خبرهای داغ:
کارگردان نمایش خواب در فنجان خالی گفت: استقبال زیاد مخاطبان از یک اثر موجب رضایت گروه هنری است اما اینکه بتوان برقراری ارتباط یک مخاطب با اثر را از چهره او تشخیص داد برای یک گروه هنری ارزش و لذت زیادی دارد.
کد خبر: ۸۹۱۷۰۲۸
|
۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی تئاتر شهر تبریز، علی کاظمی‌وند با اشاره به برگزاری بیست و نهمین جشنواره تئاتر استانی اظهار کرد: تنها عامل نارضایتی از برگزاری این جشنواره مربوط به قبل از شروع آن است زیرا جدول زمانبندی و نتایج آثار راه‌یافتگان به جشنواره دیر ابلاغ شد.

وی اضافه کرد: البته با همت دبیر و گروه اجرایی جشنواره این مشکلات تا آغاز برنامه‌ها رفع شد و تاکنون در روند اجرایی خود جشنواره مشکل و بی‌نظمی وجود نداشته و اجراها در سطح مطلوبی در حال برگزاری است.

کاظمی‌وند در تشریح نحوه برگزاری این جشنواره نسبت به سال‌های گذشته گفت: تفاوت جشنواره امسال حضور و همکاری دانشگاه نبی‌اکرم بود که مشارکت متعدد آثار این دانشگاه نشان از فعالیت مطلوب کانون نمایش این دانشگاه دارد، همچنین حضور گروه‌های جوان در بخش تجربه‌های نو نیز تفاوت شاخص این جشنواره با سال‌های گذشته است.

کارگردان نمایش خواب در فنجان خالی تصریح کرد: امسال بار سومی است که من به طور متوالی در جشنواره شرکت می‌کنم و حقیقت این است که پیش‌بینی دقیق نظر داوران غیرممکن بوده و قطعا دیدگاه و سلیقه سه نفر نسبت به یک اثر متفاوت خواهد بود اما امیدواریم که نظر داوران نسبت به اثرمان نظری مثبت باشد.

کاظمی‌وند در تشریح داستان نمایش خود و پیامی که به مخاطب القا می‌کند،گفت: این نمایش تصویری از یک خاندان قجری را در سال1378 نشان می‌دهد که شخصیتی به نام فرامرز قصد مهاجرت به خارج از کشور را داشته اما به دلیل یک پیوند و ازدواج فامیلی همچنین به دلیل رو به احتضار بودن بزرگ این خاندان از دستیابی به خواسته خود ناکام مانده است و در سیر این جریانات با برگشت زمان و جوان شدن بزرگ این خاندان پرده از اتفاقاتی که در این تبار افتاده بود، برداشته می‌شود.

وی اضافه کرد: نغمه ثمینی که نویسندگی این اثر را برعهده داشت یکی از نویسندگان توانای کشور است که همواره از قالب‌ها و مضمون‌های ایرانی برای نوشتن بهره می گیرد و در این نمایش نیز چارچوب انتخاب شده قالبی ایرانی است.

کاظمی‌وند ادامه داد: نمایش نخبه‌روری و نخبه فراری اصلی‌ترین پیام این نمایش است و ما به دنبال به تصویر کشیدن مسوولیت یک خانواده به عنوان بخشی از جامعه در حفظ و نگهداری این نخبگان همچنین اهمیت حفظ و نشر آثار این نخبگان توسط جامعه بودیم.

این کارگردان تبریزی در خصوص میزان استقبال مخاطبان از این نمایش اذعان کرد: علاوه بر استقبال زیاد برداشتی که از چهره مخاطبان داشتیم، نشان از رضایت آنان از اثر داشت و ما از اینکه مخاطبمان با اثر ارتباط لازم را برقرار کرده بود نهایت رضایت را داریم.

نمایش خواب در فنجان خالی به قلم نغمه ثمینی و کارگردانی علی کاظمی‌ وند در دومین روز از بیست و نهمین جشنواره تئاتر استانی و در بخش مسابقه‌ای این جشنواره به روی صحنه رفت.

بیست و نهمین جشنواره تئاتر استانی آذربایجان‌شرقی از 19 تا 24 شهریور ماه در دو بخش اصلی و تجربه‌های نو با داوری اساتید و پیشکسوتان تئاتر کشور اجرا شده و مراسم اختتامیه این جشنواره شامگاه روز جمعه 25 شهریور ماه در آمفی‌تئاتر مجتمع فرهنگی و هنری 29 بهمن تبریز برگزار می‌شود.

ارسال نظرات