فرمانده سپاه ناحیه خرم‌آباد گفت: انتظار می‌رود شورای شهر جدید در بعد فرهنگی بیشتر کار کرده چراکه جنگ امروز، جنگ فرهنگی است.
کد خبر: ۸۹۱۷۰۰۰
|
۲۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۸
به گزراش خبرگزاری بسیج از لرستان، ماشااله بازگیر امروز در اولین جلسه کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و زیست شهری دوره پنجم شورای اسلامی این شهر، با بیان اینکه قانون سه وظیفه و اختیار به شورای شهر داده که از جمله آن می‌توان به بررسی شناخت کمبود‌ها، نیاز‌ها و نارسایی‌های فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی، بهداشتی و رفاهی اشاره کرد، اظهار داشت: سازمان فرهنگی باید پای کار آمده چرا که بدحجابی، وجود اراذل و اوباش و مواد مخدر صنعتی همه به این برگشته که دشمن در بعد فرهنگی کار کرده است.

وی افزود: امروز جنگ، جنگ نرم و جنگ ذهن‌ها است و دشمن به دنبال تغییر تفکرات بوده و فرق بین طاغوت و انقلاب اسلامی همین فرهنگ است، زمان طاغوت فرهنگ طاغوتی بود و الان فرهنگ انقلاب اسلامی است.

فرمانده سپاه ناحیه خرم‌آباد گفت: بعضی‌ها فکر می‌کنند کار سپاه فقط جذب، آموزش، تربیت و حفظ انسجام بوده درحالی‌که برحسب وظیفه‌ی انقلابی گری، رصد تمام عرصه‌ها از جمله عرصه‌های فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، امنیتی و دفاعی را انجام می‌دهیم.

بازگیر با بیان اینکه برخی محلات که در گذشته ظرفیت بوده، اما اکنون به تهدید تبدیل شده، یادآور شد: محله پشت بازار زمان جنگ ۱۷۳ شهید تقدیم انقلاب کرده چرا به محله‌های همچون فاز یک، کیو و قاضی آباد رسیدگی شده، اما به محلات حاشیه نشین رسیدگی نمی‌شود.

وی با اشاره به اقدامات سپاه لرستان مبنی بر فرهنگ‌سازی، افزود: در ماه محرم تا پنج سال پیش خرم‌آباد هیچ‌گونه برنامه عزاداری در روز تاسوعا نداشت و لذا سپاه یک حسینیه احداث کرد و امروز شاهد استفاده همه هیات‌ها از موقعیت و ظرفیت آن هستیم.

بازگیر افزود: همچنین در حوزه مقاومت ثارالله در محله پشت بازار به ۴۳۶ نفر از زن آسیب دیده آموزش‌هایی همچون قالی بافی و خیاطی داده شده است.

فرمانده سپاه ناحیه خرم‌آباد با تاکید بر اینکه انقلابی‌گری یعنی هزینه کردن، تاکید کرد: انتظار می‌رود شورای شهر جدید در بعد فرهنگی بیشتر کار کرده چراکه جنگ امروز، جنگ فرهنگی است.

انتهای پیام/
ارسال نظرات