خبرگزاری رویترز از قول منابع آگاه گزارش داد ترامپ در حال بررسی راهبردی تهاجمی‌تر علیه جمهوری اسلامی ایران است.
کد خبر: ۸۹۱۶۷۲۳
|
۲۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۳

به گزارش سرویس بسیج نیروی مقاومت مردمی خبرگزاری بسیج، رویترز طی گزارشی از قول مقامات سابق آمریکایی نوشت واشنگتن در حال بررسی راهبردی تهاجمی‌تر علیه ایرانو حامیان منطقه ای اش مانند گروه های مبارز در عراق و سوریه است.

بر این اساس، خبرگزارى رويترز به نقل از شش مقام فعلی و سابق دولت آمريكا گزارش داد وزراى خارجه و دفاع ترامپ و مشاور امنيت ملى وی طرحى را براى مقابله تهاجمی‌تر با ايران و متحدان آن در منطقه (بویژه در عراق، سوریه و یمن) آماده کرده و آن را روز جمعه گذشته در جلسه شورای امنیت ملی آمریکا برای بررسی و تایید در اختیار ترامپ قرار داده‌اند.

به نوشته رویترز، مقابله با برنامه موشکی ایران و اقدامات به اصطلاح بی‌ثبات‌کننده این کشور در منطقه و همچنین اعطاى اختیارات بيشتر به فرماندهان ناوهای آمريكايى در رویارویی‌های احتمالى با شناورهای ايرانى در خليج فارس از مفاد اين طرح است اما در این طرح به ترامپ توصیه شده است که ازتوافق هسته‌ای ایران خارج نشود.

به گفته این منابع، اگر طرح مذکور مورد موافقت قرار گیرد، تا پایان ماه جاری میلادی با عنوان راهبرد جدید آمریکا در مقابله با ایران، مورد اعلام عمومی قرار می گیرد.

منابع آگاه هدف اصلی این طرح را افزایش فشارها بر ایران با هدف توقف برنامه موشکی خود و حمایت از گروه های مبارز در خاورمیانه عنوان کردند.

کاخ سفید هنوز در رابطه با این طرح به اظهارنظر نپرداخته است. با این حال، یک مقام ارشد دولت ترامپ، این طرح را یک استراتژی گسترده برای مقابله با اقدامات "شرورانه" ایران در منطقه توصیف کرد که به ادعای او شامل حمایت مالی از گروه‌های تروریستی (جبهه مقاومت) و بی‌ثبات‌سازی منطقه می‌شوند.

به گفته این مقام آمریکایی، استراتژی یادشده احتمالا مواردی چون جاسوسی سایبری و اشاعه هسته‌ای را نیز در بر خواهد گرفت.

یک مقام آگاه دیگر نیز گفت طرح مذکور خواهان برخورد جدی‌تری با انتقال سلاح به شبه‌نظامیان حوثی (انصارالله) در یمن و نیروهای حماس در غزه و صحرای سینای مصر است.

علاوه بر این، سه منبع از شش منبع یادشده گفتند طبق این طرح فرماندهان ناوهای جنگی آمریکا در صورت تهدید شدن از سوی شناورهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی می‌توانند واکنش قاطع‌تری از خود نشان دهند.
 
انتهای پیام /
ارسال نظرات