مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به اینکه اجرا امینانه و عمل به وقف نامه واقفان، اولویت برنامه سازمان اوقاف طبق منویات مقام معظم رهبری است، گفت: 80 درصد موقوفات مرتبط با عزاداری حسینی است .
کد خبر: ۸۹۱۶۶۶۰
|
۲۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۵
به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران،مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به اینکه اجرا امینانه و عمل به  وقف نامه واقفان، اولویت برنامه سازمان اوقاف طبق منویات مقام معظم رهبری است، گفت: 80 درصد موقوفات مرتبط با عزاداری حسینی است .

حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری بعد از ظهر دیروز در همایش متولیان غیرمتصرفی مازندران در آستانه امامزاده قاسم(ع) بابل، افزود: همه متولیان ، ملزم به مطالعه اصل وقفنامه هستند زیرا وظیفه ما متولیان، تنها اجرای وقف نامه است.
وی با اشاره به اینکه معیار متولیان تنها وقف‌نامه باشد و وقف‌نامه برای متولیان در حکم کتاب بالینی است، ادامه داد: ورود موقوفه در سامانه جامع ثبت شود تا سند و رقبه گم نشود، نداشتن تخلف در اداره موقوفات، توجه به اینکه سرقفلی موقوفه و رقبه توسط مستاجران اجاره داده نشود، رعایت قوانین اوقافی، به روز کردن اجارات، تعامل با مردم، استفاده از کارشناسان متخصص مرتبط  و معتمد به جای کارشناسان سنتی از موضوعات مهمی است که متولیان باید به آن توجه کنند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به اینکه امسال بیشترین اعزام مُبَلغان را در ایام محرم داریم، از اعزام 150 تا 200 مبلغ غیربومی و 250 مبلغ بومی مستقر در بقاع متبرکه در 220 امامزاده شاخص استان خبر داد.
حیدری با اشاره به مهم‌ترین برنامه‌های سازمان اوقاف در ایام محرم، تصریح کرد: برگزاری برنامه بصیرت عاشورایی، اجرا برنامه لبیک یا حسین(ع) در دومین روز محرم، برگزاری همایش رهروان زینبیه(س) و اعزام مُبَلغان از برنامه‌های محوری اوقاف است.
مدیرکل اوقاف مازندران با اشاره به اینکه شهرستان بابل رتبه نخست کمک به موکب‌های مسیر اربعین را به خود اختصاص داده است، تصریح کرد: احیاء بسیاری از موقوفات را مدیون انقلاب و شهدا هستیم و مبلغان ما در پای منبرها خدمات انقلاب و نظام را نادیده نگیرند زیرا بی‌توجهی به خدمات خیانت به حوزه وقف است.
حیدری یادآور شد: اگر رویکرد مجالس حسینی رویکرد دینی، فرهنگی و اسلامی نباشد فلسفه شهادت حسین(ع) تبیین نمی‌شود، سخنرانی در خصوص فلسفه قیام عاشورا جزو برنامه مُبَلغان و در کنار مراسم اطعام‌دهی باشد.

ارسال نظرات