خبرهای داغ:
از سری برنامه‌های کنگره 12000 شهید آذربایجان غربی

نمایش «علمداران ولایت» در ارومیه هم اکنون اجرا می‌شود

جانشین عملیات سپاه شهدای آذربایجان غربی گفت: نمایش «علمداران ولایت» در ارومیه هم اکنون در حال اجراست به طوری که این رویداد فرهنگی از سری برنامه‌های کنگره 12000 شهید استان به شمار می‌رود.
کد خبر: ۸۹۱۶۹۱۵
|
۲۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۲

خلیل محرمی به برگزاری کنگره 12000 شهید در استان اشاره کرد و اظهار داشت: برنامه‌های مختلف و متنوع در کنار این کنگره برگزار خواهد شد که اجرای نمایش رزمی و فرهنگی «علمداران ولایت» یکی از این برنامه‌ها به شمار می‌رود که هم اکنون نیز در ارومیه اجرا می‌شود.

وی به بازسازی عملیات‌های شاخص استان در این نمایش اشاره کرد و ادامه داد: در پادگان حیدرلوی ارومیه این عملیات‌ها شبیه‌سازی می‌شود که بازدید اقشار مختلف مردم آزاد بوده و هر هفته روزهای فرد این برنامه اجرا می‌شود که امید است مورد رضایت جامعه هدف قرار گیرد.

جانشین معاون عملیات سپاه شهدای آذربایجان غربی با اشاره به اینکه برای هر چه پربار کردن این نمایش رزمی و فرهنگی اقدام خواهد شد تا اینکه با نزدیک شدن زمان برگزاری کنگره به صورت ویژه نسبت به اجرای آن اقدام شود، اضافه کرد: تعبیه میدان مین و شبیه‌سازی سنگرها و مواضع دفاعی همچنین سیم خاردار در این منطقه انجام می‌گیرد همچنین عملیات مهم و مختلف از جمله حاج عمران، والفجر، کربلای هفت و ... در آن پیاده خواهد شد.

محرمی برگزاری نمایشگاه در زمینه تبیین نقش یگان‌های نظامی و انتظامی استان در هشت سال دفاع مقدس را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: در این نمایشگاه یک سری آثار تفحص شده مربوط به شهدا معرض نمایش گذاشته خواهد شد همچنین سلاح و تجهیزات نظامی، لوازم مهندسی رزمی، بهداری رزمی و تجهیزات تعاون رزمی و پشتیبان جبهه و جنگ در معرض دید عموم گذاشته خواهد شد.

دبیر کمیته رزمایش و عملیات کنگره 12000 شهید استان خاطرنشان کرد: در این نمایشگاه ماکت‌ عملیات‌های خاص استان همچنین عملیات برون‌مرزی و مبارزه با اشرار به معرض نمایش گذاشته می‌شود همچنین یک سری خطوط پدافندی و سنگرها هم در معرض نمایش عمومی قرار خواهیم داد.

وی با بیان اینکه از این فرصت باید برای نهادینه‌سازی فرهنگ ایثار و شهادت و تبیین منویات رهبر معظم انقلاب حداکثر استفاده را به عمل آورد، خاطرنشان کرد: همچنین باید منویات و مطالبات رهبر معظم انقلاب در این عرصه مورد توجه قرار دهیم، تا اینکه نسل جدید ایران اسلامی به معنای واقعی کلمه متوجه اوج ایثار و از خودگذشتگی جوانان این مرز و بوم شوند.

محرمی به مقام شهید در کلام مقام معظم رهبری مبنی بر « شهادت در گرانبهایی است که بعد از جنگ به هر کس نمی‌دهند» همچنین «شهادت علاوه بر مقامات رفیع معنوی، که زبان‌ها و قلم‌ها از توصیف آن و چشم و دل‌ها از مشاهده آن ناتوانند، مشعلدار پیروزی و استقلال ملت هستند و حق بزرگ آنها بر گردن ملت، بسیار عظیم است» اشاره کرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار