فرمانده انتظامی تربت حیدریه از دستگیری دو گرداننده باند بزرگ سرقت‌های زنجیره‌ای گاو صندوق و طلا در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۸۹۱۶۶۴۰
|
۲۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۹
 به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، سرهنگ اکبر آقابیگی در تشریح این خبر افزود: گزارش چند فقره سرقت طلا و جواهرات و گاو صندوق از منازل مسکونی در تربت حیدریه، پلیس را بر آن داشت برای پیگیری علمی و ضربتی این پرونده به طور ویژه وارد شود و در این رابطه دستورات لازم به کارآگاهان اداره اطلاعات جنایی پلیس آگاهی استان صادر شد.
 
وی تصریح کرد: کارآگاهان پلیس تربت حیدریه و پلیس آگاهی استان با بررسی‌های اولیه در شگرد سارقان در یافتند با یک باند حرفه‌ای که طراحی خاص برای ارتکاب جرایم خود دارند مواجه هستند.
 
آقابیگی گفت: بررسی‌های بعدی این پرونده حاکی از آن بود که سرقت‌های مشابهی نیز در شهرستان سبزوار به فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام شده است که با کسب این اطلاعات مثلث پلیسی با حضور کارآگاهان پلیس آگاهی استان، پلیس تربت حیدریه و سبزوار تشکیل شد.
 
فرمانده انتظامی تربت حیدریه اظهار داشت: بررسی‌های دقیق و علمی نشان می‌داد سارقان قبل از سرقت در دو شهرستان سبزوار و تربت حیدریه اقدام به سرقت پلاک خودرو کرده و پس از عمل کردن نقشه خود در میدان خروجی شهر پلاک سرقتی را با پلاک اصلی تعویض کرده به راه خود ادامه می‌دادند.
 
سرهنگ آقابیگی ادامه داد: پلیس در گام بعدی رد زنی این سرقت‌های حرفه‌ای دو تن از گرداننندگان اصلی باند را چهره زنی و مورد شناسائی قرار دادند.
 
وی افزود: این افراد که اهل استان لرستان بودند تحت تعقیب پلیس قرار گرفته و کاراگاهان با اخذ نیابت قضایی به شهرستان خرم آباد اعزام شدند.
 
فرمانده انتظامی تربت حیدریه بیان کرد: کارآگاهان پلیس خراسان رضوی در این عملیات ضربتی که با هماهنگی پلیس لرستان انجام شد، سرکرده اصلی باند که جوان ۲۷ ساله بود در اقدامی غافلگیرانه دستگیر کردند، در مرحله بعد یکی دیگر از گردانندگان باند سرقت به همراه مالخر اموال مسروقه دستگیر شد.
 
وی گفت: جستجو‌های پلیسی برای دستگیری ۳ متهم و یک نفر مالخر فراری اموال مسروقه در حالی ادامه دارد که فرضیه سرقت‌های اعضای این باند در دیگر استان‌ها و شهرستان‌های مختلف کشور از غرب به شرق وجود دارد و پلیس با دستور مقام قضایی بازجوئی‌های علمی خود را از متهمان آغاز کرده است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها