مقدم‌ فر اظهار داشت: شهید مدافع حرم حسین پور علیرغم پذیرش در رشته مهندسی، به خاطر عشق به سپاه در دانشکده افسری سپاه مشغول به تحصیل و پس از آن وارد ماموریت‌های مهم در سپاه شد.
کد خبر: ۸۹۱۶۸۷۰
|
۲۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج، حمیدرضا مقدم‌فر مشاور رسانه‌ای و فرهنگی فرمانده کل سپاه اعلام کرد: مراسم ویژه چهلمین روز شهادت شهید «مرتضی حسین پور شلمانی» معروف به «حاج حسین قمی» پنج‌شنبه هفته جاری در سالن سیدالشهدا(ع) میدان هفت‌تیر تهران برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه شهید حسین پور از جمله‌ پدیده‌های کم‌نظیر سپاه پاسداران بود که در همان غائله منجر به اسارت شهید حججی به شهادت رسیده است، خاطرنشان کرد: این شهید عالیقدر فرمانده شهید محسن حججی بود و تدابیر او نقش بسیار مهمی در کاهش خسارات این واقعه داشته است.

مشاور رسانه‌ای و فرهنگی فرمانده کل سپاه در ادامه به ویژگی‌های منحصر به فرد مدیریتی، اخلاقی و منشی او اشاره کرد و گفت: اخلاص کم‌نظیر و غیرقابل باور برای بشر امروزی در جبهه‌های نبرد و در میان فرماندهان نبرد علیه تکفیری‌ها زبانزد بود؛ او به عنوان یک مستشار و یک فرمانده مدبّر کارهای بسیار بزرگی در طول نبرد چند سال اخیر علیه داعش و سایر گروه‌های تکفیری انجام داد اما همواره دوست داشت کارهای مثبتش به نام دیگران ثبت شود و نامی از خود او در میان نباشد.

وی ادامه داد: تا بعد از شهادت او نزدیکانش و حتی پدر و مادرش خبر نداشتند که او یکی از فرماندهان موثر و نامدار در جبهه نبرد علیه تکفیری‌هاست، به نوعی که خانواده ایشان بعد از شهادت حاج حسین می‌پرسیدند مگر او فرمانده بود؟

مقدم‌فر افزود: علیرغم اینکه برای یک مجاهد در میدان نبرد آنهم در روزهای داغ و سوزان تابستان در سرزمینی همچون عراق و سوریه، روزه گرفتن بسیار طاقت‌فرساست، اما این شهید عالیقدر غیر از ماه مبارک رمضان، تمام ایام ماه‌های رجب و شعبان را هم روزه می‌گرفت.

وی با اشاره به مجروحیت‌های مکرر شهید حسین‌پور و در عین حال استنکاف این شهید عالیقدر از بازگشت از میدان نبرد، خاطرنشان کرد: او شش بار در جبهه نبرد مجروح شده بود اما در هیچ مرحله‌ای حاضر نبود منطقه را به دلیل مجروحیت ترک کرده و به استراحت بپردازد؛ لذا دوران جراحت را در بیمارستان و نقاهت را در منطقه طی می‌کرد و مجددا به صحنه بازمیگشت و خانواده او نیز بیشتر اوقات به همین دلیل هیچگاه از مجروحیتهای او مطلع نمی‌شدند.

مشاور فرمانده کل سپاه با بیان اینکه شهید حسین پور در طول نزدیک به 4 سال حضور در جبهه‌های نبرد مقدس، تنها حدود چند ماه در کنار خانواده‌اش حضور داشته و باقی ایام را به صورت مستمر در حال مجاهدت بوده است، گفت: این جوان 32 ساله که کمتر از سه سال از ازدواجش می‌گذرد، تنها فرزندش در راه است که انشاءالله 4 ماه دیگر متولد خواهد شد و این در حالی است که هیچگاه پدر رشید و دلاورش را نخواهد دید.

مقدم‌فر با اشاره به سلوک عارفانه شهید حسین‌پور می‌گوید که در بین دوستان و همراهان مشهور بود که شهید حسین‌پور می‌گوید من قبل از اینکه از خدا بخواهم من را با شهادت از دنیا ببرد، از خدا می‌خواهم که توفیقی به من عنایت کند تا به جایگاه و مرحله‌ای برسم که خدا من را بخرد و ببرد و آسمانی‌ام کند.

وی در ادامه سخنان خود در تشریح ویژگی‌های شهید حسین‌پور تاکید کرد: ایشان به هوش‌ کم‌نظیر، تدابیر دقیق، اخلاص فوق‌العاده، شجاعت زاید‌الوصف و خستگی‌ناپذیری اشتهار داشت و ارزش و اهمیت او در صحنه جدال با تکفیری‌های آمریکایی به حدی بود که که حاج قاسم سلیمانی بعد از شهادت ایشان گفتند: "کاش من به جای او شهید می‌شدم"
"خلاقیت و ابتکار عمل و نبوغ او در طراحی عملیات‌ها و تدابیر ویژه ایشان به نوعی بود که برخی فرماندهان سپاه او را حسن باقری زمانه‌ی ما لقب می‌داند."

مشاور فرمانده کل سپاه با اشاره به اینکه شهید حسین‌پور جزو اولین نفراتی است که بعد از حمله داعش به همراه سایر فرماندهان به عنوان مستشار در بغداد حضور داشته است، افزود: شهید حسین‌پور فرمانده عملیات سپاه حیدریون بود که در فرماندهی عملیات شکستن حلقه محاصره بلد-سامرا یکی از ده‌ها اقدام بسیار مهم او به شمار می‌رود.

به گزارش تسنیم،مقدم‌ فر با اشاره به استعداد فوق‌العاده و جایگاه علمی و تحقیقی این شهید غریب مدافع حرم اظهار داشت: او علیرغم پذیرش در رشته مهندسی، به خاطر عشق به سپاه در دانشکده افسری سپاه مشغول به تحصیل و پس از آن وارد ماموریت‌های مهم در سپاه شد؛ اما ارتباط خود را با مراکز علمی و از جمله شرکتهای دانش‌بنیان دانشگاه‌های صنعتی بزرگ کشور حفظ کرد به نوعی که بعد از شهادت او مسئولان این موسسات نیز تاکید می‌کردند که شهادت ایشان خسارت علمی به کشور محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه علیرغم عظمت و شخصیت کم‌نظیر شهید حسین‌پور، شهادت او با مظلومیت و غربت مضاعف همراه بوده و جامعه ایران آنچنان که باید و شاید با این فرزند رشید و دلاور خود آشنا نشده است، تاکید کرد: انشاءالله مراسم بزرگداشت این شهید که پنج شنبه هفته جاری در میدان هفتم تیر تهران برگزار می‌شود نقش مهمی در شناساندن ایشان به جامعه ایفا خواهد کرد و بیش از پیش مشخص خواهد شد که چه سرمایه بزرگی سرافرازانه در راه دفاع از حرم و مقابله با تکفیری‌های جانی و وحشی، تقدیم راه حق شده است.

مقدم‌فر در پایان اضافه کرد: مراسم دیگری هفته‌ آینده در زادگاه شهید در لنگرود برگزار خواهد شد که احتمالاً سخنران آن مراسم سرلشگر قاسم سلیمانی خواهد بود.

ارسال نظرات