مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی خبر داد
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی از آغاز به کار بیست و نهمین جشنواره تئاتر این استان در ساوه خبر داد.
کد خبر: ۸۹۱۶۹۸۱
|
۲۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۸

محسن شریفی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج استان مرکزی از برگزاری بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان مرکزی در شهرستان ساوه خبر داد و گفت: این جشنواره عصر امروز در دو سالن شهید چمران و سلمان ساوجی ساوه آغاز به کار کرد.

وی افزود: یک‌صد نفر از هنرمندان در رشته‌های تئاتر، تجسمی، عکاسی و موسیقی در برگزاری این جشنوره حضور و مشارکت دارند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی تصریح کرد: 12 اثر در بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان ارائه شده است که از این تعداد 9 اثر در بخش مسابقه و سه نمایش نیز در بخش مهمان است؛ که آثار بخش مهمان نیز یک نمایش به صورت صحنه‌ای و 2 نمایش دیگر به صورت محیطی در فضای باز اجرا می‌شود.

شریفی ادامه داد: در مدت برگزاری جشنواره برنامه شاهنامه‌خوانی، جلسات نقد و بررسی و کارگاه‌های آموزشی برگزار خواهد شد. همچنین آیین اختتامیه این جشنواره نیز 24 شهریورماه در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ساوه برگزار می‌شود.

وی افزود: نمایش‌های «دریازدگی» از دلیجان، «بدن مقدس» و «از برزخ تا سپیده دمان» از اراک و «برادرها می‌میرند» از ساوه در بخش مسابقه این جشنواره حضور دارند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی خاطرنشان کرد: همچنین نمایش‌های «این مکان مجهز به دوربین مدار بسته است»، «شاه لیرک» از اراک، «کاش خوابت را ندیده بودم»، «مشترک مورد نظر در دسترس نیست» از ساوه و «اسکیس» از دیگر نمایش های بخش مسابقه این جشنواره است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات