خبرهای داغ:
مصر از جمله كشور هايي است که در جنگ با اسراييل و سازش با اين رژيم پيشقدم بوده است و به دليل پشت كردن به ملت فلسطين در توافقنامه كمپ ديويد از اتحاديه عرب اخراج گرديد .
کد خبر: ۸۹۱۶۶۱۸
|
۲۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، مصر از جمله كشور هايي است که در جنگ با اسراييل و سازش با اين رژيم پيشقدم بوده است و به دليل پشت كردن به ملت فلسطين در توافقنامه كمپ ديويد از اتحاديه عرب اخراج گرديد و شرط بازگشت را لغو پيمان صلح كمپ ديويد عنوان كردند اما با حمله عراق به ايران مصر هم براي رضايت جامعه اعراب وارد همكاري با عراق براي تهاجم به ايران شد.
در سال 1979بيش از 186000كارگر جوان مصري وارد ارتش عراق شدند و در رسته اي زرهي،پياده و دريايي به خدمت ارتش بعث در آمدند و اين تعداد نيرو برابر كل سپاه و ارتش متلاشي شده ايران به دليل انقلاب بود. در سال 1982 حسني مبارك با انعقاد قراردادي همكاري با عراق را كليد زد.
در سال 1982 تكنسين هاي مصري همكاري خود را در نيروي هوايي با عراق شروع كردند كه بخش تعمير و نگهداري و اورهال و برنامه ريزي هاي عملياتي و تاكتيكي را بر عهده داشته و در نيروي دريايي عراق هم به صورت مختصر وارد شدند. در برنامه اي بلند نيروهاي مصري يك سال نيروهاي عراقي را براي باز پس گيري فاو آموزش دادند و ساخت موانع شبيه سازي شدهاز نظر جغرافيايي چندين گردان تكاور و تفنگدار به صورت تمام عيار به تمرين پرداختند.
مصر براي بازگشت به جامعه عرب و ترس از صدور انقلاب ايران به ساير امت اسلامي يكي از بزرگترين تامين كننده گان تجهيزات لجستيك و نظامي عراق بودذ كه بيش از 4 ميليارد دلار صادرات و كمك تسليحاتي و لجستيك به عراق داشته است.
و از سال 1984 به بعد سالانه بيش از يك ميليارد دلار سلاح از مصر خريداري مي شد و در مدت 8 سال جنگ ايران در تحريم كامل ابتدايي ترين نيازهاي تسليحاتي اقتصادي و دارويي قرار داشت.
بيش از 186 هزار نيروي مصري كه به عضوويت ارتش عراق در آمده بودند پشتيباني عظيم جنگ از متجاوز را نمايان مي كرد و تا پايان جنگ بيش از 12000مصري در اردوگاه اسراي عراقي در ايران حضور داشتند.
براي افزايش توان دفاعي كويت بيش از 8000مستشار مصري وارد كويت شدند و به تقويت بنيه دفاعي كويت پرداختند مصر اعلام كرد كه پيروزي ايران خطر گسترش و افزايش قدرت گروه هاي افراطي اسلامگرا را تشديد مي كند و مصر بين امنيت عراق و خليج فارس هيچ گونه تعرضي را از طرف ايران نسبت به اعراب تحمل نخواهد كرد.
1002/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها