خبرهای داغ:
قائم‌مقام رسانه ملی گفت: در آموزه‌های دینی ما تربیت و سازندگی شخصیت اجتماعی افراد از کانون خانواده شکل می‌گیرد و باید مراقب باشیم الگوی لیبرال غرب در روابط اعضای خانواده و استقلال خانواده ورود نکند.
کد خبر: ۸۹۱۶۹۱۹
|
۲۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۷

باید مراقب ورود الگوهای غربی در نظام خانواده‌ها باشیم

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سید رمضان موسوی مقدم شامگاه دوشنبه در همایش قرآن، کودک و نوجوان و رسانه که در پژوهشکده باقرالعلوم(ع) برگزار شد با اشاره به اهمیت تولید آثار بر اساس مقتضیات زمان و شرایط اظهار داشت: مخاطب امروز در شرایط متفاوتی نسبت به گذشته و حتی نسبت به طول تاریخ قرار دارد.

وی بابیان اینکه قرآن به‌عنوان اقیانوس بیکران معارف دینی، کمبودهای معارفی را برطرف کرده است، افزود: هر چه بیشتر در قرآن تدبر کنیم درهای بیشتری باز می‌شود و قرآن مربی و ذخیره عظیم و منحصربه‌فردی است.

قائم‌مقام رسانه ملی روایات ائمه اطهار(ع) را از دیگر شرایط ویژه دانست و گفت: این داشته‌ها در مقایسه با مکتب‌های مختلف بی‌نظیر است و فرهنگ ما هم برگرفته از فرهنگ دینی و قرآنی است که می‌توان با آن در برابر جنگ نرم رسانه‌های دنیا و غرب ایستادگی و مقاومت کرد.

وی با تأکید بر اینکه هجوم‌های دشمنان با توجه به فرهنگ دینی و قرآنی ما راهی به‌جایی نخواهد برد، ادامه داد: قرآن و روایات اهل‌بیت(ع) به‌صورت عام این توانایی را داشته که هجوم فرهنگی غرب را به‌واسطه سرچشمه گیری از خاستگاه اصلی انسان استحاله کند.

موسوی مقدم خانواده را رکن اصلی و سازنده رفتارهای اجتماعی برشمرد و ابراز کرد: در آموزه‌های دینی ما تربیت و سازندگی شخصیت اجتماعی افراد از کانون خانواده شکل می‌گیرد و باید مراقب باشیم الگوی لیبرال غرب در روابط اعضای خانواده و استقلال خانواده ورود نکند.

وی با بیان اینکه مادران نقش مهمی در نظام تربیتی در اسلام برای آنان در نظر گرفته‌ شده است، عنوان کرد: موفقیت مردان و مدیران کشور در کارزارهای مقابله با غرب مرهون از خودگذشتگی مادران و همسران است و آنان در دوران‌های مختلف انقلاب به‌ویژه دوران دفاع مقدس نقش بسیار مهمی ایفا کرده‌اند.

قائم‌مقام رسانه ملی خاطرنشان کرد: یکی از شیوه‌های مدیریتی در اسلام شیوه غیرکلامی است و همواره تأکید اندیشمندان و صاحب‌نظران حفظ شئونات اخلاقی با رعایت همه جوانب در نظام خانواده بوده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها