نوباوه گفت: دشمن نتوانسته است در مواردی که ما به خودکفایی رسیدیم، آسیب برساند. این جریان سپری است که همه کشور‌های جهان به سمت اقتصاد درون زا حرکت می‌کنند تا بتوانند از وابستگی به دیگری رهایی یابند.
کد خبر: ۸۹۱۶۸۶۸
|
۳۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۵:۵۱

بیژن نوباوه نماینده سابق مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج درباره اقدامات اولویت دار اولیه کابینه دولت اظهار داشت: همانطوری که آشکار است رهایی از بحران‌های اقتصادی اولین و برترین اقدام دولت و تیم اقتصادی اش به شمار می‌رود. تنها راه برون رفت از وضعیت کنونی کشور که همراه با بیکاری، رکود، عدم تولید کافی و پاره‌ای از مشکلات اقتصادی کشور همراه است، عمل کردن به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی خواهد بود که رهبر معظم انقلاب در این مورد سخنرانی‌های بسیار گسترده‌ای را ایراد کردند.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی گفت: ریشه سیاست‌های اقتصاد مقاومتی مبتنی به فرمایشات رهبری نخواهد بود این بدان معناست که اقتصاد مقاومتی یکی از راهکار‌هایی است که همه کشور‌ها آن را امتحان کردند، اما تصورات غلط باعث شده تا این سیاست یک طرح ملی شناخته شود و به نوعی اولین باری است که در دنیا اجرا می‌شود.

وی درباره اصلی‌ترین غایت اقتصاد مقاومتی افزود: هدف اصلی در سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی عدم وابستگی است. این درحالی است که اگر کشوری در اقلام ضروری خود چه در بخش کشاورزی و چه در بخش صنعتی وابسته باشد، در آینده ضرر خوهد کرد چراکه باید نیاز خود را با پرداخت هزینه‌های هنگفت جبران کند.

نوباوه تصریح کرد: وقتی تولیدات کشور ارزیابی می‌کنیم، درمی یابیم که دشمن نتوانسته است در مواردی که ما به خودکفایی رسیدیم، آسیب برساند. این جریان سپری است که همه کشور‌های جهان به سمت اقتصاد درون زا حرکت می‌کنند تا بتوانند از وابستگی به دیگری رهایی یابند.
ارسال نظرات