ولایت‌پذیری شاخصه مرحوم آیت‌الله طالقانی بود

امام جمعه حاجی آباد، با اشاره به شخصیت بارز مرحوم آیت‌الله طالقانی گفت: یکی از خصوصیات بارز و برجسته این عالم اطاعت از ولی بود.
کد خبر: ۸۹۱۶۵۴۷
|
۲۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج هرمزگان،حجت الاسلام مختاری امام جمعه شهرستان حاجی آباد در گفتگو با خبرنگار پیارم، اظهار کرد: آیت الله طالقانی از شخصیت های برجسته این انقلاب و از علما بزرگ که یار، مددکار امام راحل (ره) ازدوران مبارزات و بعد از پیروزی انقلاب بود، وی علا رقم مدارج بالای علمی و حضور در مبارزات، ولی تبعیت مطلق نسبت به امام راحل (ره) داشتند.

حجت الاسلام مختاری ، با توجه به اینکه ولایت پذیری یک صفت برجسته است افزود: آیت الله طالقانی در مقابل ولایت اطاعت پذیر بود، در بعضی از قضایا نقل کردند که ایشان نظر دیگری داشتند ولی وقتی امام راحل (ره) دستور دادند علارقم اینکه ایشان نظر شخصی دیگری داشتند ولی تبعیت از امام(ره)کردند و  مطلب را پذت یرفته بودند .

وی بیان داشت: این ولایت پذیری و اطاعت از ولی یکی از صفات برجسته آیت الله طالقانی است ، وی زحمات زیادی در زمان مبارزات کشیدند و تحمل شکنجه ها و مشکلات قبل از انقلاب و ادامه مبارزات و تا پیروزی انقلاب اسلامی امام (ره) را همراهی کردند.

مختاری با بیان اینکه مرحوم آیت‌اللهظالقانی در دوران انقلاب گوش به فرمان امام خمینی(ره) بود، یادآور شد: یکی از بارزترین مصداق ایشان حضور در مبارزات و از خودگذشتگی در راه انقلاب، ایستادگی در برابر دشمنان، و ولایت‌مداری بود.

امام جمعه حاجی آباد، طالقانی اولین امام جمعه تهران به دستور امام راحل(ره) منصوب شد و مبارزات آیت الله طالقانی از زمان کشف حجاب رضاخانی قدم های اول ورود ایشان به عرصه سیاسی کشور و مبارزات و در مبارزه با کشف حجاب و در دفاع از حجاب اسلامی وارد عرصه مبارزات سیاسی شدند و این مبارزات سیاسی تا آخرین دوران حیات وی ادامه پیدا کرد.

وی هم مثل بقیه شخصیت های مبارز انقلابی مورد هدف گروه های مختلف بودند برای جدا کردن وی از امام راحل اما یکی از برجستگی های آیت الله طالقانی همین نکته علارقم فشارهای زیاد و مراجعات گروه های مختلف که با حضرت امام راحل زاویه داشتند ایشون تا آخر در کنار امام بودند و عمر مبارکشان را در همین راه سپری کردند.

مختاری تصریح کرد: دوران قبل از مبارزات آیت الله طالقانی دوران تحصیل ایشان بود و در قم موفق به تحصیلات حوزوی شدند و بعد به نجف رفتند و در انجا از علما اجازه اشتهاد گرفتند و به ایران برگشتند.

حجت الاسلام محمدی مسئول نهاد رهبری دانشگاه ارسنجان استان فارس در گفتگو با خبرنگار پیارم در خصوص آیت الله طالقانی بیان داشت: آیت‌الله طالقانی یک روحانی نو اندیش دینی، فعال سیاسی و اجتماعی و وی در ۵ مرداد ماه ۵۸ اولین نماز جمعه انقلاب را در تهران اقامه کردند.

حجت الاسلام محمدی افزود: حجت الاسلام محمدی چندبار به علت فعالیت‌های سیاسی، توسط رژیم پهلوی به زندان رفت و یک بار نیز تبعید شد.

وی بیان داشت: بحث امروز ما درمورد انقلابی بودن آیت الله طالقانی است، وی از چهره های تاثیرگذار انقلاب اسلامی ایران می باشد و این عالم فقید در دوران قبل از انقلاب یاد امام راحل (ره) بودند و سالهای زیادی را در زندان رژیم پهلوی گذراندند.

ارسال نظرات