ محمد محبت نیا ،امام‌جمعه اهل سنت لشتغان  با اشاره به فجایع تلخ در کشور میانمار اظهار کرد: قتل عام،شکنجه‌ها، آتش زدن روستاها، مساجد، زنده سوزاندن و تجاوز به زنان مسلمان و تمام این جنایت‌ها و خشونت‌ها که توسط شبه نظامیان تندرو بودایی موسوم به ماگ و ارتش میانمار صورت می‌گیرد فاجعه انسانی جنایتی علیه بشریت و نسل کشی آشکار است.

وی با بیان اینکه مسلمانان میانماری از حقوق شهروندی مثل حق مالکیت، حق داشتن تحصیلات دانشگاهی،حق داشتن بیش از دو فرزند و غیره محروم هستند اظهار کرد: سازمان‌های بین‌المللی و نهادهای حقوق بشری درمورد این جنایت های بشری درسایه سکوت اکثرکشورهای اسلامی سکوت کردند.

محبت نیا با بیان اینکه رسانه های تاثیرگذار جهانی امثال بی بی سی و… اخبار این جنایات رامخابره نمی‌کنند وبایکوت کردند، تصریح کرد: خانم سوچی برنده جایزه صلح نوبل و وزیر امورخارجه و مشاور دولت کنونی میانمار هیج موضعگیری و اظهار نظری درباره جنایت‌های هم کیش خود نکرده وحتی اعلام کرده که این مسلمانان میانماری نیستند درحالیکه سابقه اسلام آوردن مسلمانان در میانمار به قرن اول هجری بر می‌گردد که به دست تجار و دریانوردان عرب و ایرانی و ترک مسلمان شدند و به همین خاطر زبان آنان ترکیبی از زبان عربی فارسی وترکی است.

وی تاکید کرد:سازمان‌های اسلامی و مسلمانان جهان باید به داد مسلمانان فراموش شده و مظلوم و بی‌دفاع در میانمار برسند و از آنان حمایت بکنند لذا بزرگان جهان اسلام باید به در قبال این گونه حوادث تلخ و دردناک که موجب به خاک و خون کشیده شدن هزاران مسلمان می شوند عکس العمل نشان دهند.

امام‌جمعه اهل سنت لشتغان با بیان اینکه جهان اسلام بیشتر از هر زمان دیگر نیازمند وحدت و اتحاد است،تصریح کرد: حکام جهان اسلام باید دست از تفرقه و اختلاف بردارند و راه رسیدن به وحدت تکیه بر آیات قرآن و کریم و سنت نبی مکرم اسلام است.

 

 

 
 
 

 

علمای اهل سنت هرمزگان در واکنش به کشتار بی رحمانه مسلمانان مظلوم و بی دفاع میانمار اظهار کردند: قتل و عام مسلمانان در میانمار حقیقتا یک نوع نسل کشی و جنایت علیه بشریت است از این رو بزرگان جهان اسلام باید به در قبال این گونه حوادث تلخ و دردناک عکس العمل نشان دهند.

 

 

 

به گزارش شبکه اطلاع رسانی هرمز؛علمای اهل سنت هرمزگان در واکنش به کشتار بی رحمانه مسلمانان مظلوم و بی دفاع میانمار اظهار کردند: قتل و عام مسلمانان در میانمار حقیقتا یک نوع نسل کشی و جنایت علیه بشریت است لذا بزرگان جهان اسلام باید به در قبال این گونه حوادث تلخ و دردناک که موجب به خاک و خون کشیده شدن هزاران مسلمان می شوند عکس العمل نشان دهند.

حکام جهان اسلام فکری به حال مسلمانان میانمار کنند

شیخ احمد عالی زاده،عضو شورای روحانیت این شهرستان بندرعباس با اشاره به وضعیت تلخ و اسف بار مسلمانان میانمار ضمن محکومیت سیاست های نادرست سران و رهبران ممالک اسلامی و عربی گفت:دشمن در میانمار جری شده و بدون محابا به خود اجازه می دهدمسلمانان بی دفاع را به آتش بکشاند و یا آواره از وطن کند.

وی اظهار کرد:رهبران کشورهای استعمارگر و در راس همه آنها استکبار جهانی به زعامت و رهبری ترامپ به منافع مادی خود و سیاست های سلطه گرانه شان می اندیشند.

شیخ بهجت امام جمعه اهل سنت بندرلنگه با اشاره به حوادث تلخ و غم انگیر در میانمار و آواره شدن مسلمانان گفت: حرکت ننگین بودایی ها در به شهادت رساندن فجیع مسلمانان محکوم است و همه باید در برابر ظلم بایستند.

وی با بیان اینکه حکام جهان اسلام باید فکری به حال مسلمانان در میانمار کنند،افزود: از مجامع بین المللی می خواهیم که مظلومان را دریابند.

امام‌جمعه اهل سنت بندرلنگه اظهار کرد:آنچه در میانمار اتفاق می افتد نسل کشی است لذا همه باید برای متوقف کردن این حرکت شرورانه به پا خیزند و نگذارند مسلمانان بیشتری کشته شوند.

وی گفت: قطعا پشت پرده این حرکات پلید استکبار جهانی به سردمداری اسرائیل غاصب است و سکوت مسلمانان میتواند آنها را برای رسیدن به هدف پلیدشان امیدوار تر کند.

قتل و عام مسلمانان در میانمار جنایت علیه بشریت است 

شیخ حسین بازماندگان امام‌جمعه اهل‌سنت بندرپل با بیان اینکه جنایت دولت ددمنشانه دولت میانمار علیه مسلمانان دل هر انسان آزاده ای را به درد می‌آورد ،گفت: رییس حکومت میانمار خصلت شیطانی وحیوانی دارد و ظلم بسیار بزرگی را علیه مسلمانان بی دفاع روا داشته که به ارتش خود دستور قتل عام مسلمانان مظلوم و بی دفاع این کشور زده است.

عضو شورای روحانیت شهرستان بندرخمیر افزود : قتل مسلمانان در میانمار حقیقتا یک نوع نسل کشی و جنایت علیه بشریت است و فکرش هم قلب انسان را به درد می آورد.

وی با بیان اینکه دنیا شاهد یکنوع وحشیگری است تصریح کرد: اینکه یک دولت فقط بخاطر اعتقاد و تفاوت دینی دست به قتل عام گروهی از ملتش بزند و  سه هزار نفر انسان در طول سه شبانه روز قتل عام بشوند  جای بسی تعجب است

بازماندگان با بیان اینکه مسلمانان دنیا باید از خواب غفلت و بی تفاوتی بیدار بشوند و دولت میانمار را تحریم نموده وعلیه این دولت نسل کش صف آرایی بنمایند گفت: تمامی کشورهای اسلامی باید در اعتراض به نسل کشی مسلمانان در میانمار تمامی نمایندگی خود را در میانمار تعطیل و سفرای خودشان را فرا بخوانند.

وی تصریح کرد: سازمان ملل و شورای امنیت و سازمان حقوق بشر باید علیه دولت میانمار اقدامات عملی انجام دهند تا این ظالمان از خدا بی‌خبر از ظلم و جنایت علیه مسلمانان دست بکشند.

امام‌جمعه اهل‌سنت بندرپل با بیان اینکه همه مسلمانان باید از این عمل زشت و پلید بودایی ها برائت بجویند و محکوم کنند،گفت: پشت پرده این اقدامات نابخردانه و ددمنشانه استکبار جهانی به سردمداری اسرائیل و آمریکای خبیث است.

دستگاه های دیپلماسی دولت جنایتکار میانمار را سرجایش بنشانند

شیخ محمد عقیل رضوانی، عضو شورای روحانیت بندرلنگه با اشاره به حوادث تلخ میانمار تصریح کرد: کشتار بی رحمانه مسلمانان میانمار موجب به درد آمدن قلب جهان اسلام شده است.

وی با بیان اینکه بودایی ها به بدترین شکل ممکن در حال به قتل رساندن مسلمانان هستند،گفت: جایگاه حاکمیتی همه حاکمان و مجامع بین المللی و خصوصا مجامع اسلامی مشخص است و با ورود به این قضیه،موضوع  را تمام کنند.

رضوانی با بیان اینکه مسلمان باید حق زیستن داشته باشد گفت:مسلمانان باید به خود بیای و یک دولت اسلامی میتواند آنها را سر جایشان بنشاند.

امام جمعه اهل سنت بندرکنگ با تاکید بر اینکه دستگاه های دیپلماسی کشورهای اسلامی خصوصا کشور ما ایران باید دست به کار شوند اظهار کرد: همه ما نگران وضعیت مسلمانان در میانمار هستیم چراکه گرفتار دشمنانی سنگدل و بی رحم شده اند و برایشان دعا میکنیم.

وی گفت: امروز مجمع اسلامی و جهانی و دستگاه های دیپلماسی کشورها در راس اثرگذاری قرار دارند و باید قویا این اقدامات را محکوم کنند و دولت جنایتکار میانمار را سرجایشان بنشانند.

رضوانی آنچه در میانمار اتفاق می‌افتد را نوعی نسل کشی علیه مسلمانان دانست و افزود: بودایی ها با کشتن صدها و یا بلکه هزاران مسلمان اوج ذلت و خاری خود را نشان دادند.

حکومت ظالم میانمار منتظر خشم امت اسلامی باشد

شیخ ابراهیم ابراهیمی امام‌جمعه اهل سنت کنارسیاه قشم با بیان اینکه اگر مسلمانان همه ید واحدگردند قطعا نه تنها میانمار و این زن شیطان صفت بلکه هیچ کشوری جرات ظلم و تعدی به مسلمانان پیدا نخواهند کرد گفت: با ابراز همدردی و همبستگی با مسلمانان میانمار اعلام میدارم این حرکت وحشیانه و بدور از انسانیت را با پیروی از مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای حفظه الله شدیدا محکوم می نمایم.

وی اظهار کرد: حکومت ظالم میانمار منتظر خشم امت اسلامی باشند همچنین ما ملت ایران گوش به فرمان مقام معظم رهبری هستیم اگر ایشان حکم جهاد دهند ما آماده هر نوع جانفشانی هستیم.

امام‌جمعه اهل سنت کنارسیاه قشم با بیان اینکه آنچه در میانمار اتفاق می افتد یک نسل کشی اشکار است گفت: ملت های مسلمان نباید نسبت به این اتفاقات سکوت کنند چرا که برای دشمنان اسلام ملیت فرق چندانی ندارد و اگر ماه هم در دسترسشان بودیم به ما هم رحم نمی کردند.

وی با بیان اینکه دشمنان اسلام به سردمداری اسرائیل و آمریکا به دنبال حذف اسلام در جهان هستند گفت: دشمنان ما تا به امروز تبلیغات رسانه های و غیر مستقیم می کردند و اکنون با به قتل رساندن مسلمانان تصمیم به حذف فیزیکی می کنند و این یک خطر بزرگ برای جهان اسلام است.

شیخ ابراهیمی با فرا خواندن بزرگان جهان اسلام برای محکوم کردن این وقایع تلخ گفت: امروز باید همه سازمان ها، مراکز و مجامع بین المللی و اسلامی دست به کار شوند و در عکس العمل های قاطع و بازدارنده در قبال اینگونه حوادث در نظر بگیرند.

اختلاف در دین موجب تضعیف اسلام و قدرت استکبار می شود 

شیخ سید احمد پوازی، امام‌جمعه اهل سنت لافت قشم با اشاره به وقایع تلخ در میانمار و کشته شدن مسلمانان در این کشور اظهار کرد: بدون شک دوری از خداوند و قرآن مجید موجب شده تا مسلمانان در کشورهایی مثل میانمار که در اقلیت هستند غریب باشند و غریبانه به شهادت برسند و متاسفانه هیچکدام از مجامع بین المللی هم به فریادشان نمی رسد.

وی با بیان اینکه اختلاف و تفرقه سم مهلکی برای هر جامعه ای است گفت: امروز دشمن از تفرقه های میان مسلمانان سو استفاده کرده و بهترین بهره را برای خود برده است از این رو تلاش می کند تا ریشه اسلام و مسلمانان را با همین اختلاف ها بزند.

شیخ پوازی با بیان اینکه اختلاف موجب تضعیف اسلام و قدرت استکبار می شود،گفت: یکی از علت هایی که بودایی ها به خود جرات داده اند تا مسلمانان را به خاک و خون بکشند تفرقه است و جهان اسلام باید به جد از این تفرقه ها دوری کند و نگذارد دشمن به چنین حدی از جرات برسد.

 وی با بیان اینکه امروز دنیای اسلام در فشار است گفت: دشمن در همه زمینه ها پیشروی می کند و سعی دارد تا هویت اسلام را از زمین بردارد و اینکار را با کشتار مسلمانان در کشورهای غیر اسلامی شروع کرده است.

امام جمعه اهل سنت بندرلافت با بیان اینکه تنها راه مقابله با چنین وقایع خونین و تاسف باری وحدت و یکدلی است گفت: امروز اگر وحدت به بهترین شکل در میان مسلمان می بود دیگر شاهد چنین وضعی نبودیم که در کشور میانمار دولت بیاید و هزاران مسلمان را در روز روشن به قتل برساند و مسلمانان بشینند و دست روی دست بگذارند.

وی با بیان اینکه امروز هر وقت دیگری بیشتر به وحدت و اتحاد نیاز داریم گفت: همه ما باید به سنت طیبه پیامبر اسلام(ص) و قرآن کریم برگردیم و اتحاد خود را هرچه بیشتر در برابر دشمنان حفظ کنیم و تنها راه رسیدن به شکوه اسلام و معنویت و موفقیت در همه امور دنیا و آخرت همین است.

حقوق بشر در راستای حفظ منافع آمریکا و هم پیمانانش است

شیخ علی صالحی، امام‌جمعه اهل سنت منصور آباد قشم ضمن محکوم کردن حوادث تلخی که به مسلمانان مظلوم میانمار گذشت اظهار کرد: امروز جهان اسلام باید بیش از هر روزی به اهمیت اتحاد و وحدت پی ببرد.

وی با اشاره به صحنه های دلخراش از کشته شدن زن و بچه های مسلمان در میانمار گفت: قلب انسان با دیدن این صحنه ها به درد می آید و همه ما مسلمانان باید در هر اندازه و درجه ای که هستیم این اقدام ددمنشانه را محکوم کند.

صالحی  با تشبیه کشتار بودایی ها با کشتار کفار در زمان جاهلیت بیان کرد: کفار پیش از اسلام فرزندان بی گناه را زنده به گور می کردند و امروز متاسفانه مسلمانان فقط نظاره گر هستند و عکس العمل در حد و اندازه نشان نمی دهند.

وی با بیان اینکه متاسفانه مجامع بین المللی توجهی به کشتار هزاران انسان بی گناه ندارد گفت: متاسفانه حقوق بشر تا زمانی مهم است که به نفع آمریکا و هم پیمانانش باشد و کشته شدن هزاران مسلمان بی گناه اصلا برای استکبار جهانی مهم نیست.

سازمان‌های اسلامی و مسلمانان جهان به داد مسلمانان فراموش شده میانمار برسند

شیخ محمد محبت نیا ،امام‌جمعه اهل سنت لشتغان  با اشاره به فجایع تلخ در کشور میانمار اظهار کرد: قتل عام،شکنجه‌ها، آتش زدن روستاها، مساجد، زنده سوزاندن و تجاوز به زنان مسلمان و تمام این جنایت‌ها و خشونت‌ها که توسط شبه نظامیان تندرو بودایی موسوم به ماگ و ارتش میانمار صورت می‌گیرد فاجعه انسانی جنایتی علیه بشریت و نسل کشی آشکار است.

وی با بیان اینکه مسلمانان میانماری از حقوق شهروندی مثل حق مالکیت، حق داشتن تحصیلات دانشگاهی،حق داشتن بیش از دو فرزند و غیره محروم هستند اظهار کرد: سازمان‌های بین‌المللی و نهادهای حقوق بشری درمورد این جنایت های بشری درسایه سکوت اکثرکشورهای اسلامی سکوت کردند.

محبت نیا با بیان اینکه رسانه های تاثیرگذار جهانی امثال بی بی سی و… اخبار این جنایات رامخابره نمی‌کنند وبایکوت کردند، تصریح کرد: خانم سوچی برنده جایزه صلح نوبل و وزیر امورخارجه و مشاور دولت کنونی میانمار هیج موضعگیری و اظهار نظری درباره جنایت‌های هم کیش خود نکرده وحتی اعلام کرده که این مسلمانان میانماری نیستند درحالیکه سابقه اسلام آوردن مسلمانان در میانمار به قرن اول هجری بر می‌گردد که به دست تجار و دریانوردان عرب و ایرانی و ترک مسلمان شدند و به همین خاطر زبان آنان ترکیبی از زبان عربی فارسی وترکی است.

وی تاکید کرد:سازمان‌های اسلامی و مسلمانان جهان باید به داد مسلمانان فراموش شده و مظلوم و بی‌دفاع در میانمار برسند و از آنان حمایت بکنند لذا بزرگان جهان اسلام باید به در قبال این گونه حوادث تلخ و دردناک که موجب به خاک و خون کشیده شدن هزاران مسلمان می شوند عکس العمل نشان دهند.

امام‌جمعه اهل سنت لشتغان با بیان اینکه جهان اسلام بیشتر از هر زمان دیگر نیازمند وحدت و اتحاد است،تصریح کرد: حکام جهان اسلام باید دست از تفرقه و اختلاف بردارند و راه رسیدن به وحدت تکیه بر آیات قرآن و کریم و سنت نبی مکرم اسلام است.

ارسال نظرات