خبرهای داغ:
کارگاه یک روزه توانمند سازی تخصصی مدیران و شورای کانون ها و سرگروه های هنری کانون های بسیج هنرمندان استان به همت سازمان بسیج هنرمندان استان کرمانشاه در محل فرهنگسرای شهر کرمانشاه برگزار گردید.
کد خبر: ۸۹۱۶۷۲۷
|
۲۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، کارگاه یک روزه توانمند سازی تخصصی مسئولین کانون ها و سرگروه های هنری کانون های بسیج هنرمندان شرق استان( کنگاور، هرسین، سنقر، صحنه، اسلام آباد غرب و کرمانشاه) به همت سازمان بسیج هنرمندان استان کرمانشاه و در محل فرهنگسرای شهر کرمانشاه برگزار گردید.

 

صلاح الدین قره تپه مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان کرمانشاه در این کارگاه هدف از برگزاری این کارگاه را توانمند سازی مدیران و شورای کانون ها به منظور انجام هر چه بهتر فعالیت های بسیج هنرمندان در جهت  تربیت هنرمندانی متعهد و انقلابی معرفی نمود.

 

قره تپه در این کارگاه با توجه به رویکرد جدید سازمان بسیج هنرمندان کشور به تشریح برنامه های ابلاغی و مصوب این سازمان در قالب طرح "جوانه" جهت پیگیری، برنامه ریزی و اجرا از سوی مدیران و شورای کانونها پرداخت.

 

وی افزود: بسیج به دنبال زمینه سازی و تحقق تمدن اسلامی در جهان است تا زمینه ظهور حضرت حجت (عج) فراهم آید اما متاسفانه آنچه را که امروز ما می بینیم در مسیر ایجاد تمدن اسلامی در مرحله دولت اسلامی مانده ایم و اینجا ایفای نقش هنرمندان ضروری است.

 

قره تپه ایجاد چهار آمادگی اساسی فردی، سیستمی، منطقه ای و بین المللی را به منظور فراهم شدن زمینه ظهور در جامعه لازم و ضروری عنوان کرد.

 

وی با اشاره به اینکه معنویت اصلی ترین گمشده انسان است، اظهار داشت: با توجه به اینکه بشر امروز با انواع بحران های معنوی اخلاقی، مدیریت، مشروعیت نهادهای بین المللی و... رو به رو است به ناچار برای نجات خود از این بحران ها به این نتیجه رسده که باید به اصل اساسی باور خود یعنی خدا باوری و دین باوری برگردد.

 

مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان کرمانشاه با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) مبنی بر اینکه که ایجاد یک دولت اسلامی در ایران هنوز تحقق پیدا نکرده اصلی ترین علت آن را فکر و منش غیر اسلامی خواص، نهادها و بنیادهای ناکارآمد دانست و گفت: اگر دولت اسلامی به معنای واقعی کلمه سرکار بیاید و نتیجتا یک کشور اسلامی به معنای واقعی کلمه شکل بگیرد بدون شک این کشور به یک الگو برای جهانیان به منظور ایجاد تمدن اسلامی تبدیل خواهد شد.

 

قره تپه با بیان این مطلب که هنر آن بخش آسمانی و روحانی بشر محسوب می شود اذعان داشت: هنر برای بسیج هنرمندان در واقع ابزاری است که به کمال معنوی بشریت بیانجامد یعنی بتواند جامعه را به عدالت و مسیر متعالی که هدف نهایی هنر است برساند.

 

وی در خصوص هنر دینی هم با استناد به بیانات مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) اظهارکرد: هنر دینی به هیچ وجه به معنای قشری گری و تظاهر ریا کارانه دینی نیست و این هنر لزوما با واژگان دینی به وجود نمی آید در نتیجه هر شعری که فقط الفاظ دینی و اسلامی در آن به کار رفته شعر آیینی و دینی نیست بلکه شعر آیینی شعری است که وقتی انسان با آن روبه رو می شود به این درک میرسد که سراینده آن و کسی که آن را خلق کرده یک انسان مسلمان و متعهد است.

 

مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان کرمانشاه یادآور شد: امروز در مقابله با ایران اسلامی جنگ سخت مطرح نیست بلکه دشمن به این نتیجه رسیده که اگر بخواهد به جنگ ما بیاید و پیروز شود حتما باید با سلاح هنر و رسانه وارد شود و در واقع جنگ نرم امروز هم با استفاده از همین است.

 

وی هنر را ابزاری برای رسیدن به آرامش و عدالت عنوان کرد و گفت: آنچه اهمیت دارد راه دستیابی به این مهم است از این رو سازمان بسیج هنرمندان کشور طی رویکرد تازه خود به منظور دست یابی به اهداف متعالی خود طرحی به نام جوانه را پیگیری می کند که در این جلسه به تشریح و توضیح آن پرداخته خواهد شد.

 

قره تپه همچنین اشاره ای هم به اهمیت برگزاری نشست های صالحین در کانونها داشت و افزود: اگر در این نشست ها اهداف و رسالت بسیج به خوبی پیگیری شود قطعا به اهداف خود دست خواهیم یافت و بی شک زمینه های ظهور منجی عالم بشریت را فراهم خواهیم کرد.

ارسال نظرات