نماینده سابق مجلس شورای اسلامی در گفتگو با«بسیج»:

دولت باید اقتصادی درون زا توام با برون گرایی را در پیش گیرد

نوباوه گفت: چندی پیش رهبر معظم انقلاب ذیل صحبت‌هایی که درمورد سیاست‌های اقتصاد مقاومتی ایراد کردند، موضوع اقتصاد درون زا توأم با برون گرایی را مطرح کردند.
کد خبر: ۸۹۱۶۸۶۴
|
۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۰۶:۲۴

بیژن نوباوه نماینده سابق مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج درباره منظور از اقتصاد درون زا توأم با برون گرایی گفت: چندی پیش رهبر معظم انقلاب ذیل صحبت‌هایی که درمورد سیاست‌های اقتصاد مقاومتی ایراد کردند، موضوع اقتصاد درون زا توأم با برون گرایی را مطرح کردند. اساس این جریان به تولیدی برمی گردد که علاوه بر رفع نیاز‌های کشور، بتوانیم صادرات را دنبال کنیم.

وی افزود: تصور غلطی است که برخی‌ها می‌گویند اقتصاد مقاومتی باعث عدم ارتباط ما با دنیا می‌شود. اساس این سیاست‌ها بدان معناست که اگر ابتدا به داخل کشور توجه شود و در اولویت‌ها بعدی به واردات و صادرات نگاه انداخته شود، می‌تواند ایران را از بحران‌های این چندساله رها کند. پس عمل به این سیاست از اصلی‌ترین اقدامات دولت دوازدهم خواهد بود.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی در خصوص عوامل مورد نیاز برای رسیدن به اقتصادی درون زا توأم به برون گرایی عنوان کرد: برای رسیدن به اقتصاد درون زا نیاز به تغییر سبک زندگی است چراکه این مورد نیاز به فرهنگ سازی دارد و نبود بستر‌های کافی در امر رسیدن به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی که یکی از آن‌ها درون زایی است، کشور همواره با بحران‌های متعدد اقتصادی روبه رو خواهد شد.

نوباوه ادامه داد: همچنین علاوه بر تغییر سبک زندگی نیاز به بستر‌های دیگری است تا ایران به خودکفایی برسد و یکی از آن‌ها بحث حمل و نقل است. حمل و نقل همواره بر روی تولید، قیمت گذاری و فروش در بازار‌های عرضه تاثیر مستقیم دارد؛ بنابراین از دولت انتظار می‌رود تا طبق وعده‌هایی که داده است عمل و نیاز‌های مردم را مرتفع کند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار